חצור: מעלית הותקנה בתיכון אורט אברט

המעלית תסייע בהנגשת המוסד החינוכי לציבור בעל מוגבלויות

מועצת חצור הגלילית ממשיכה בפעילותה להנגשת מוסדות הציבור בפרט והמבנים בכלל, ובעיקרם במוסדות חינוך – בתי ספר וגני ילדים. לאחר הנגשת המרכז לגיל הרך הגיע תור בית הספר אורט אברט ובשלב הבא מתכננים בחצור להנגיש גם את בניין המועצה ובניין המרכזים הקהילתיים.

בטקס חגיגי בתיכון אורט אברט ביישוב מעלית מונגשת חדישה, שתשמש מעתה, בין השאר, גם את בעלי המוגבלויות והנכים שיגיעו לבית הספר. המעלית המונגשת, במימון משרד החינוך ובביצוע החברה הכלכלית חצור הגלילית, הותקנה בהשקעה של כ-500 אלף שקל. כבר לפני שלוש שנים, במסגרת פרויקט חיזוק המבנים בחצור, ביצעה החברה הכלכלית פיר למעלית וכעת הושלמה הנגשתו באמצעות צוות ספרדי מיוחד שהגיע לארץ וביצע את העבודות. יש לציין כי המעלית אושרה על-ידי מכון התקנים ועומדת בכל תקני הנגישות והתקינות במוסדות חינוך.

טקס גזירת הסרט



בשנת 1998 נכנס לתוקף חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שנועד לעגן את “זכותו של כל אדם להשתתפות שוויונית ופעילה בחברה בכל תחומי החיים, וכן לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים”. נגישות פיזית היא תנאי מוקדם לקיום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ולכן נקבע בחוק כי “מקום ציבורי יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות”.

אורטל אברהם, מנהלת אגף פרויקטים בחברה הכלכלית חצור הגלילית אמרה כי “יש חוקי נגישות מחייבים שאנחנו מחויבים אליהם בפרויקטים שלנו. בכל פרויקט שאנחנו מבצעים יש הנגשה כזו או אחרת והתאמתם לגבי בעלי מוגבלויות”.

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה, שנכח בטקס החגיגי בתיכון, הוסיף: “מבחינתי מדובר ביום היסטורי. קבענו לעצמנו יעד שלא יהיה מבנה ציבור שלא יהיה מונגש לבעלי מוגבלויות ואנשים מבוגרים. היום זהו יום חג, יום שבו אנחנו אומרים לאוכלוסית בעלי מגבלות שאתם יכולים להיות נגישים”.

שמעון סויסה ממתין למעלית