כדורגל: חזרו לשחק, חזרו לנצח

עירוני קרית שמונה חוזרת מהבירה עם ניצחון 1:3 על בית”ר ירושלים במסגרת גביע הטוטו

טוב, זה אמנם רק משחק על המקום התשיעי בגביע הטוטו, אבל אחרי שמהמחזור הראשון בליגה קבוצה לא טעמה טעם ניצחון, הרי שגם ניצחון במשחק במעמד כזה הוא לא דבר של מה שבכך. עירוני קרית שמונה התייצבה הערב למשחק חוץ מול בית”ר ירושלים, משחק שאליו עלו שתי הקבוצות אחרי פגרה ממושכת. החשיבות הנמוכה של המשחק נתנה אפשרות למאמני הקבוצות לתת דקות משחק גם לשחקנים שמיעטו לשחק או כאלה שכלל לא שיחקו העונה, לדוגמא הבלם אור חסין, בן קרית שמונה, שעלה במרכז ההגנה לצידם של עאיד חבשי ואיתי בן שבת. מאחוריהם תפס את עמדת השוער הראשון, שוער המשנה ברוב המשחקים – אסף צור.

מנגד, מן העבר השני עלה בהרכב אורי דהן מראש פינה, שגדל בקרית שמונה מגיל ילדים ושיחק בשורות הקבוצה הבוגרת, בטרם עבר למכבי חיפה וממנה המשיך לבית”ר ירושלים.

הערב הם יכולים לחייך. שחקני קרית שמונה והמאמן מנחם קורצקי


אז מה היו האירועים המרכזיים, במשחק שבו כל השערים נכבשו במחצית הראשונה והמחצית השניה הייתה נטולת שערים, שבה השוער אסף צור גילה יכולת מצוינת?

כבר בדקה ה-10 עירוני קרית שמונה עלתה ליתרון 0:1. הגבהה של איתמר שבירו מצאה את ג’וזף מבונג בלתי מכוסה וזה נגח לרשת מתוך הרחבה.

שמונה דקות החזיק מעמד יתרונה של קרית שמונה. הגבהה של ירדן שועה לרחבת קרית שמונה הסתיימה בבעיטה מהרחבה של איבן ניקולוסקו לרשת של צור – שוויון 1:1.

בדקה ה-41 היתרון חזר לקרית שמונה. נגיחה של עאיד חבשי מצאה את איתמר שבירו במצב קורץ וזה בעט לרשתה של בית”ר ירושלים – 1:2 לזכות קרית שמונה.

בדקה ה-45 קרית שמונה הגדילה את יתרונה. הגבהה של ניר דרורי מצאה את רועי קהת ברחבה, קהת נגח לרשת והעניק לקבוצתו יתרון 1:3.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק: אסף צור, ג’וזף מבונג (מוחמד שאקר – 46), עאיד חבשי, איתי בן שבת, אור חסין, ניר דרורי, אופיר בנבניסטי, אריאל שרצקי, תמיר עדי (סמואל בראון – 57), רועי קהת (ידין לוגסי – 70), איתמר שבירו (מוחמד אבו רומי – 70)

ביום ראשון הקרוב תארח קרית שמונה את מכבי נתניה למשחק במסגרת שלב 32 הגדולות של גביע המדינה.

תרם את חלקו לניצחון. אור חסין (צילום: נזיה סולטאן)