שחייה: האלופה מיראון כובשת את פינת “ספורטאית השבוע”

עומר שוורץ זכתה במדליות זהב וכסף באליפות ישראל והבטיחה קריטריון להשתתפות באליפות אירופה. שמחים לארח אותה לריאיון

*. כל התמונות צולמו ע”י גלעד קוולרצ’יק – איגוד השחייה

לפני כשבועיים נערכה אליפות ישראל בשחייה במכון וינגייט. השחיינית עומר שוורץ, בת 17 מקיבוץ יראון, שבשלוש השנים האחרונות משתייכת לאקדמיית הספורטאים של איגוד השחייה במכון וינגייט – ומייצגת את אגודת השחייה של מכבי קרית ביאליק, הייתה במיטבה גם הפעם והוסיפה עוד שתי מדליות לארון התארים העמוס שלה מאליפויות ישראל ומתחרויות שונות.

הישגים מרשימים. עומר שוורץ


עומר שוורץ השתתפה בתחרויות שחייה בסגנון חופשי: ביום הראשון השתתפה במקצה ל- 1,500 מטרים וזכתה במדליית כסף, כשהיא משפרת שיא אישה ומסיימת את המקצה בזמן של 17 דקות, 9 שניות ומאיה אחת. ביום התחרות השני עומר שוורץ זכתה במדליית הזהב במקצה 800 מטר חופשי לנשים, אותו היא סיימה בזמן של 8 דקות, 54 דקות ו-26 שניות. שוורץ קבעה קריטריון לאליפות אירופה לנוער, שתיערך בשבוע הבא – שנה לאחר שקבעה את השיא הישראלי השני בטיבו בשחייה במים פתוחים,  , לאחר שסיימה במקום השישי באליפות אירופה במקצה ל–7.5 ק”מ בזמן של שעה אחת, 49 דקות ו-47 שניות, שזיכו אותה במקום השישי.

רגע לפני שהיא ממריאה לאליפות אירופה בשחייה בבריכה בסגנון חופשי, שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע” ולארח אותה לריאיון.

ממוקדת במטרותיה



עומר, ברכות על ההצלחות הגדולות. מה הסיכום שלך לאליפות?

“אני שבעת רצון מזה שהצלחתי לשפר שיאים, אחרי שנה קצת קשה, חזרתי לעצמי אחרי שהתחזקתי בפן המנטלי והפיזי. שמחה שקבעתי קריטריון להשתתפות באליפות אירופה אלופה ואליפות העולם – שתיערך בישראל בספטמבר הקרוב”.

עומר, את כבר 3 שנים מחוץ לבית. מה הביא אותך למהלך הנועז משהו לעבור לגור רחוק מהבית בתנאי פנימיה?

“הרצון למקסם את הפוטנציאל שלי. בשנת 2019 עברתי לאגודת מכבי קרית ביאליק מהסיבה הזו, אבל אחרי שנה התחילה הקורונה והיו הרבה השלכות לעניין. בפרק הזמן הזה קיבלתי הצעה מהמאמן הראשי של נבחרות ישראל, אהוד סגל, להצטרף לאקדמיה של איגוד השחייה. היו הרבה התלבטויות ומחשבות עם המשפחה, לבסוף החלטתי ללכת ולהגשים חלום שרציתי. בת קיבוץ שלי, הכדורסלנית ניצן עמר, עשתה מסלול דומה וזה נתן לי ביטחון. היינו מודעים לקשיים, אבל החלטתי לנסות. כשנכנסתי לשיגרה והתרגלתי, הבנתי שזה נכון לי מתחילים ליהמות מזה. רגילה ולא מכירה. שמחה על המהלך שעשיתי,  מדובר בפנימיה איכותית עם בנות טובות בשחיה, מתאפשר לי לעבוד עם המאמנים הכי טובים בענף. ההתחלה הייתה קשה, הייתי רחוקה מהחברים ומהבית ספר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לצוות המצוין, לחברות והחברים ולאגודת מכבי קרית ביאליק, שממשיכה לתמוך בי ולהיות שם לצידי כל העת”.

מעריכה ומוקירה את השותפים והשותפות לדרך

איך נראה סדר היום שלך?

“אני מתגוררת בפנימיה במכון וינגייט, מדי בוקר נוסעת בהסעה לבית הספר בקיבוץ שפיים וחוזרת לאחר מכן לוינגייט. אני מתאמנת 9 פעמים בשבוע, מהם שניים שלושה-אימונים במים פתוחים, שזה גם תחום שאני מתחרה בו. אני שוח. בין 60-70 קילומטר במצטבר בשבוע.. תשעה אימונים. בין לבין עושה אימונים בחדר כושר ואימוני פילאטיס. נשאר גם קצת זמן ללימודים ולחברה. הצוות בבית הספר מאוד בא לקראתנו וראוי להערכה על כך”.

איך המשפחה מקבלת את הריחוק שלך מהבית?

“זכיתי במשפחה הכי תומכת שיש, שמלווה אותי באדיקות בכל השלבים. הם מגיעים לכל תחרות, מעודדים ותומכים, לא מחסירים ממני דבר. מודה להם ומוקירה מאוד”.

מה היעדים שלך לקראת אליפות אירופה ואליפות העולם?


“להמשיך לצבור ניסיון, להמשיך להשתפר ולעשות את המקסימום כדי להצליח. מכוונת להשתלבות בשמיניה הראשונה – ומשם השמיים הם הגבול”.

רואה את עצמך עוסקת גם בעתיד הרחוק יותר בשחייה?

“בהחלט. אני שואפת לזה ומטרת העל שלי – להשתתף באולימפיאדה ולייצג את מדינת ישראל בכבוד”.

מאתגרת את עצמה