קרית שמונה: האוניברסיטה בדרך

שר החינוך, יואב קיש, הודיע שאוניברסיטה תוקם בעיר ותמזג את הפעילות של מכללת תל חי ומכון מיג”ל

בעיצומם של מטחי הקטיושות שנורו הערב על העיר קריית שמונה, התקשר שר החינוך יואב קיש לראש העיר אביחי שטרן והודיע לו על כוונתו להביא הערב לישיבת המל”ג את החלטתו להקים את האוניברסיטה הראשונה בגליל – אוניברסיטת קריית שמונה!

במסגרת ההחלטה, יוקם צוות היגוי מקצועי מטעם המל”ג שילווה את תהליך הקמת האוניברסיטה. כמו כן, יתבצע מיזוג מלא של מכון המחקר מיג”ל ומכללת תל חי. עוד סוכם כי כל מבנה עתידי שיוקם עבור האוניברסיטה, ייבנה בשטח השיפוט של העיר קריית שמונה.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן : “לתושבי קריית שמונה מגיע לדעת לפני כולם – המאמצים שלנו להפוך את מכללת תל חי לאוניברסיטה נשאו פרי והערב הודיע לי שר החינוך יואב קיש על החלטתו להקים את אוניברסיטת קריית שמונה על בסיס מכללת תל חי. כשתסתיים המלחמה בניצחון שלנו, יחזרו התושבים לעיר יחד עם אלפי סטודנטים, חוקרים ואנשי אקדמיה לאוניברסיטה הכי צפונית במדינה. זהו גם מסר חשוב לכל מבקשי רעתנו – הם ימשיכו להשקיע את הכסף בטילים ובפעולות טרור ואנחנו נמשיך לבנות את העיר ולהשקיע בחינוך, תרבות ובכל תחומי החיים בעיר”.

שטרן הוסיף: “אני מודה לשר החינוך יואב קיש על החלטתו החשובה במיוחד בימים אלה. לחיזוקה של העיר קריית שמונה וחיזוקם של יישובי הגליל יש ערך מוסף. אני מודה לחברי ראשי הרשויות על התמיכה וההתגייסות למען מטרה נעלה זו. מדובר בתיקון היסטורי של עוול שנמשך 70 שנה. שמח לבשר שלראשונה בתולדות העיר כבר הקמנו קמפוס ראשון שישמש את האוניברסיטה של קריית שמונה. לסיום אני מבקש להודות לכל השותפים למאבק שצעדו עימי יד ביד. תודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, להנהלת מכללת תל חי, למטה מאבק ‘עד כאן’, לאגודות הסטודנטים תל חי וכנרת, לאשכול גליל מזרחי, לחברי כנסת ושרים, לחברי ראשי הרשויות וחברי הנהלת העיר וסגני ראש העיר. כמובן תודה ושוב תודה לשר החינוך יואב קיש ולשרה יפעת שאשא ביטון שהחלה את התהליך במקצועיות ובנחישות”.

נרגש. אביחי שטרן

שר החינוך ויו”ר המלג, יואב קיש: “דווקא על רקע המלחמה והרצון של אויבנו להשמיד אותנו – זהו העיתוי הנכון ביותר לומר לשונאינו: אנחנו כאן כדי להישאר. הקמת האוניברסיטה וחיזוק העיר קריית שמונה והגליל חיוניים ומשמעותיים עכשיו יותר מתמיד. ברצוני להודות למכללת תל חי, למכון מחקר מיג”ל, לעיריית קריית שמונה ולאשכול רשויות הגליל המזרחי, על הסכמתם ועל שיתוף הפעולה המלא. אני מבקש להודות גם לשרה יפעת שאשא ביטון, קודמתי בתפקיד, שקידמה את החלטת המל”ג בנושא. זכות גדולה עבורי להמשיך את המהלך החשוב ולהשלים אותו”.

תזמון מעניין. יואב קיש