כדורסל: גבה גלי בדרך לצלחת האליפות

“ספורטאי החודש” שלנו הוא גלי שמשי – שחקן קבוצת הפועל גולן, שזכתה באליפות ליגה ב’. שמשי עושה חיל גם כמנהל מקצועי וכמאמן במחלקת הנוער של מועדון כדורסל גולן קצרין.

זה קרה בשבוע שעבר: אחרי שנים רבות כקבוצת צמרת קבועה במחוז צפון של ליגה ב’, קבוצת הכדורסל של הפועל גולן זכתה באליפות הליגה ובכרטיס העפלה לליגה א’, זאת לאחר שניצחה במשחק ביתי 31:77 את הפועל גלבוע/ניר דוד – ובכך שמרה על יתרון נקודה על פני יריבתה העיקרית על האליפות, הפועל מעיליא. הישג מרשים וראוי להערכה של שחקני הגולן והמאמן, רשף דהן.

תמונת ניצחון. שחקני הגולן חוגגים אליפות


אחד מהגורמים המרכזיים על הפרקט להצלחת הקבוצה הוא גלי שמשי – שמשחק כפורוורד, לטענתו – “לא בגלל הקליעה, יותר בגלל הנטיה לפציעות”…  בגיל 41 גלי שמשי הוא דמות מפתח בכדורסל בגולן, הן כשחקן בהפועל גולן והן כמנהל המקצועי וכמאמן במחלקת הנוער של מועדון כדורסל גולן-קצרין. שמשי, במקור בן קיבוץ עין השופט, עבר עוד יותר צפונה למבוא חמה בעקבות רעייתו.עם סיומה של עונת הכדורסל בגזרת מחלקות הנוער ובגזרת ליגות הבוגרים הנמוכות, זה בדיוק הזמן הנכון להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש” ולארח אותו לריאיון.

גורם מרכזי בכדורסל בגולן. גלי שמשי


גלי, סוף סוף יש אליפות בגולן. מה נשתנה בעונה הזו מכל העונות?

“בכל עונה קבוצת הבוגרים של הגולן  היא חלק מהצמרת ליגה ב’.  העונה עם הצטרפות של מספר שחקנים עם ותק בליגות בכירות יותר הקבוצה השתדרגה והגיעה לעונה עם עומק גדול ברוטציה. מתחילת העונה הצגנו כדורסל שותף ומפרגן עם חיבור קבוצתי  חזק,  כאשר בכל משחק יכול להתבלט שחקן אחר.  מהרגע הראשון היה ברור לי שיש פה סגל שהוא פייבוריט מוחלט לעליה – ואני שמח שלא טעיתי”.

מה מאפיין את הקבוצה שלכם?

“הקבוצה שלנו מאוד הטרוגנית כמו הגולן – חצי דתיים וחצי חילונים, אנשים מכל רקע אפשרי. הקבוצה שלנו היא דוגמא בעיניי לכל מה שיפה בספורט ובחיבורים שהוא מייצר בין אוכלוסיות שונות.. חוץ מזה, קבוצה עם גברים אחד-אחד, כאלו שיש לך ביטחון מוחלט במחויבות הקבוצתית שלהם בשניה שעולים למגרש. זה הכיף הגדול”.

איך אתה מסכם  ברמה האישית את העונה הזו?

“כבר מזמן לא מעניין אותי כמה אני קולע וכמה דקות אני משחק או מקבל. אני משתדל להרגיש מה הקבוצה צריכה ממני. הסיפוק הכי גדול  מגיע כאשר אני מרגיש שאני עוזר להדביק את הקבוצה, אם זה באינטנסיביות בהגנה או לתרום למשחק התקפי שיהיה זורם ונכון.  בתור “קשיש”, אחרי ניתוח לשחזור רצועה לפני מספר שנים ומניסקוס שמאיים להיקרע בכל רגע ברגל השניה, אני קודם כל אסיר תודה על כל רגע שמתאפשר לי לרוץ ולהתחרות עם חברים טובים”.

נחוש בדרך למטרה. גלי שמשי בפעולה


יש לכם מה להציע בליגה א’?

“במצב הנוכחי מרכז טבלה יהיה הישג, אך אנחנו  מנסים לצרף שחקנים ולגבש סגל שיהנה ביחד ויהיה רחוק ממאבקי הירידה. בסוף מבחן הערך של כל הדבר הזה יבוא לידי ביטוי בשני אופנים – חיבור לקהילה והמשכיות שתעזור לייצר אופק מקצועי לשחקני הנוער מהסביבה”.

מה הביא אותך לחיבור ההדוק לכדורסל?

“גדלתי כשחקן במחלקת הנוער של הפועל מגידו. (לצערי, זיגזגתי כל שנה בין כדורגל לכדורסל. בחרתי בכדורסל, בגלל שמבחינת משמעות תפקיד המאמן, בגלל המאפיינים של המשחק והכלים שעומדים לרשותו, אין דבר דומה לו. כשחקן תמיד הייתי יותר טוב בכדורגל – ועד היום כיף לי החיבור איתו  והוא יקר לליבי כמו כדורסל. פעם בארבע שנים אני גם אוהב להתחבר לשידורי האולימפיאדה ולצפות בתחרויות שחייה, ג’ודו, התעמלות, אתלטיקה וקפיצות למים”.

מה הביא אותך לגולן?

“איך אומרים? אני פה בגלל אשתי? עברו כמה שנים טובות לאחר הצבא עד שלבסוף הבנתי שאני חייב ללכת עם הלב ולחזור לספורט כחלק המרכזי בחיי. התחלתי לאמן במחלקת הנוער של מגידו בשנת 2012 ומהר מאוד עברתי לגלבוע-מעיינות, שבה ראיתי הזדמנות אמיתית ללמידה והתפתחות מקצועית. כעבור 3 שנים בגלבוע, כאשר אשתי (אז לעתיד) הודיעה לי שאנחנו עוברים לגור בגולן, נעניתי לאתגר להיות שותף לבניה של מועדון שמחפש כיוון וזהות.  במועדונים בהם עבדתי אימנתי בכל הגילאים מקטסל ועד בוגרים. אחרי שנתיים בגולן, לאחר שהקורונה קטעה לנו את העונה, החלטתי לרדת לאמן לעמק הירדן, בעמק אימנתי שנתיים. מצאתי שם בית עם אנשי מקצוע מצויינים וחשוב מכך אנשים מעולים עם אג’נדה חינוכית שמאוד התחברתי אליה. בסוף העונה שעברה, בגולן הציעו לי לחזור לתפקיד הקודם. החלטתי להענות להצעה עם הבנה ששיתוף פעולה אזורי  אמיתי עם עמק הירדן/טבריה יתרום רבות לאיזור שלנו ולמה שיש לנו להציע ברמה המקצועית לילדי האגודה”.

מי הדמות שהכי מעוררת בך השראה בעולם הכדורסל?

“עודד קטש. מעבר ליופי והכיף שהיה מזוהה עם סגנון המשחק שלו,  הסיפור שליווה אותו – האליפות עם פנאתינייקוס על הראש של מכבי היתה אנקדוטה מדהימה, אבל מה שנתן לי את הבום לגביו היתה הודעת הפרישה שלו ואיך שהתבטא בה. הרגשתי ממש כמוהו, רק בלי אותה מידת הכישרון”…

איזה סוגי כדורסל אתה אוהב לראות?

“כדורסל ישראלי  ואירופאי בכל הגילאים. כמובן שגם NBA ברגע שמתחיל הפלייאוף”.

נהנים ביחד. גלי שמשי ושחקני קבוצת הילדים שאותה הוא מאמן