המחלוקת בנושא תקציב המדינה עלולה להשפיע על מכון מיגל

שר המדע, יזהר שי, ביקר במכון מיגל בקרית שמונה, ובמהלך הביקור התייחס גם למחלוקת סביב אישור תקציב המדינה. הוא התריע שהעדר תקציב מדינה מאושר עלול לסכן את המשך העשיה המדעית במכון

שר המדע, יזהר שי (מימין) מקבל הסבר ממנכ”ל מיגל, דוד זיגדון

מכון מיגל בקרית שמונה אירח השבוע את שר המדע יזהר שי, מנכ”לית המשרד שי לי שפיגלמן והיועצים המקצועיים של המשרד, שהגיעו לביקור במכון. בפני האורחים הוצגה ההתקדמות במחקר החיסון לנגיף הקורונה, ומחקרים רבים נוספים, על ידי מנכ”ל מיגל דוד זיגדון, יו”ר מיגל אורי דורמן, פרופ’ דן לבנון המנהל המדעי, סמנכ”ל המכון אורי בן הרצל וחוקרים בכירים.

בפני השר נפרשו האתגרים איתם מתמודד מכון מחקר בפריפריה הרחוקה, גיוס מדענים בכירים, העדר ודאות תקציבית ועוד. שר המדע הבטיח לסייע לגיוס תקציבים עבור מכון המחקר מיגל, והתייחס לקושי שעלול להיווצר עקב המחלוקת בנושא אישור תקציב המדינה

“מכון המחקר מיגל מוביל מחקרים פורצי דרך שעשויים לרפא ואף להציל חייהם של מיליוני בני אדם ברחבי העולם”, אמר שר המדע. “היעדרו של תקציב מדינה מסכן את המשך העשייה המרשימה הזו.

“זו עוד סיבה אחת מתוך אינספור סיבות מדוע אנחנו חייבים לאשר תקציב מדינה לכל שנת 2021, ולהפסיק לאיים על אזרחי ישראל בתקציב קצר מועד וחסר משמעות, וחלילה בבחירות שיהוו בזבוז של כספים משווע וחוסר אחריות בריאותי חברתי וכלכלי”.

דוד זיגדון, מנכ”ל מיגל ברך את השר על הביקור וציין, כי משרד המדע סייע למכון המחקר מיגל לאורך השנים והוסיף: “מיגל הוא מכון המחקר הגדול מבין המו”פים האזוריים של משרד המדע, שעוסק במחקרים פורצי דרך ברמה בינלאומית וקשורים לכלכלה של הגליל המזרחי. תרומת משרד המדע לפיתוח האיזור באמצעות ההשקעה במיגל מהווה בסיס לפיתוח כלכלה שמבוססת ידע ומשיכה של הון אנושי איכותי לחבל ארץ הנפלא בצפון המדינה”. 

שר המדע יזהר שי, התעניין בפיתוחים פורצי הדרך שהומצאו במיגל, החיסון לקורונה שהחל לפני כארבע שנים בפיתוח פלטפורמה לחיסונים לעופות וכן בפיתוח טכנולוגיה מרעישה לטיפול במחלות אוטואימיונית, שפותחה במיגל, לוויסות הגוף כנגד עצמו במחלות אוטואימוניות ודלקתיות וכן בקורונה. במטרה לפתח טיפולים חדשניים במגוון רחב של מחלות באמצעות תאי T רגולטוריים מהונדסים.

בפני השר הוצגו מחקרים נוספים וגם שיתופי הפעולה של מיגל עם חממת הפוד-טק בהובלת רשות החדשנות, מכון מזון חברות תנובה ושטראוס והמכללה האקדמית תל חי.