כובש את היצר וכובש על המגרש

למרות המצב הכלכלי הקשה של קבוצתו, נאג’י אבו ג’בל, כבש שלושער והעניק לבני ממב”ע ניצחון חשוב על צפת. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”

*. כל התמונות צולמו ע”י ענאן עמאשה

ביום חמישי בערב בני ממב”ע והפועל עירוני צפת חזרו מפגרת השזרוע למשחק ליגה, שנערך במגרש הסינטטי בקרית שמונה. היה זה משחק בין שתי קבוצות תחתית עמוסות בבעיות כלכליות, שלמרות הכל הצליחו להגיע עם סגלים ראויים למשחק, למרות שלא התאמנו בצורה סדירה. בני ממב”ע, שמהדקה ה-60 שיחקה בעשרה שחקנים, בשל הרחקתו של עודאי אבו סלאח, הצליחה לנצח 1:3, כשעל שלושת השערים חתום נאג’י אבו ג’בל, ששניים מהשערים הבקיע כרבע שעה לאחר הרחקתו של אבו סלאח.

נאג’י אבו ג’בל, החלוץ המצוין בן ה-31 ממג’דל שאמס, שכבש העונה 7 שערים, עובד בתפקיד ניהולי בחברה לעבודות עפר בבעלות משפחתו, נחשב בשנים האחרונות לאחד מהחלוצים האיכותיים במחוז צפון א’ של ליגה ב’ ויכול היה בקלות למצוא את עצמו בקבוצות מהטובות בליגה, שמצבן הכלכלי טוב בהרבה, אך בוחר לעת עתה להישאר בקבוצה ולהתמודד עם כל האתגרים, למרות הסיטואציה הקשה. אנחנו רואים במסירות ובמחויבות של נאג’י אבו ג’בל את כל הסיבות להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

חלוץ מצוין ושחקן נשמה. נאג’י אבו ג’בל



נאג’י, איך הצלחת להתעלות בצורה כזו ביום חמישי?

“לא שיחקנו הרבה זמן, בגלל פגרת השזרוע. באנו רעבים למשחק, שמנו את כל הבעיות בצד ל-90 דקות, כדי לייצג את המועדון ואת האזור שלנו על הצד הטוב ביותר. ברמה האישית השתדלתי לעבוד קשה במהלך הפגרה, כדי להגיע ברמת מוכנות גבוהה. אני שמח שזה משחק שהדברים התחברו בצורה מצוינת וחזרנו לליגה עם ניצחון חשוב מאוד”.

איך מצליחים לתפקד בסיטואציה כזאת?

“קשה מאוד. מתחילת העונה טרם קיבלנו משכורות, זו הסיבה המרכזית גם למצב שלנו בטבלה. על הנייר יש לנו סגל מהטובים בליגה ואנחנו קבוצה שיכולה להתמודד על עליית ליגה. במציאות המצב שונה. לכל השחקנים ההכנסה הזו מהכדורגל חשובה, כשאין אותה, אי אפשר לבוא אליהם בטענות, כשהם לא מגיעים לאימונים ו/או למשחקים, בגלל מחויבות למקום העבודה העיקרי שלהם. לאחד המשחקים יצאנו 8 שחקנים, כבר השלמנו עם זה שנעלה 8 שחקנים, פתאום הגיעו למגרש עוד 3 שחקנים ואיכשהו עלינו עם 11 שחקנים. המצב מאוד קשה”.

מי הכתובת לשיפור המצב?

“המועצות המקומיות ואנשי העסקים בגולן צריכים להבין, שלא מדובר פה רק בקבוצת כדורגל, מדובר פה במועדון שלם. יש לנו 4 קבוצות במחלקת נוער ובית ספר לכדורגל, קבוצת הבוגרים היא חלון הראווה של המועדון. הבאנו הרבה כבוד וגאווה ליישובי הגולן בשנים האלה, כולם זוכרים עד היום שכ- 2,000 אוהדים ליוו אותנו לפני 5 שנים למשחק הגביע בנתניה מול מכבי ת”א, בשבת חורפית במיוחד, שבה הכל עצר מלכת וגם מי שנשאר בגולן היה מרותק למסך. זה שאנחנו מחויבים ומסורים וממשיכים להגיע, לא אומר שצריך לקחת אותנו בחשבון, זה לא יישאר ככה עוד הרבה זמן”.

מקריבים המון למען הכדורגל בגולן. שחקני בני ממב”ע



אם הדברים יסתדרו בתקופה הקרובה, מה אתה צופה לקבוצה?

“אם המצב הכלכלי יסתדר, אני צופה לקבוצה המשך ורוד לעונה הזו. כמו שציינתי, מבחינת סגל שחקנים יש לנו סגל ששווה צמרת גבוהה. בגלל השיפוצים באצטדיון בבוקעאתא מתחילת העונה שיחקנו מחוץ לבית. המגרש הסינטטי בקרית שמונה הוא מעין בית, אבל מדובר במגרש סינטטי ונוח לנו יותר על מגרש דשא. מעבר לזה, שאנחנו רגילים לשחק בתנאים הטופוגרפים שבגולן ואנחנו זוכים לתמיכה מהקהל – זה נותן לנו יתרון גדול. הבית הוא מבצר. אני מאמין, שאם נוכל להתרכז רק בכדורגל ונשחק בבית שלנו, הכל ייראה אחרת”.

העונה הזו יש לכם, השחקנים, את וויאם עמאשה – שהתחיל את העונה כמאמן וממשיך כשחקן. איך זה מרגיש לכם?

“זו תרומה גדולה לקבוצה וגם לי באופן אישי. וויאם מביא איתו הרבה מהניסיון והידע שצבר, עוזר לנו בהכוונה ובתמיכה חשובה. זכות גדולה עבורי לשחק לצידו”.

כן בשביל לכבוש. נאג’י אבו ג’בל