צפת: פגישה מרגשת בין רה”ע לילדי מערכת שחרור העיר

לקראת אירועי ‘יום צפת’ נפגש רה”ע עם פנחס כהן ואליהו אוחנה, שהיו ילדים בעת המערכה על שחרור העיר

לקראת ציון אירועי ה-75 לשחרור העיר צפת, הזמין ראש העיר שוקי אוחנה אל אנדרטת הדווידקה המנציחה את נשקם של משחררי העיר בשנת תש”ח, שניים מוותיקי העיר שגרו בה כל חייהם והיו ילדים בתקופת השחרור – פנחס כהן ואליהו אוחנה.

השניים סיפרו על זיכרונות ילדות הכוללים ירי צלפים בלתי פוסק ומטחי אש כבדים לצד משחק בצל שריקות הכדורים. אל הזיכרונות הנוסטלגיים וסיפורי קרבות הענק על גבורתם של המעטים נגד הרבים שהסתיימו בניצחונם של לוחמי הפלמ”ח ומגיני היישוב היהודי הצטרף ראש העיר, הקרוי על שמו של דודו – פרג’ יהושע – שהיה בקרבות השחרור מפקד צעיר בחוליית תת מקלע ונהרג מירי צלף, ושיתף בסיפורים ובזיכרונות עליהם גדל.  

אירועי ‘יום צפת’ ייפתחו ביום ה’ הקרוב [20.4] עם יום צפת בכל מערכת החינוך העירונית שיכלול סיורי תלמידים בעקבות סיפורי לוחמים באתרי המורשת העירוניים, כאשר במקביל בשעות הבוקר (8:00-12:00) ייערך ‘ מרוץ צפת’ בהשתתפות מאות רצים ביניהם סטודנטים, תלמידים, תושבים וחיילים אשר יגיעו יחדיו לטקס הסיום בהשתתפות וותיקי העיר ונציגי הלוחמים לשחרור העיר.

ביום א’ (23.4) בהיכל התרבות טקס ההנצחה לנופלים על שחרור העיר, טקס יקירי העיר ומופע מסיים של הזמר אברהם טל.

ראש העיר שוקי אוחנה ” זכות גדולה להעלות על נס את גבורת הלוחמים והיישוב היהודי בצפת, להנחיל לצעירי העיר את המורשת של הדורות הקודמים ולכבד את משחררי העיר וותיקיה. שמחתי מאוד לפגוש את הוותיקים ואנו נרגשים להמשיך את המסורת החשובה. כולם מוזמנים לבוא לצפת ולהתרגש עימנו”.

רה”ע אוחנה לצידו של פנחס כהן ואליהו אוחנה (צילום: סטודיו A)