כדורגל: קרית שמונה מכאן לאן?

עירוני קרית שמונה מתחילה הערב עונה בליגה הלאומית – זמן מצוין לטור תחזית לקראת העונה

קצת פחות מ-13.5 שנים חלפו מאז שעירוני קרית שמונה חגגה חזרה מהליגה הלאומית לליגת העל. הערב תתחיל הקבוצה הצפונית ביותר בליגות הבכירות עונה בליגה הלאומית, כשתארח בשעה 19:30 את הפועל עכו, עם תקוות להתחיל את משחקי הליגה עם ניצחון במשחק מול קבוצה, שכבר ניצחה אותה פעמיים – 3:4 במשחק אימון שנערך בעכו ו-0:1 במשחק גביע הטוטו שנערך בקרית שמונה.

עכו הייתה אחת מהקבוצות הטובות בליגה בעונה שעברה, העונה נשארו בשורותיה רוב שחקני הסגל וגם הצוות המקצועי בראשותו של אלון זיו – שאימן את קבוצת הנוער של קרית שמונה, וגם הערב היא צפויה להיות יריבה שלא תעשה חיים קלים לקרית שמונה, שתצטרך את ההגנה בראשות השוער אסף צור והבלם עאיד חבשי במיטבם מול התקפת עכו בראשות רווה אסייג – מהחלוצים הבולטים בליגה. מי שיקווה להזדמנות לדקות משחק הוא החלוץ שחף ספיר (יסוד המעלה) – בוגר מחלקת הנוער של קרית שמונה. מנגד, קרית שמונה תקווה שההתקפה בראשות רועי זיקרי וסטיבן אלפרד פרנסיס תהיה במיטבה מול הגנת עכו, בראשות השוער ראזי אבו חמדאן והבלם הוותיק, לועאי טאהא.

הרזומה מחייב. עאיד חבשי בפעולה (צילום: שלומי גבאי)


אחרי שנגענו במשחק הערב, פוקוס על עירוני קרית שמונה ועל מה שמצפה לה העונה. קרית שמונה מתייצבת לעונה הזו אחרי שעשתה חריש גדול בסגל. השרידים הבולטים שנותרו מהקבוצה שירדה מליגת העל הם הבלם – עאיד חבשי, המגינים – ניר דרורי ונועם כהן והקשר – אריאל שרצקי. הבלם הצעיר, אור חסין, צפוי לחזור מפציעה ארוכה בחודש דצמבר. הסגל של קרית שמונה שופע בשחקנים שהגיעו מהרבה קבוצות, בעוד שישנן קבוצות שצפויות להתמודד בצמרת הטבלה כמו עירוני טבריה, הפועל נוף הגליל, הפועל עכו, הפועל אום אל פאחם ומכבי יפו, ששמרו על רבים משחקני המפתח שלהן ואף התחזקו בשחקנים איכותיים. קרית שמונה עדיין לא מחוברת וניתן היה לראות את זה במשחקי גביע הטוטו, אך בשבוע שעבר מול הפועל אום אל פאחם זה נראה הרבה יותר טוב במחצית השניה. קבוצות נוספות שעשויות להתמודד בחלק העליון של הטבלה הן בני יהודה ת”א והפועל ר”ג.

יגיע כאורח. אלון בוזורגי, חלוץ הפועל נוף הגליל (צילום: מאור בכר)


הליגה הלאומית היא לא פיקניק, מי כמו שי ברדה – מאמן קרית שמונה, יודע את זה. ברדה פתח את העונה שעברה במכבי פ”ת בסערה ונראה היה שהיא בדרך הבטוחה לטיול לליגת העל, אך סדרה של חמישה הפסדים רצופים גרמה להתערערות מעמדה ולפרידה מברדה, שהצטיין כמספר 2 לצידו של סלובדאן דראפיץ בבית”ר ירושלים ובמכבי נתניה, אך כמאמן ראשי לא הצליח להושיע את נוף הגליל מירידה לליגה הלאומית ולא הצליח להשלים את המשימה שהוטלה על כתפיו במכבי פ”ת. ברדה מאמן יסודי ושאפתן, שקרוב לוודאי הפיק את הלקחים הדרושים ואם יזכה לשקט תעשייתי מהבעלים הדעתן, איזי שרצקי, עשוי להוביל את הקבוצה למקומות טובים.

יזכה לשקט תעשייתי? יביא את התוצאות המצופות? שי ברדה (צילום: מאור בכר)


מה שכן, עליית ליגה לא תבוא בקלות. מחצית מקבוצות הליגה משחקות במרכז הארץ, כך שלקרית שמונה צפויים 8 משחקי ליגה ועוד מספר משחקי פלייאוף שאליהם קרוב לוודאי שתגיע אחרי נסיעה ארוכה ולא אחרי שהות במלון כמו בימי ליגת העל העליזים. הליגה עצמה עתירה בהפתעות, בשחקנים מוכשרים שלא נספרו ופתאום פורצים לתודעה ומנגד בשחקנים עם רזומה מבטיח שמתגלים כאכזבה. קרית שמונה תצטרך להיערך לכל הדברים האלה ולקחת בחשבון, שהדרך לא תהיה חלקה ולא בטוח שהיא תוביל להעפלה ללאומית בתום העונה.

העוגנים של קרית שמונה על כר הדשא בעונה הזו הם שלושה שחקני הגנה, שכבר עשו קילומטרז’ בליגת העל: השוער – אסף צור, הבלם – עאיד חבשי והמגן השמאלי – דודי טויטו. בקישור שחקן המפתח לטעמי הוא אביחי וודג’ה – שחקן מנוסה שעשה דברים יפים בהפועל קטמון ובהפועל עפולה ובהתקפה רועי זיקרי – שחקן עתיר קבלות בליגה הלאומית וסטיבן אלפרדו פרנסיס – שאמור להיות חלוץ שובר שוויון בליגה. השחקן הצעיר שכדאי לשים אליו לב הוא שחקן הכנף, יאיר מרדכי – שחקן הבית השורשי היחיד הפעיל בסגל, שחקן טכני ומהיר, שיודע גם לסיים מהלכים בבעיטה לרשת.

והרי התחזית: קרית שמונה תחגוג בסיום העונה עליית ליגה, אבל לא לפני המחזור ה-35.

יחגוג בסיום העונה? שחקני קרית שמונה במחנה האימונים