בבי”ס עמק החולה מקרבים את האחר

עשרות שמיניסטים יצאו לסמינר מעורר השראה בכל הקשור לשיפור מציאות חברתית

השבוע יצאו 88 מתלמידי שכבת י”ב מבי”ס “עמק החולה” בכפר בלום לסמינר בן שלושה ימים תחת הכותרת “לקרב את הרחוק”. את הסמינר הדריכו מדריכי “המעורר” (מרכז לחינוך בלתי פורמאלי רב-תחומי) ולאורך כל הסמינר נערכו דיונים במעגלי שיח, התלמידים ביקרו באתרים שונים, שמעו הרצאות ונפגשו עם פעילים חברתיים.

מטרות הסמינר היו, בין השאר, היכרות עם סיפור השואה והתקומה דרך ביקור במוזיאון לוחמי הגטאות; בירור משותף של הזהות היהודית, הישראלית והציונית דרך מפגש עם אנשים, מקומות ודוגמאות לעשייה; לעורר בקרב התלמידים תקווה לשינוי ולשיפור, דרך דוגמאות לשינוי אקטיבי במציאות; לתת לתלמידים תחושה שיש להם תפקיד, שהם חלק ממפעל ציוני חשוב וייחודי, שהוא גם סיפור הצלחה, שיש לחזקו ולנווט אותו. לעורר בהם רצון לקחת חלק להשפיע ולהנהיג, דרך עשייה בשנת שירות, במכינות, בשירות הצבאי ובכלל. לקשור בין חלומות אישיים לחלומות חברתיים.

חגי סילברמן, רכז שכבה י”ב ב”עמק החולה”: “אני חייב לציין את ההתנהגות הבוגרת של התלמידים, ההשתתפות, ההתעניינות והפתיחות לכל שנעשה. ברצוני להודות לכל מי שנתן ידו להצלחת הסמינר,בתקווה שהמסורת שהחלה שנה שעברה ונמשכה השנה תמשיך גם בשנים הבאות ותלמידי י”ב ידעו שיש למה לצפות”.