ניצב שמעון לביא הודיע על פרישה

בקשת הפרישה של  מפקד המחוז הצפוני במשטרה נענתה ע”י המפכ”ל בחיוב.

פחות משנה וחצי לאחר שמונה למפקד המחוז הצפוני במשטרת ישראל, ניצב שמעון לביא, מודיע על פרישה ממשטרת ישראל הודעת הפרישה בעצם מהווה מבחינתו של לביא לקיחת אחריות על אסון מירון, בו קיפחו את חייהם בשנה שעברה 45 אנשים, שהגיעו להילולת הרשב”י במושב מירון.

העיתונאית שלי טפירו פרסמה בחשבון הטוויטר שלה את הערכתה לצעד שעשה לביא: “מפקד המחוז הצפוני שמעון לביא שהתפטר הוא אנטי תזה להתנהלות האחראים לאסון מירון,בתרבות שהשתרשה כאן נטילת אחריות אישית וציבורית זה משהו שכמעט ולא רואים כאן מצדיעה למפקד לביא,שעוד בטרם הגיעו מסקנות ושנה אחרי האסון הוא היחיד שבוחר לשלם בכסאו,להוות דוגמה ציבורית ראויה לפקודיו ולנבחרינו”.

ממשטרת ישראל נמסר: “מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב למפכ”ל המשטרה על כוונתו לפרוש מהשרות במשטרה בתקופה הקרובה. מפכ”ל המשטרה הודה לו על שרותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדרש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד”.

זכה להערכה עצומה מראשי רשויות בגליל העליון. שמעון לביא במפגש עם ראשי רשויות שמעון סויסה (חצור), גיורא זלץ (הגליל העליון) ובני בן מובחר (מבואות החרמון)