כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל על קרית אתא

הפועל גליל עליון ניצחה 86:92 את עירוני קרית אתא מהתחתית, שעשתה לה חיים קשים

הפועל גליל עליון עם ניצחון שביעי בשמונת המשחקים האחרונים, ניצחון חמישי שמחזק את מעמדה של הקבוצה במקום החמישי בטבלת ליגת העל, כשגולת הכותרת: הקהל הגלילי, שהוכיח היום עד כמה קבוצת כדורסל בליגת העל היא לא עוד דבר בנוף הגלילי. למעלה מ-1,200 אוהדים ואוהדות בגילאים שונים גדשו את היציעים השונים, למרות מזג האוויר החורפי והסוער. בינינו? כמה טריגרים יכולים להוציא כמות כזו של אנשים מהבית לאותה מטרה או לאותו אירוע? הקהל הגלילי נכנס לקצב גבוה בדקות האחרונות, כשהקבוצה סוף סוף הצליחו להיות בעמדת יתרון וללא ספק עזר לה משמעותית לעשות את ההבדל בתוצאה. מה שכן, זו לא הייתה תצוגת שיא של שחקני הגליל, שבשלושת הרבעים הראשונים היו רכים בהתקפה, רפויים בהגנה ואפשרו לקבוצה האורחת לצעוד ביתרון. הזהרנו משאננות בכתבת הפרומו שפורסמה הבוקר, בהחלט ידענו למה. המזל הוא ששחקני הגליל הצליחו להתעשת לפני שיהיה מאוחר יותר, וגם הנאיביות של היריבה ברבע האחרון שיחקה לטובתם.

הקפטן התעורר בזמן. נמרוד לוי (צילום: גיל נוימן)



אז אחרי שבמשחקים הקודמים הרבה טקסים לזכרם של אנשים אהובים היו חלק מהקדימון למשחק, הפעם ההתמקדות הייתה בטקסים עם אנרגיות טובות ומכבדות. מאמן הגליל – ברק פלג, והרכז הלוהט – רועי הובר, זכו לפני המשחק בתואר מאמן ושחקן החודש הישראלי בהתאמה. לפני המשחק הוענקו פרחים לשני שחקני הקבוצה בעונה שעברה, שאבון לואיס וכארם משעור.

רבע ראשון נרפה ואפילו שערורייתי מבחינה הגנתית מהצד הגלילי, אפשר לקרית אתא לקלוע 32 נקודות, לעומת 21 שקלעו שחקני הגליל. ברבע השני משחק ההגנה של הגליל השתפר, גם משחק ההתקפה, אך עדיין קרית אתא הייתה דומיננטית יותר ובתום המחצית הראשונה צעדה ביתרון 45:52. הרבע השלישי נפתח בתנופה מחודשת של האורחים, שוב הפקרות הגנתית גרמה לטיילת ברחבת הגליל והיתרון של האורחת שוב עלה לדו ספרתי ובתום הרבע עמד על 62:73.

המשיך את היכולת המצוינת גם הערב. רועי הובר (צילום: גיל נוימן)



ברבע האחרון שחקני הגליל “התעוררו על החיים שלהם”. בראשותו של רועי הובר, שנכנס לקצב גבוה ובזכות חיזוק משחק ההגנה, הצליחה הקבוצה לכרסם בהדרגה ביתרון של הקבוצה האורחת. כשלוש דקות לסיום המשחק שלשה של נמרוד לוי יצרה מהפך והעניק לגליל יתרון 81:82. קרית אתא הצליחה להשוות את התוצאה ל-84:84, אך למזלה של הגליל דיישון בוקר סחט עבירה שזיכתה אותו בשלושה קליעות עונשין מוצלחות, שהעלו את הגליל ליתרון 84:87. שאבון לואיס דייק בניסיון אחד מבין שניים מקו העונשין, הובר החזיר עם נקודה משלו מקו העונשין, גארט האורח קלע גם הוא פעם אחת מהעונשין, בוקר הצליח לקלוע שוב ובסיום ניצחון 86:92, בסיומו של רבע שבו גליל עשתה ריצת 1:15 במהלכו ובסך הכולל ניצחה 13:30.

גם הערב גאווה ישראלית ברשימת הקלעים, כשגולת הכותרת – שלושת הקלעים המובילים הם שלושת הישראלים הבכירים של הקבוצה: רועי הובר – 23, איתי מושקוביץ – 22 ונמרוד לוי – 15. יתר הקלעים: דיישון בוקר – 14, ברייס וושינגטון – 9, שלושה שחקנים קלעו 3 נקודות כ”א: ווין לנגסטון, דווין מרבל ולוטן אמסלם. אין ספק שאחוזי הקליעה המצוינת מחוץ לקשת (46 אחוזים, 12/26) ואחוזי הקליעה המצוינים מקו העונשין (80 אחוזים, 20/25) בנוסף ל-24 נקודות שנקלעו כתוצאה מאיבודי כדור – לעומת 16 מהצד של קרית אתא, עשו את ההבדל בגדול.

תקציר המשחק בהפקת ערוץ הספורט ומדיה מנהלת ליגת העל