חצור: תוכנית החינוך של היישוב הוצגה לשרת החינוך

בכירי המועצה נועדו עם השרה שאשא-ביטון והציגו בפניה תוכנית חינוך רב שנתית.

לאחר שזכתה למחמאות מצד נשיא אלביט בעבר יוסי אקרמן ולרוח גבית נלהבת מצד מנהלת המחוז במשרד החינוך הד”ר אורנה שמחון – התוכנית האסטרטגית של החינוך בחצור הגלילית הוצגה גם לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון. השרה שאשא ביטון שמעה את פרטי התוכנית במפגש עם ראש המועצה שמעון סויסה, מנכ”ל המועצה שגב עייש, מנהל מחלקת החינוך איתן בר דרור ועוזרת ראש המועצה בר ממן.

התוכנית האסטרטגית של החינוך בחצור גובשה לאחר שבועות של עבודה בצוותים והוצגה בפני הציבור בישוב לפני שלושה חודשים. התוכנית נשענת על שלושה אדנים מרכזיים: מצויינות; חדשנות; קהילה.

את שפת המצוינות יש להטמיע בכל אחת ואחד מתלמידי מערכת החינוך, חשוב לעמוד במשימות, אבל חשוב לא פחות לעשות זאת תוך שאיפה מתמדת למצוינות. המערכת תקפיד לכוון אל החוזקות, היתרון היחסי, מתוך הבנה שיש חשיבות רבה להצטיינות יתרה. ראש המועצה סויסה הסביר בפגישה עם שרת החינוך, כי הפירות שמהם תהנה חצור כישוב יבואו לידי ביטוי בגאווה מקומית ובהעצמה מתמשכת של הדימוי העצמי בקרב בנות ובני הישוב.

יעד חשוב נוסף שאותו מדגישה התוכנית האסטרטגית הוא האפשרות שתינתן לצעירות ולצעירי חצור הגלילית להשתלב בעמדות מפתח במקצועות המובילים – מקצועות העתיד. מערכת החינוך של חצור תצייד את בוגריה במיטב הידע ובשאיפה המתמדת לפרוץ דרך ולהפוך את הנחוץ לעובדה קיימת. יוקם בחצור הגלילית מרכז חדש, “חצור-ספייס” . המרכיב השלישי של התוכנית האסטרטגית היא הקהילתיות-אווירת הקהילה והערבות ההדדית הן מהחשובים שבנכסים שיש כיום לחצור.

חצור צומחת, מרחיבה את שכונותיה וקולטת משפחות מכל האזור. “עם זאת”, הדגיש ראש המועצה בשיחה עם שרת החינוך, “נמשיך לשמור על ‘אוצרות הקהילה’. אנחנו אחראים לכל הילדים, התוכנית הזו מכוונת ללא פחות מ-100% מהילדים בישוב. לא נוותר על אף אחד וניתן כלים לכולם, תוך שמירה על הפלוראליזם הייחודי שיש בחצור”.

השרה החמיאה לראש המועצה והמערך החינוכי בחצור הגלילית על ההתקדמות הענפה והתוכנית השאפתנית וציינה כי היא רואה בחצור הגלילית דוגמה להתפתחות חינוכית מרשימה ומוצלחת.

השרה שאשא-ביטון ובכירי מועצה מקומית חצור