כדורסל: הפסד לצפת, פתיחה מוצלחת לרון כהן

מ.ס “דניאל” צפת הפסידה במשחק הראשון וההיסטורי שלה בליגה הלאומית. רון כהן, בן קרית שמונה, המושאל מהפועל גליל עליון – הוביל את רשימת קלעי מכבי חיפה

*. צילום: לילך וייס רוזנברג, מנהלת ליגה לאומית Winner

קצת יותר מ-12 שנים לאחר הקמתה מ.ס “דניאל” צפת ובאיחור של חודש ושלושה שבועות בהשוואה למועד המקורי, קיימה הקבצה הצפתית משחק ראשון והיסטורי בליגה הלאומית. הקבוצה שמודרכת ע”י לירן שוורצוולד, שעובד לצידו של המנהל המקצועי – ניר קפלן, התארחה באולם בגן נר אצל מכבי חיפה, זאת לאחר שמנהלת הליגה הלאומית החליטה כדי ליצור פייר פליי לקיים את המשחקים באולמות נייטרלים, כאות סולידריות עם קבוצות שלא מורשות בשלב זה לארח משחקים בשל המצב הביטחוני. צפת קיוותה להתחיל את דרכה בליגה הלאומית ברגל ימין, אך לקבוצה החיפאית, שזכתה לתמיכה של עשרות אוהדים, היו תוכנית משלה ובסיום היא זכתה בניצחון 67:80.

התחיל בעצב. שחקני צפת בדקת הדומיה לזכר קורבנות אירועי הטבח בדרום וחללי צה”ל


צפת פתחה את המשחק בהתלהבות וניצלה הגנה רפויה של חיפה כדי לרדת בסיום הרבע הראשון ביתרון 16:28 – לאחר שצפת עמדה 17 פעמים על קו העונשין ברבע זה. נדמה שצפת נתנה את מרבית הכח ברבע זה, שכן ככל שחלפו הדקות החיפאים השתלטו על המשחק ולאחר שהמחצית הראשונה הסתיימה בתוצאת שוויון 38:38. ברבע השלישי חיפה כבר עברה לעמדת יתרון ובסיום הוליכה 50:56 וברבע האחרון השלימה את המלאכה עם ניצחון 67:81.

מוביל את רשימת הקלעים. תומר כהן במאצ’ אפ מול שלו הר אבן – שחקן צפת בעבר

שני ההבדלים המשמעותיים ביותר במשחק בין הקבוצות, שעליהם שילמה צפת ביוקר הן בפרמטרים הבאים: נקודות בתוך הבקבוק – צפת קלעה 28 לעומת 44 שקלעה מכבי חיפה, נקודות משחקני הספסל – רק 12 נקודות קלעו שחקני הספסל הצפתי, לעומת 35 שקלעו השחקנים שעלו מהספסל החיפאי.

בשורות מכבי חיפה הצטיין הרכז, רון כהן, בן קרית שמונה, המושאל מהפועל גליל עליון. כהן קלע 17 נקודות ב-23 דקות ו-38 שניות על הפרקט.

היה במיטבו. רון כהן מלפניו של עומר חממה


את רשימת הקלעים הצפתית הוביל תומר כהן עם 16 נקודות. שלושה שחקנים קלעו 11 נקודות כ”א: ניב אבידן, עומר חממה ויאיר מיכאלי. שלושה שחקנים קלעו 6 נקודות כ”א: דביר אוחנה, מקסים רומנוב ואופק בן יעקב. שותף: איתי גבע. על הספסל נותרו אנטון אגייב ושני שחקני הבית – אלי עווד ויהודה ביטון.

ביום שני, בשעה 19:00, מ.ס “דניאל” צפת עתידה לארח באולם רוממה בחיפה את בני כפר קאסם למפגש העולות. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט.

צפויה להם עוד עבודה רבה. לירן שוורצוולד (מימין) וניר קפלן