ליגות קיץ לילדים ונוער – מכל הסיבות בעולם

החופש הגדול כאן, והנה לכם כל הסיבות מדוע צריך לעודד ליגות קיץ לילדים בענפים שונים.

ילדי ישראל יגיעו בסוף השבוע הקרוב לסוף שנת הלימודים, עשרה ימים לאחר מועד סיום שנת הלימודים של בני הנוער. התקופה הזו היא תקופה שבה הרבה ילדים ובני נוער מועדים ללכת לאיבוד מבחינת התנהגות. בהיעדר מסגרת לימודית, כשאפשר ללכת לישון מאוחר ולהתעורר ביקיצה טבעית, כשיש יותר זמן מסך והחשיפה לכל מיני גורמים מטרידים, מזיקים ואף מסוכנים ברשתות החברתיות וברחבי הרשת, פוטנציאל ההשמנה בקרב ילדים ונוער עולה משמעותית – כתוצאה מאכילה לא מבוקרת של חטיפים וג’אנק פוד. האתגר של “לעבור את הקיץ” בשלום מתעצם, על אחת כמה וכמה שרבים מהילדים ובני הנוער עדיין לא התאפסו על עצמם. יצירת מסגרות מועילות לילדים ובני נוער בחופש הגדול הן לא פחות מ”צו השעה”.

תנוחה נפוצה של ילדים בימינו (צילום מאתר “אפשר בריא”)



ארגון “החלוץ” – מבית התנועה החברתית “דרור ישראל”, מקיים בשנים האחרונות באופן רציף פעילות ענפה של תחרויות ספורט ובפרט ליגות קט רגל וכדורסל לילדים וילדות. במהלך השנה נוטלים בליגות הללו חלק ילדים שאינם חלק מאגודות ספורט ואילו בקיץ מצטרפים גם כאלה המשתייכים לאגודות ספורט. במסגרת ליגות הקיץ של החלוץ המתקיימות במגוון רשויות ברחבי הארץ לרבות רחובות, נהריה, פרדסיה, מגדל, ראשון לציון, תל אביב, אשקלון, חיפה ועוד, הקבוצות משתתפות בפעילות תוך הקפדה לערכים החינוכיים של החלוץ- שמירה על הוגנות, בחירת הקבוצה ההוגנת לצד הקבוצה המנצחת, שליפת כרטיסים ירוקה על פעולות הוגנות וספורטיביות, ערכים ועוד.

מה שייחודי לליגות הקיץ בקט רגל של החלוץ- חינוך דרך ספורט מבית דרור ישראל הינו השימוש בטכנולוגיה תומכת חינוך וקהילה. באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה במיוחד לשם כך השחקנים והקבוצות נרשמות, נוצר קשר בין המשתתפים, ניתן להתעדכן און ליין בתוצאות, כרטיסים ירוקים, טבלה וכו’. “מטרת האפליקציה הינה ליצר אקטיביות אצל הנוער ומחויבות” הסביר עומר ליבנת, מייסד החלוץ שהוסיף: “ביצענו סקר סביב הפעילות ממנו עולה תמונה ברורה- הנוער מעריך את הפעילות, פחות אלים ומרגיש בטוח יותר במסגרת זו. מבחינתי זה הדבר החשוב ביותר וההצלחה הגדולה שלנו. ברצוני להודות למרכז הפועל על שיתוף הפעולה הפורה שמסייע רבות בקיום הליגה”.

על פי הסקר, 84% מבני הנוער הצהירו כי ליגת הקיץ מפחיתה בעיות של אלימות באופן ניכר. כמו כן 94% מהנערים שהשתתפו אשתקד הצהירו כי ישתתפו גם השנה. נתון מעניין נוסף הינו 69% מהנוער מרגיש בטוח יותר להגיע למגרש השכונתי כשמתקיימת ליגת הקיץ ו89.5% סומכים על הקפטן לקבוצה כאשר אחוז דומה, (85.2%) הצהיר כי בזכות הקפטן יש פחות אלימות, יותר ספורטיביות וגם אם קורה אירוע מסוג זה הם יודעים להתמודד איתו טוב יותר.

מסגרת שבה כולם מנצחים. קבוצת קט רגל מאחת מליגות “החלוץ”



בגליל העליון הגיעה ביום שישי האחרון ליגת היישובים בכדורסל לכתות ד’-ו’ לסיומה, יוזמה מבורכת של עמותת הספורט גליל עליון ושל המאמן זיו ברתנא – שקודם לכן היה מיוזמי ליגת בתי הספר בקרית שמונה יחד עם מחלקת הספורט בעירייה. אין ספק שמדובר במיזמים מבורכים וחשובים, כאלה שחיברו ילדים וילדות מיישובים שונים, הביאו ליציעים קהל רב ויצרו חוויה קהילתית מרשימה. חשוב שבכל אחת מהמועצות האזוריות והרשויות המקומיות ייקחו דוגמא מהמיזמים האלה וייצרו מסגרות תחרותיות לילדים ובני נוער, שיתפרשו על פני כמה שיותר זמן. הנתונים מדברים בעד עצמם, ניתן להוסיף להם כמובן גם את הרווח הגדול שבעשיית ספורט ובשמירה על כושר גופני על פני השמנה פוטנציאלית כחלק מהמחירים שמשלמים על היעדר מסגרת.

יש אליפות. ילדי ראש פינה חוגגים ביום שישי זכייה באליפות בליגת היישובים בכדורסל

דוגמא מצוינת ממפעל מוצלח. ילדים והורים מאושרים בליגת הקט רגל “ההר וצפון העמק”