200 דונם לשיווק בפארק תעשיות צפת

החל השיווק של מגרשים לתעשיה ומלאכה בפארק תעשיות צפת. 15 מיליון שקלים מושקעים בפיתוח התשתיות בפארק

לאחר פעילות מאומצת של עיריית צפת במשך שנה וחצי מול משרד הכלכלה, התאפשר שיווקם של 200 דונם חדשים בפארק תעשיות צפת, זאת במקביל לעבודות פיתוח הפארק המתבצעות בימים אלו בהשקעה של 15 מיליון ₪.

עם כניסתו לתפקיד ראש עיריית צפת קיים שוקי אוחנה פגישות עבודה רבות עם שר הכלכלה דאז אלי כהן במטרה לקדם את פיתוח והרחבת פארק תעשיות צפת, במטרה לעודד הגעת מפעלים גדולים, משמעותיים ואיכותיים לעיר ולייצר מקומות תעסוקה חדשים בבירת הגליל.

שוקי אוחנה עם השר אלי כהן

פארק תעשיות צפת מציע למשקיעים מחיר האטרקטיבי  ושורת הטבות הניתנות למשקיעים. זה כולל מענק השקעות של 20% + 10% נוספים למשקיעים בצפת, הטבה של סבסוד 90% בעלות פיתוח הקרקע (סכום הנע סביב 45 אש”ח לדונם במקום 450 אש”ח), + הטבה של 69% הנחה מהערכת שומה של רמ”י על עלות הקרקע, כך שהרוכש ישלם רק 31% מערכה,

בנוסף יזכו המשקיעים למסלול ירוק מעיריית צפת ושורת הטבות לרבות פינוי אשפה, ליווי צמוד, אבטחה וכו’. כמו כן, המדינה מעניקה הטבות להעסקת מגזרים שונים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה בישראל נמוך (חרדים, ערבים, עולים) לרבות השתתפות בעלות שכרם, וקבלת מעניקים בגין כך- עובדים מסוג זה ניתן למצוא בצפת וסביבתה. 

כעת, לאחר שנה וחצי של הערכות, עבודות פיתוח וקיום כנס מיוחד לשיווק השטחים, מתחילים בצפת לראות ניצנים ראשוניים עם פתיחת השטחים לשיווק  באתר משרד הכלכלה.

פארק תעשיות צפת עובר גם מתיחת פנים משמעותית בהשקעה של 15 מיליון שקלים לרבות דרכי גישה, תאורה, כבישים, מדרכות, גינון, שילוט ומיתוג. לצד שיווק 200 דונם לתעשייה בשבועות הקרובים יחל שיווקם של 24 דונם למסחר. ראוי לציין כי במקום קיימים שטחים הנמצאים בשיווק של רמ”י ומותאמים גם לפעילות שאיינה תעשייה- אולמות ארועים, שטחי אחסנה וכדומה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “בימים לא פשוטים אלו של מאבק בנגיף הקורונה ואבטלה גבוהה בכל מדינת ישראל, העיר צפת מקבלת בשורה אדירה עם אופק תעסוקתי משמעותי עם תחילת שיווקם של 200 דונם לתעשייה וזאת לאחר פעילות מאומצת ואינטנסיבית יחד עם שר הכלכלה לשעבר אלי כהן וצוות משרדו”.

צילומים: עיריית צפת