כדורסל: היסטוריה צפתית

ניצחון חוץ ראשון בליגה הלאומית בתולדותיה של מ.ס “דניאל” צפת, ששבה ממשחק החוץ מול בני כפר קאסם עם ניצחון דרמטי 87:89, בזכות שלשה הירואית של אופק בן יעקב

*. סיקור מעמוד הפייסבוק של מנהלת ליגה לאומית Winner
*. צילום: עילאי אלעד מנהלת ליגה לאומית Winner

שבוע לאחר פתיחת הסיבוב השני בליגה הלאומית בכדורסל וסוף סוף ניצחון בכורה למ.ס “דניאל” צפת במשחק חוץ. מ.ס “דניאל” צפת יוצאת מאולם זיסמן בר”ג עם ניצחון ענק על חשבון בני כפר קאסם אחרי שלשה של אופק בן יעקב על הבאזר.

המשחק היה שקול לכל אורכו ובתום הזמן החוקי הלוח הראה 80:80. איבוד כדור של תומר כהן שלח את אפי טיומקין לקו במצב של 86:87 לכפר קאסם אבל החטיא פעמיים. 10 שניות נותרו לאורחים ואחרי שכמעט איבדו כדור בן יעקב סיפק שלשה גדולה. צפת עם ניצחון ליגה שלישי ברצף, מנגד בני כפר קאסם מסתבכת באזור המסוכן.

חיכו לזה הרבה זמן. שחקני צפת חוגגים


המשחק נפתח במטווח שלשות, כאשר ברבע הראשון האורחים קלעו 7 שלשות ללא החטאה. מנגד, הירוקים קלעו 6 שלשות משלהם והובילו 27:28 לאחר הרבע הראשון.

הקצב נרגע בפתיחת הרבע השני ופול דילייני עם מהלך של 3 נקודות קבע 34:36 לביתיים. דילייני הנהדר המשיך להראות יכולת טובה וקבע 39:42 לכפר קאסם, 2 דקות לסיום המחצית. אפי טיומקין קלע שלשה ובמחצית זה 41:46 למארחים.

דניאל קופרברג ויובל מיכאלי קיזזו את הפער ל-48:50 בפתיחת הרבע השלישי. איבודי כדור של האורחים בלמו להם את המומנטום ובני כפר קאסם עלתה ל-48:56 בדרך לפסק זמן. מקסים רומנוב, תומר כהן ודביר אוחנה דייקו מהשלוש, אבל ההגנה של צפת אפשרה נקודות קלות לכפר קאסם שסיימה את הרבע השלישי ביתרון 64:66.

הכין הפתעה לקראת הסיום. אופק בן יעקב חוגג


היתרון הקטן של הביתיים נשמר בפתיחת הרבע האחרון ו-5 דקות לסיום זה 72:73. דביר אוחנה קבע שיוויון 74:74 במתפרצת בדרך לפסק זמן של חנן הירשוביץ. הביתיים נתקעו בהתקפה במשך דקות ארוכות ודניאל קופרברג הפך את התוצאה מהקו – 74:75. אפי טיומקין הגיב עם שלשה חשובה, אך מנגד יובל מיכאלי הגיב בשלשה משלו ועם נקודות של כרמל בוכמן הלוח הראה 79:79.

דקה לסיום. דניאל קופרברג שוב החזיר לאורחים את היתרון, בעוד מנגד פול דילייני איזן מהקו. האחרון קיבל הזדמנות לנצח את המשחק אבל החטיא וגם צפת לא הצליחה להכריע את המשחק ב-2 השניות שנותרו לה – 80:80 בתום הזמן החוקי. הקרב השקול נמשך ו-20 שניות לסיום אפי טיומקין קבע 86:87 לבני כפר קאסם. תומר כהן איבד כדור וטיומקין נשלח לקו אבל החטיא פעמיים ואופק בן יעקב העניש מנגד עם שלשת ניצחון.

קלעו לצפת: דניאל קופרברג 23 נק’, יובל מיכאלי 21 נק’, מקסים רומנוב (12 ריבאונדים) 11 נק’, איתי גליק 10 נק’, אופק בן יעקב 9 נק’, דביר אוחנה 8 נק’, תומר כהן 7 נק’.

קלעו לבני כפר קאסם: אפי טיומקין 26 נק’, פול דילייני 20 נק’, יניב סולומון (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים) 15 נק’, אלון ששון 8 נק’, ניתאי רוזנברג 7 נק’, כרמל בוכמן 6 נק’, שלומי הרוש 5 נק’

צריכים עוד כאלה. שחקני צפת בסיום המשחק