כדורסל: אליאב אוחנון דרוך לחצי גמר הפלייאוף

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא פורוורד מ.ס “דניאל” צפת, שתחל מחר את סדרת חצי גמר הפלייאוף העליון במשחק ביתי מול הפועל כפר סבא

שבוע מאוד אינטנסיבי וקשוח עבר על מ.ס “דניאל” צפת, שבוע שבו קיימה שני משחקים בהפרש של שלושה ימים במסגרת רבע גמר הפלייאוף העליון מול הפועל נוף הגליל – אותה קבוצה שהיא הביסה פעמיים במשחקי הליגה ועוד פעם אחת במשחק הראשון בסדרה, מתחה עד הקצה את הקבוצה הצפתית – זאת לאחר שביום ראשון האחרון שלשה אדירה מחצי מגרש העניקה לנוף הגליל ניצחון ביתי 75:78 וביום רביעי האחרון – במשחק ההכרעה של הסדרה, המשחק הגיע להארכה אחרי שנוף הגליל הייתה חזק בתמונת המשחק. התעלות של שחקני צפת בהארכה סללה את הדרך לניצחון 91:101 ולהעפלה לסדרת חצי הגמר מול הפועל כפר סבא (סדרת הטובה משלושה משחקים), שתחל מחר, בשעה 19:30 באולם “הפיס” בצפת. המנצחת בסדרה תפגוש בגמר את המנצחת בסדרה במשחק בין הפועל עכו להפועל גלבוע ברוש. הכניסה חופשית ותמיכת הקהל חשובה למאמציה של צפת להשגת המטרות.

קהל ששווה נקודות. אוהדי צפת


גורם מרכז בניצחון שהשיגה צפת ביום רביעי האחרון הוא הפורוורד אליאב אוחנון (29), לו זו עונה שלישית בקבוצה. אוחנון שהחמיץ פרק זמן ממושך מהעונה הזאת בשל פציעה טורדנית. אוחנון חזר לאחרונה למגרשים וביום רביעי האחרון קלע 19 נקודות ותרם תרומה נכבדת באספקטים נוספים כדי לזכות בניצחון. רגע לפני שמתחילה סדרת חצי גמר הפלייאוף זה הזמן שלנו להעניק לאוחנון בפעם השניה בתוך שנה וחצי את תואר “ספורטאי השבוע” ולארח אותו לריאיון.

גורם מרכזי בניצחון ביום רביעי. אליאב אוחנון


אליאב, איך אתה מסכם שבוע כזה?

היה שבוע באמת קשוח. נוף הגליל קבוצה מצויינת. בהפסד לנוף הגליל היינו חייבים לשמור טוב יותר – לא עשינו את זה  – ונענשנו.  ידענו שנצטרך לתת יותר דגש בהגנה במשחק השני, כי זה מה שיביא לנו ניצחונות כמו שעשינו בבית. שמח שבסוף ניצחנו”.

איך עברה עליך התקופה מחוץ למגרש?

“פציעות זה חלק מתסכל, אבל זה חלק מהספורט. עברתי המון טיפולי פיזיותרפיה. עיקר הקושי בפציעות הוא לא לשחק. רוב השיקום נעשה לבד, בלי באמת להיות חלק מהקבוצה. אני שמח שעברתי את התקופה הזו והצלחתי לחזור טוב למגרשים”

עונה שלישית שלך בקבוצה. מה מייחד את הקבוצה העונה?

“החיבור מעולה, יש איזון טוב בין החבר’ה המנוסים לצעירים, יש כימיה טובה. עם המאמן, אסף רוטנשטיין, החיבור היה מהרגע הראשון, הוא מבין כדורסל, הוא מאמין בנו עד הסוף והולך איתנו, כיף לשחק תחתיו.  כמובן שכיף גדול לשחק עם קהל תומך כמו זה שיש לנו. אני מקווה שנראה אותו ונראה אוהדים נוספים ממלאים את האולם במשחקי הבית שנותרו, כי התמיכה שלהם סופר חשובה להצלחת הקבוצה”.

דרוכים לבאות. שחקני צפת

הופתעת שהפועל כפר סבא, שסיימה את הליגה הסדירה במקום השישי, הדיחה את מגדל העמק יזרעאל, שהייתה יחד איתכם ועם עכו בשלישייה הראשונה לאורך העונה?

“האמת שאני לא מופתע, אם הם עלו זה אומר משהו.  כפר סבא הראו שהם קבוצה מצויינת, קשוחים ומלאי כישרון ותהיה מלחמה. כדי לעבור אותם אנחנו נצטרך להרים עוד את הרמה בהגנה, לשלוט בריבאונד, ולהישאר ביחד כל הדרך”.

בצפת מנסים כבר הרבה שנים לעלות. אם לא תעלו, זה יהיה כישלון?

“אין כזה דבר כישלון בספורט. כל עוד אנחנו נגיע וניתן הכל על המגרש – זה שווה את הכל”.

מרגיש בבית. אליאב אוחנון חוגג יום הולדת עם ראשי הקבוצה, ברוך מזרחי ואילן יפרח