חצור: איתן כהן זכה בחידון התנ”ך

חידון התנ”ך היישובי של חצור היה מרתק. איתן כהן הקדים שני מתמודדים

איתן כהן מחצור הגלילית תלמיד בית הספר אמית צפת הוא חתן חידון התנ”ך היישובי של חצור הגלילית. החידון לזכרו של הרב עזיזי דעי ז”ל ובסימן 70 שנה לחצור התקיים ביום ראשון האחרון – במהלך חגיגות הפורים בהיכל התרבות וכהן, תלמיד כיתה ח’, הקדים את 12 המשתתפים אשר עלו לשלב הגמר, ואת עקיבא שילת שזכה במקום השני ומתן חורי שזכה במקום השלישי.

החידון נערך במעמד הרב עוזיאל דעי – בנו של הרב מרדכי דעי זצ”ל, שגם שפט בתחרות לצד יו”ר המועצה הדתית הרב שמעון מלכה ומעניק בשמה תנכים ותיקון סופרים למתמודדים, ראש המועצה לשעבר יוסי אלול ומעניק הפרס השני, מנהל אגף החינוך איתן בר דרור ומנהלת פרויקטים באגף החינוך ליאת כהן.

האירוע החגיגי היה בשיתוף עם משפחת הרב דעי שמעניקה כמדי שנה את הפרס הראשון והשלישי, המחלקה לתרבות תורנית במחוז צפון, המועצה הדתית, המתנ”ס ואגף החינוך. בחידון השתתפו בני נוער מחצור הגלילית ממגוון בתי ספר.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, בירך את המתמודדים אשר למדו ועמלו, וסיפר על הקשר החם שלו עם הרב ועם בנו של הרב מרדכי דעי לאורך כל תקופת כהונתו.

אחת ממטרותיו המרכזיות של חידון התנ”ך הינו עידוד החקר, ההתעניינות וידיעה של בני הנוער היהודי בספר התנ”ך כבסיס התרבותי של עם ישראל. מתוך הרצון שהחידון יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ”ך במערכת החינוך, החידון מותאם לאופי לימודי התנ”ך במערכת החינוך.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה: ” ‘כִּֽי־חָצ֣וֹר לְפָנִ֔ים הִ֕יא רֹ֖אשׁ כׇּל־הַמַּמְלָכ֥וֹת הָאֵֽלֶּה’ (יהושע, י”א, י’), כך שהחיבור של חצור הגלילית עם התנך הינו משחר ההיסטוריה. היה אירוע חגיגי, מפרה, מעניין ובעיקר מרשים. ברכות לכל המארגנים, השופטים, המשתתפים וכמובן לזוכים במקומות הראשונים”.