עשרות שיגורים במטח לקרית שמונה והסביבה. הרוג ופצוע. כתבה מתעדכנת

מטח ירי כבד למרחב קרית שמונה. לוחמי האש וכוחות ביטחון פועלים במספר זירות ברחבי העיר. גבר כבן 25 נמצא ללא רוח חיים. כתבה מתעדכנת בהתאם להתפתחויות ולמידע שזורם מהשטח

הבוקר הזה החל עם 5 אזעקות רצופות בקרית שמונה ובמספר יישובים בצד הצפוני של כביש 99 וכן בקיבוץ כפר גלעדי. בתוך דקות עשרות רקטות נורו לעבר העיר, חלקן יורטו, חלקן נפלו בשטחים פתוחים וחלקן נפלו על מבנים. עד כה, דווח על 6 פצועים והרוג אחד, זאהר בשארה – בן 25 מהכפר עין קניא, שנמצא ללא רוח חיים במבנה אחר. ההנחיות לתושבי קרית שמונה נכון לשעה 09:50 – להישאר במרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

מדוברות מד”א נמסר: חובשים ופראמדיקים של מד”א מדווחים על פועל כבן 25 (לא תושב קרית שמונה) שחולץ ללא סימני חיים מהמבנה שספג פגיעה וקובעים את מותו”.

הפראמדיקית, אורלי בן סימון, משתפת: “מיד לאחר האזעקות שמענו קולות נפץ של נפילות. יצאנו לסריקות ובאחד ממבני התעשייה ראינו עשן סמיך שעולה. מיד התחלנו בפעולות סריקה וחולץ אלינו פועל כבן 30 בהכרה מלאה ללא כל פגע, הוא סיפר שחברו עדיין לכוד במבנה. כוחות גדולים של צה”ל משטרה וכיבוי הגיעו למקום ולאחר פעולות חילוץ מורכבות חולץ מהמקום פועל כבן 25 (לא תושב המקום) כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית קשה ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בשאר המקומות שסרקנו לא אותרו נפגעים”

תיעוד מאחת מזירות הנפילות (צילום: דוברות כבאות והצלה צפון)

מכבאות והצלה צפון נמסר: “5 צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל-גולן בפיקודו של מפקד המשמרת רב-רשף גדי אזולאי פועלים במספר זירות של נפילת רקטות במרחב העיר. מספר צוותים של לוחמי האש מתחנה אזורית גליל-גולן פועלים החל משעות הבוקר במספר זירות בקרית שמונה כתוצאה מפגיעות ישירות של ירי רקטות מלבנון.

בפגיעה ישירה במפעל באזור התעשייה בעיר איתרו וחילצו לוחמי-האש נפגע לכוד מתחת להריסות. הנפגע הועבר לטיפול גורמי הרפואה שקבעו את מותו. לפני זמן קצר הושגה על ידי לוחמי האש שליטה בשריפה שהשתוללה במפעל.

במספר זירות נוספות ברחבי העיר פעלו לוחמי-האש בכיבוי כלי רכב, דליפות גז וסריקות אחר נפגעים באתרי הנפילות.

מפקד מחוז צפון תת-טפסר יאיר אלקיים: “צוותי כיבוי מתחנות גליל גולן פועלים משעות הבוקר בזירות נפילות והרס. האירוע המרכזי שריפה במחסן גדול באזור התעשייה בעיר. המבנה בוער, הלוחמים חילצו מההריסות הרוג. הלוחמים פועלים במקצועיות ובנחישות תחת איום רקטי נוסף”.

מעיריית קרית שמונה נמסר: ” 36 שיגורים, 23 יירוטים, 13 נפילות בתוך העיר. הרוג אחד, 6 פצועים, עשרות בתים, מבנים, מקווה, מפעל ובית עסק נפגעו, עשרות רכבים ניזוקו, נזק גם באיצטדיון העירוני והרס רב של תשתיות. הצבנו שומרים בכל הבתים והבניינים שנפגעו ומחר צוותים שלנו יאטמו את כל הדירות כדי למנוע כניסה של אנשים לא מורשים”.

תיעוד מאחת מזירות האירוע (צילום: דוברות כבאות והצלה צפון)