כדורגל: עידו אלמישלי כובש את פינת “ספורטאי החודש”

הדרך וההשקעה, ההקרבה, הסיבות לפרידה ממכבי חיפה ולחתימה בהפועל ת”א. על זאת ועוד, בכתבה על נציג הגליל העליון בהפועל ת”א

ביום חמישי האחרון הודיעה הנהלת הפועל ת”א על החתמתו לשתי עונות של הקשר עידו אלמישלי בן ה-19, בשורותיה. אלמישלי, שחי כל חייו בקיבוץ דפנה, סיים פרק של שבע וחצי עונות במכבי חיפה, בהן שיחק כשחקן כנף, כקשר מתחת לחלוץ ולעיתים כחלוץ שני. לאורך התקופה כבש כ-120 שערים במסגרות המקומיות – עוד שלושה שערים במשחקי ליגת האלופות לנוער לפני שתי עונות. מלבד העונה האחרונה, שבה מיעט לשחק ולמרות זאת כבש 10 שערי ליגה ו-3 שערי גביע. בכל אחת מהעונות המלאות במכבי חיפה סיים כמלך שערי קבוצתו – לרבות העונה שקדמה לזו האחרונה, עונת הבכורה שלו כשחקן נוער, שבה כבש 13 שערי ליגה.  הצטיינותו הביאה לזימונו לנבחרות ישראל ובאמתחתו של השחקן 8 הופעות במדי נבחרות הנערים והנוער. את עידו אלמישלי ראיינו לאורך השנים בפינות המצטיינים שלנו, אך הפעם בשל איסור על ראיונות מצד קבוצתו החדשה, אנו נותנים את הפוקוס בכתבת פרופיל.

יוצא לדרך חדשה. עידו אלמישלי במעמד החתימה בהפועל ת”א (צילום: מדיה הפועל ת”א)


עידו אלמישילי, חייל סדיר המשרת בבסיס באזור, מגיע ממשפחה ספורטיבית. אביו, משה – היה כדורסלן בעבר בקבוצות צפוניות והוא חלק מקבוצת הכדורסל של קיבוץ דפנה, האחים הצעירים גם הם אחזק בענייני הכדור:  יואב  נחשב לשחקן מוביל בקבוצת הנערים של הפועל גליל עליון כדורסל, האח הצעיר עוד יותר – איתן, משחק כקשר אחורי בקבוצת הילדים של מ.כ גליל גולן. כמו כל קיבוצניק, גם עידו אלמישלי החל את צעדיו הראשונים עם כדור במדשאות של הקיבוץ, בחוג הכדורגל של המאמן יצחק קנר האגדי, משם הדרך לבית הספר לכדורגל של עירוני קרית שמונה הייתה קצרה מאוד, כך גם עליה לקבוצות הליגה. בקרית שמונה מצא את עצמו משתייך לשתי קבוצות גיל, התאמן תחת הדרכתם של אבי נגאוקר ואילן עזריה – שכבר שנים עושים חיל בקבוצות הגיל השונות במועדון.

גבוה אל על. עידו אלמישלי נישא על כתפיו של אלון אדרי, ששיחק לצידו בעירוני קרית שמונה


כשהתקרב לגיל 13 בחר להיענות להצעה של מכבי חיפה לעבור לשורותיה, שכן מדובר במחלקת נוער המעניקה יותר אפשרויות לפיתוח שחקנים וקבוצות הילדים שלה לאורך עשרות שנים משחקות בליגות הבכירות ביותר בשנתון. למרות המרחק הגדול מהבית, עידו אלמישלי בחר שלא לעבור להתגורר בפנימיית כפר גלים, המשמשת את הכדורגלנים הצעירים של מכבי חיפה המגיעים ממרחקים. הילד הצעיר ואביו עשו מדי יום את הדרך לחיפה וחזרה הביתה לדפנה. השקעה עצומה של זמן וכספים. למרות זאת, כשבבית יש את אמא ענבל, מורה במערכת החינוך בעלת תואר שני במדעים, אי אפשר לזלזל בלימודים. עידו אלמישלי סיים את לימודיו בתיכון “הר וגיא” עם תעודת בגרות מלאה. בין לימודים לאימונים בחיפה ונסיעות בדרכים, מצא מעת לעת את הזמן לעבוד עם מאמנים אישיים מהאזור ובהם: מאמני הכדורגל – אלון בוזורגי ואלון יוגב ומאמן הכושר הבכיר – אור שוורץ.

למרות רצונה של מכבי חיפה לחתום עמו על חוזה ארוך טווח, עידו אלמישלי בחר שלא לעשות זאת. יש המייחסים את מיעוט הדקות היחסי שלהם זכה לעניין הזה, דבר שאלמישלי, משפחתו וסוכניו לקחו בחשבון, אך למרות זאת תרם 13 שערים והיה מעורב במהלכים שהניבו שערים וסייעו למכבי חיפה להחזיר את תואר האליפות לכרמל. בקיץ האחרון עידו אלמישלי בחן אפשרויות ליציאה לליגות במזרח אירופה, אך בשבוע האחרון המגעים עם הפועל ת”א תפסו תאוצה, לאחר שהשחקן הביע את רצונו לשחק בקבוצה והתל אביבים הגיעו לסיכום עם מכבי חיפה, שהשחקן יעבור אליהם ללא תמורה כספית עכשווית, אך במידה וכרטיס השחקן שלו יימכר ע”י הפועל ת”א – תהיה מכבי חיפה זכאית ל-30 אחוז מסכום המכירה.

פרק ארוך ומוצלח מאוד. עידו אלמישלי במדי מכבי חיפה


אלון יוגב שם דגשים על יכולותיו של עידו אלמישלי: “”מהרגע הראשון היה ניתן להבחין בשחקן מאוד שלם: מדויק, מהיר, משנה קצב וכיוון ברמה גבוהה, בעל תגובה מצוינת, יכולת לשחרר כדור במהירות ובעוצמה מכל מקום במגרש, סיומת קטלנית ברגל שמאל ויכולת לטפל יפה בכדור גם ברגל ימין”.

אלון יוגב מצביע על אופיו המיוחד של השחקן: “מעבר ליכולות הטכניות והפיזיות, בולטים אצל עידו באימונים הצניעות והרעב. על אף שנסע כמעט כל יום לאימון קבוצה בחיפה, הוא תמיד רצה לעשות מעבר ולהשתפר גם ברמה האישית, אך גם מאוד מודע לגוף ולעומסים הנכונים לו. בכל אימון ובכל ביצוע שואף לשיפור ולשלמות. הוא תמיד יצפה מעצמו לבצע את הדברים טוב יותר, יקשיב ויפנים כל הערה ויעבוד קשה עד לביצוע הכי איכותי שאפשר. עידו הגיע אלי אחרי שהבקיע לא מעט שערים בשנתיים שקדמו לכך ואף שותף עם השנתון שמעליו לא אחת. שמעתי את שמו באזור לא מעט לפני כן, אבל כשהוא הגיע ראיתי מולי נער צנוע ואבא שמלווה אותו לכל מקום (בשנים שקדמו לקבלת הרישיון), בשקט מופתי תוך שהוא מספק לעידו קרקע אידאלית בתהליך התפתחותו המקצועית”.

אלון יוגב מאמין בפוטנציאל של עידו אלמישלי להתפתח כשחקן בוגרים: אין ספק שעידו נמצא כעת בצומת דרכים עם סיום גיל הנוער והמעבר לבוגרים. צומת מאתגר עבור כל שחקן, במיוחד בארץ. אנחנו מכירים סיפורים רבים על שחקנים שהתקשו לעשות את הצעד הזה בקריירה, אבל מהיכרות עם הנחישות והמקצוענות של עידו, לצד הכישרון הגדול והמשפחה התומכת, אני יודע שהוא יקבל את ההחלטות הנכונות ויתפתח בצורה הטובה ביותר כשחקן התקפה ברמות הגבוהות בארץ ואף מעבר לכך”.

גם לשם הוא הגיע. עידו אלמישלי במדי נבחרת הנוער (צילום: מדיה ההתאחדות לכדורגל)