כדורסל גברים: צפו בתקציר מהניצחון על הגלבוע

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון ביתי גדול על הגלבוע, שמוקדש למשפחות הרוגי התאונה הטראגית

גלבוע, אך באמצע העשור הקודם ראו את הגלבוע מנצחת פעמיים את הגליל במסגרת הליגה הלאומית, בעונה שעברה ובתחילת העונה הזו ראו את שחקני ואוהדי הגלבוע עולזים בסיום המשחקים. הערב הזה הפועל גליל עליון אירחה את הפועל גלבוע והפעם היא שמרה על הבית עם ניצחון 76:89 על נועלת הטבלה, שהתייצבה למשחק עם 5 זרים, בעוד שגליל התייצבה למשחק עם 4 זרים ובסיכום הנקודות שחקניה הישראלים של הגליל קלעו מחצית מסך הנקודות שקלעה הקבוצה.

שנינות ושמחה לאיד מתמזגים יחדיוץ האוהד צוד בדיחי עם מסר לאוהדי הגלבוע (צילום: גיל נוימן)



לא הכל מושלם הערב הזה, לצערנו. טרם המשחק נערך טקס לזכרם של אריאל שטרן, אורי מלול ודניאל פורת ז”ל – שלושת הנערים שאהדו את הקבוצה ונהרגו בתאונת הדרכים המחרידה בסמוך לבית הלל לפני שבוע וחצי. בני ובנות המשפחה של השלושה נטלו חלק בטקס המרגש והעצוב, שבו הרבה מאוד דמעות ירדו ביציעים ועל הפרקט. שחקני הקבוצה ענדו סרטים שחורים בצמוד לגופיית המשחק שלהם. הנהלת הקבוצה והשחקנים מקדישים את הניצחון הערב למשפחות ההרוגים.

נזכור אותם לעד. תמונות ההרוגים בתקרת האולם (צילום: מאור אלקסלסי – מדיה מנהלת ליגת העל)



הפועל גליל עליון עלתה בהרכב עם איתי מושקוביץ, דיישון בוקר, יהל מלמד, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. הרבע הראשון היה צמוד, למעט בריחה קטנה במהלכה בזכות שלשות שקלעו בוקר ומלמד. בתום הרבע הפועל גליל עליון צעדה ביתרון 22:23.

תחילת הרבע השני התאפיינה בריצה של הקבוצה האורחת, שרצה ל- 23:31. שחקני הגליל חזרו בצורה טובה מפסק זמן, רועי הובר תפס פיקוד יחד עם ברייס וושינגטון ויחד השניים הצעידו את הקבוצה עד ליתרון 39:48 בתום המחצית הראשונה.

הרבע השלישי המשיך באנרגיה גבוהה של שחקני הגליל. דיישון בוקר ואיתי מושקוביץ בלטו ברבע הזה והובילו את הקבוצה ליתרון דו ספרתי, שעמד בתום הרבע על 49:65.

ברבע האחרון של המשחק שחקני הגליל שמרו על יתרון דו ספרתי לאורך כל דקות המשחק, לאחר אמצע הרבע היתרון הגלילי האמיר כבר ל-20 נקודות ועמד על 64:84. בנקודה הזו שחקני הגליל הורידו קצב, מה שאפשר לגלבוע לצמק את התוצאה ובסיום ניצחון 78:89 לזכות הפועל גליל עליון.

ניצחון חמישי בשישה משחקים. שחקני הגליל בסיום המשחק (צילום: גיל נוימן)



באורח מפתיע משהו, הפועל גליל עליון מנצחת למרות נחיתות משמעותית בפרמטר הריבאונדים, כאשר גלבוע עומדת על 43 כדורים חוזרים, לעומת 31 שקטפו שחקני הגליל. שחקני הגלבוע קלעו 25 נקודות כתוצאה מסלי הזדמנות שניה, לעומת 9 שקלעו שחקני הגליל. מה שכן, מחוץ לקשת שחקני הגליל היו ביום מוצלח עם 10/26  – לעומת 8/29 מצידה של הגלבוע. שחקני הגליל גם תרגמו 12 איבודי כדור לקליעה של 22 נקודות, בעוד ששחקני הגלבוע תרגמו 9 איבודי כדור גליליים לקליעה של 10 נקודות.

דייישון בוקר הוא מצטיין המשחק עם 24 נקודות, 5 ריבואנדים ו-5 אסיסטים. נמרוד לוי הצטיין עם 18 נקודות ו-7 ריבאונדים.  ברייס וושינגטון הרשים עם 14 נקודות ו-10 כדורים חוזרים. 14 נקודות קלע גם רועי הובר. יתר הקלעים: איתי מושקוביץ – 9, דווין מרבל בהופעת בכורה פושרת עם 5 נקודות, יהל מלמד – 3, ווין לנגסטון – 2. שותפו: לוטן אמסלם (17 דקות), רועי קוזיקרו ורון כהן (דקה כ”א).

תקציר המשחק בשיתוף מנהלת ליגת העל וערוץ הספורט