כדורגל: המכביסט מכפר הנשיא כובש את פינת “ספורטאי החודש”

שליו דיין השתלב בהצלחה בקבוצת הילדים של מכבי ת”א. הכדורגלן המוכשר עבר במהלך העונה לפנימיה וכעת עבר בהצלחה את שלב מיזוג הקבוצות של מכבי ת”א

בשנים האחרונות התפתחה מגמה בגליל העליון, שבה מדי עונה כדורגלנים מוכשרים בני האזור מאתגרים עצמם ועוברים לקבוצות המשתייכות למחלקות הנוער המובילות בארץ, זאת במטרה לשדרג את יכולותיהם ולהגדיל את סיכוייהם בעתיד לשחק בקבוצות בוגרים מובילות. הדוגמא הטריה ביותר היא זו של שחקן ההתקפה, שליו דיין, בן 14 מקיבוץ כפר הנשיא, שהחל את דרכו בהפועל גליל עליון ובהמשך הצטרף לעירוני קרית שמונה, ממנה נפרד באמצע העונה האחרונה, אותה פתח בקבוצת ילדים א’ מליגת החוף ובמהכלה הצטרף לשורות קבוצת מכבי ת”א צפון, ששיחקה בליגת מרכז – הנחשבת לליגה האיכותית ביותר מקרב קבוצות הליגה. שליו דיין השתלב בהצלחה במכבי ת”א ולאחרונה התבשר, שהוא בין מספר לא רב של שחקנים מקבוצתו, שעברו בהצלחה את שלב האיחוד בין קבוצות הילדים של מכבי ת”א והוא ישחק בעונה הבאה בקבוצת נערים ג’ של המועדון הצהוב. עבורנו זה בדיוק הזמן להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לריאיון.

עונה שמהווה ציון דרך משמעותי. שליו דיין


שליו דיין, שמשחק כשחקן כנף וכחלוץ, החל את דרכו בהפועל גליל עליון ובהמשך עבר לעירוני קרית שמונה. את העונה האחרונה פתח בסערה,  כבש 18 שערים בחצי עונה בקרית שמונה – מהם 3 שערים במשחקי גביע המדינה מול קבוצות מהליגה הבכירה, בית”ר טוברוק נתניה (צמד) ומכבי חיפה (שער אחד). במכבי ת”א עקבו תקופה ממושכת אחרי דיין, שבמהלך העונה עבר לשורותיה. דיין עבר להתגורר בפנימיית מקווה ישראל בחולון, המשכנת את שחקניה של מכבי ת”א המתגוררים באזורי פריפריה. דיין השתלב בהצלחה גדולה במכבי ת”א, כבש בשורותיה 10 שערים והוכיח שהוא ראוי ללבוש את מדיה.

זכה בגביע. שליו דיין עם גביע השחקן המצטיין של עירוני קרית שמונה


יורם עומר, המנהל המקצועי של הפועל גליל עליון, היה הראשון לזהות את כישרונו של השחקן והוא צופה לו עתיד מזהיר: “”כבר בדרך מגן הילדים בכפר הנשיא, משם הייתי אוסף אותו לאימון, שליו הראה שכל עולמו זה הכדורגל.  הוא המתין ראשון בתור לצאת מהגן. לבוש ומוכן לאימון. ההתמדה, הרצינות וההשקעה התחילו אז והמשיכו הלאה.  במהלך חמש השנים בהן היה במועדון שלנו, זכיתי לאמן ילד שכל רגע איתו לימד גם אותי – למה אנחנו כל כך אוהבים את המשחק הזה.  כמובן שלצד אינספור רגעים של אושר, היו גם דמעות ורגעי שבירה. יחד עם ההורים שלו רויטל ואייל, הצלחנו לעודד אותו להמשיך ולא לוותר. השנים הבאות הוכיחו שהמאמץ היה שווה. אני מאמין גדול בשליו ובפוטנציאל שלו לעשות דברים גדולים. כולנו שמחים בשבילו וגאים בו על הדרך שהוא עושה”.

שם הכל התחיל. שליו דיין וחבריו בקבוצת הילדים של הפועל גליל עליון יחד עם יורם עומר


שליו, איך אתה מסכם את העונה הכל כך מיוחדת שעברה עליך?

“העונה שעברתי הייתה עוד חלק של ההתקדמות בדרך אל ההצלחה. אני שמח על איך שהיא הייתה ומחכה להמשיך כבר לעונה הבאה בשקיקה”.

איך נראה היום יום שלך מאז שעברת למכבי ת”א?

“בגדול,  המטרה היא לעבוד כמה שיותר – שזה אומר שיש אימון קבוצתי אחר הצהרים ויכול להיות עוד אימון בערב יכול להיות גם אימון בבוקר. קצב ואופי האימונים שונים ממה שהייתי רגיל”

איך עבר תהליך ההתאקלמות שלך במכבי ת”א?

“בהתחלה זה קשה. אתה בעצם לבד מחוץ לבית כדי להגשים את המטרה שלך – להפוך לשחקן כדורגל בטופ העולמי. המשפחה והמערכת תמכו בי ועם הזמן עשיתי את ההתאמות.  כל אתגר שאני חווה ועובר – אם זה מבחינה מנטלית, פיזית או נפשית, אני יודע שזה רק ישפר אותי ויהפוך אותי לאדם הרבה יותר טוב ושחקן יותר טוב”.

הסתער על המטרה. שליו דיין בפעולה


מופתע מההצלחה שלך במכבי ת”א?

“האמת שלא. אני ידעתי תמיד ואני גם היום יודע, שאני אגיע הכי רחוק שאפשר  אני מודע למי אני ולמה אני שווה. זה מספק שאתה יודע וחושב משהו, אבל גם גורם לו באמת לקרות”.

בעונה הבאה תהיה חלק מקבוצה חדשה, שתישען על שחקנים שמגיעים משתי קבוצות. מה המטרות שלך?

“ההישגים הקבוצתיים וכמובן להבקיע כמה שיותר שערים, להשתפר ולעזור לקבוצה שלי לעמוד במטרות שיוצבו לה”.

עם איזה שחקן היית רוצה לשבת לשיחת השראה?

“המודל הראשי שלי לחיקוי זה כריסטיאנו רונאלדו – השחקן הגדול בהיסטוריה. אני לומד ממנו המון – בכל מה שקשור לסגנון המשחק וצורת החשיבה. יום יבוא אני אשב איתו לשיחה ביחד, בטוח שיהיו לי הרבה שאלות”…

מחכה בשקיקה לעונה הבאה. שליו דיין