רוגבי: תומר גלרנטר כובש את פינת “ספורטאי השבוע”

שחקן נבחרת הנוער ומועדון רוגבי גליל עליון חזר ממשחקי אליפות אירופה עם הנבחרת. זה הזמן שלנו לפרגן לו על ההצלחה הגדולה

מועדון רוגבי גליל עליון זכה למנה גדושה של גאווה בקיץ האחרון עם ייצוג מרשים בנבחרות הנשים והנוער. אחרי שפרגנו לנשים שעלו על מדים לאומיים, זמן לפרגן לנוער הגלילי. אלון שניידר ותומר גלרנטר, בני 16 מקיבוץ אורטל שבגולן, תלמידי מגמת תיירות בתיכון “הר וגיא”, שיצאו עם נבחרת ישראל לאליפות אירופה בשוויץ. הנבחרת הישראלית אמנם לא הצליחה להישאר בדרג א’, אבל השניים גילו יכולת טובה וכאן נתחיל במסע הפרגון לשניים עם הצדעה בפינת “ספורטאי השבוע” לתומר גלרנטר. בהמשך נצדיע גם לאלון שניידר. השניים חברים טובים, שנוסעים יחדיו לאימונים בקבוצה ובנבחרת וללימודים בבית הספר – וחזרה הביתה.

אוהבים להיות יחד. אלון שניידר (מימין) ותומר גלרנטר


עופר המבורגר, המנהל המקצועי של מועדון רוגבי גליל עליון, שאימן בשנתיים האחרונות מאז הצטרף גלרנטר לקבוצה, לא חסך בשבחים על פועלו של תומר גלרנטר: “תומר עשה בשנים האחרונות דרך מרשימה אצלנו במועדון. היתה נקודה לפני שנתיים שהוא התחיל לשאול אותי שאלות לגבי המשחק, ופתאום הבנתי שהוא הפך מאחד שמשחק לשחקן רוגבי. יש בתומר דרייב חזק להתקדם והוא אוהב את המאמץ והעבודה הקשה, תוך כדי שתמיד הוא שומר על רוח שטות ודואג להנאה של כלל הקבוצה מהדרך גם ברגעים קשים. למידה המתמדת, כשרון אתלטי נדיר ורוח קרב הקפיצה אותו בשנה האחרונה להוביל את נבחרת ישראל נוער באליפות אירופה כשחקן מרכזי ודומיננטי. תומר לוחם על המגרש וחבר טוב לשאר שחקני הקבוצה וגאווה למועדון הרוגבי ולגליל העליון”. מכאן נמשיך לריאיון שערכנו עם תומר גלרנטר.

מי לא היה מחייך, אחרי מחמאות כאלה? תומר גלרנטר


תומר, מה הביא אותך בגיל 14 לרוגבי?

“הגעתי לרוגבי דרך עמית רוגני, חבר שהמליץ לי על הענף הזה. הגעתי לאימון ניסיון ומאז אני מחובר לזה חזק. מאוד אוהב את המשחק, מאוד אוהב את החברים בקבוצה ואת האנשים במועדון”.

מה הרגשת, כשהתייצבת לאימונים ומשחקים של הנבחרת?

“הרגשה של גאווה. תמיד כיף לייצג את המדינה שלך. החיבור בין השחקנים מעולה, אחלה של חבר’ה והקשר היה טוב גם לפני שהגעתי ל נבחרת”.

מה היה חסר לנבחרת כדי להישאר בדרג א’?

“לא היה מספיק חיבור בין השחקנים לשיטת משחק שעלייה התאמנו. לצערי, שילמנו על זה”.

קיוו לטורניר טוב יותר. שחקני נבחרת ישראל



איך עברה עליך העונה האחרונה?


“ברמה האישית עברה עלי עונה מצוינת. המשכתי להתקדם וללמוד עוד רוגבי. ההצטרפות לנבחרת הוסיפה מאוד”. מבחינה קבוצתית עברה עונה מצוינת, למרות שלא הגענו להישג שרצינו – לזכות שוב באליפות, אבל סך הכול הייתה אחלה עונה”.

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?

“להמשיך להתקדם ולהשתפר ברוגבי. ברמה הקבוצתית המטרה להמשיך לתת בראש בליגה ובאימונים ובטח שלזכות באליפות. כמובן שאשמח להמשיך ולהשתייך לנבחרת”.

מה המטרות שלך לעתיד הרחוק יותר?

“כרגע אני לא מכוון יותר מדי גבוה. בגיל 18 אני מתכנן להתגייס לקרבי ואז משם נראה אם אני אמשיך בענף לעתיד הרחוק. מה שבטוח, רוגבי תמיד אני אוהב”.

במגרש הוא מכוון גבוה. תומר גלרנטר במדי הנבחרת (צילום: מדיה איגוד הרוגבי)