כדורסל גברים: מתחילים את הבית העליון, פלג רעב להצלחה

גליל עליון תתארח הערב בבירה. המאמן, ברק פלג, חדור מוטיבציה ואמונה.

רק לפני פחות משבועיים וחצי נראה היה שהפועל גליל עליון בדרך הבטוחה לבית התחתון של טבלת ליגת העל ועננה גדולה הייתה על סיכוייה העתידים לסיים עונה אפילו במקומות 7-8, כדי להשתלב בפלייאוף העליון, אך אז באו שני ניצחונות ביתיים ועוצמתיים על הפועל חולון והפועל ת”א, שהובילו את הקבוצה לסיים את הליגה הסדירה במקום השישי ולהבטיח את מקומה במשחקי הבית העליון, כשפירוש הדבר מבחינתה הוא הבטחת המקום בפלייאוף העליון, גם אם חלילה תפסיד את כל חמשת המשחקים הצפויים לה.

הערב, בשעה 18:30 (שידור ישיר בערוץ 58) תחל הפועל גליל עליון את דרכה בבית העליון במשחק חוץ מאתגר במיוחד מול המוליכה, הפועל ירושלים – שניצחה אותה העונה בשני המשחקים במסגרת הליגה הסדירה. כתבה מורחבת לקראת המשחק באתר מנהלת הליגה.

הגנה חזקה דרושה הערב. שחקני הקבוצות במשחק הראשון בכפר בלום (צילום: גיל נוימן)


רגע לפני שמתחיל לו הסיבוב השני, אנו שמחים לארח לראיון סיכום ביניים את מאמן הפועל גליל עליון, ברק פלג, שבעונתו השניה כמאמן הקבוצה מוביל אותה יחד עם עוזריו, אבישי גורדון ונעם כהן, להצלחה גדולה במבחן התוצאה, הצלחה המתבטאת במיקום הקבוצה בטבלה ובהשתלבותם של שחקנים צעירים ישראלים ולא מנוסים בליגת העל כמו גבי צ’אצ’שוילי ואיתי מושקוביץ וכן של צעירים כמו רון כהן ויובל לוין במשחקי הליגה הבלקנית.

ברק פלג מבהיר, שההישג הגדול של הקבוצה אינו סוגר מבחינתו את העונה בשלב זה: “אם אנחנו מסתכלים אחורה להתחלה, רצינו קודם כל להישאר בליגה, תוך כדי שאנחנו בונים מועדון ומסורת. עם הזמן עם קצת יותר תיאבון ואמונה בקבוצה שלנו, רצינו לסיים בשמיניה הראשונה. יש לנו תיאבון גדול באימונים. השגנו משהו – ואנחנו עם הפנים קדימה למטרה הבאה. כספורטאי אתה נהנה חצי יום מניצחון כזה או אחר וכבר רוצה להתנפל על היעד הבא. בין לבין מצפה לנו פיינל פור בלקני וגם בו אנחנו רוצים להצליח. המיקום של הבית העליון ישפיע על הסדרות. המצב הוא כזה שאנחנו הבדל של משחק אחד מהפועל חיפה ושניים מבני הרצליה, כך שריאלית נראה שאנחנו נתמודד על המקום החמישי”.

מרוצה, אך לא מסתפק. ברק פלג (צילום: גיל נוימן)



פלג התייחס לתקופת המשבר ששררה בקבוצה, לפני הניצחונות האחרונים: “הרגשנו שאנחנו בבעיה. אני לא אחד שמתכחש למה שמרגישים. מה שכן, לפעמים כשמנסים ללכת נגד מערבולת נסחפים יותר. היו דברים שלא היה בשליטתנו כמו השבתת פעילות בגלל האומיקרון שפקד את הקבוצה, ביטול משחק מול חולון – שעות לפני קיומו. קבוצה צריכה לדעת להתנהל בתוך מקרים ותגובות. היה ברור לי שזה לא משהו שצריך להילחם נגדו, אלא משהו שצריך למצוא את הנקודה חזרה לעלות על הספירלה. היה לי ביטחון שנעבור את זה עם איזה ניצחון. הצירוף של די.ג’יי קנדי היה בזמן קריטי במשבר. הוא שיחק נגד מכבי ת”א, כעבור כמה ימים שיחק נגד הרצליה – כבר נראנו טוב ושם הרגשנו באנרגיות ובחיבור שאנחנו במקום טוב יותר ואחרי המשחק הזה הגיעה גם סדרת הניצחונות בליגה ובבלקנית. היו לנו גם רגעים טובים ופחות טובים, אבל בסוף היה הרבה ביטחון בחומר שיש לנו, ידענו שאנחנו יכולים טיפה לייצב את השורות ולעשות דברים יפים. צריך להגיד מילה טובה להנהלה ולספונסרים שאפשרו לנו להביא חיזוק בדמותו של די.ג’יי קנדי, זה משהו שאי אפשר היה לעשות בתחילת העונה. זה היה צעד מאוד משמעותי להכניס את היד עמוק לכיס בנקודת זמן מאוד קריטית”.

מוצא הרמוניה עם הצוות הניהולי והמקצועי. ברק פלג לצידם של חברי ההנהלה והשחקנים נמרוד לוי ואלון ספיר (צילום: גיל נוימן)




בנוגע למשחק הערב, פלג מייחל לתסריט שונה מהמשחקים הקודמים: “אנחנו בונים על תסריט אחר. המשחק הקודם תפס אותנו עמוק בתוך המשבר. היום אנחנו קבוצה טיפה שונה, יותר בטוחה בעצמה, יותר יודעת מה היא רוצה מעצמה ועם יותר כלים. ירושלים, בטח בבית, יש לה עליונות בעמדות מסוימות, היא מנוסה יותר. זה בית עליון, מלחמות על הקצפת. אני מקווה שנדע להיות יותר משוחררים, אבל לא משוחררים מדי. ירושלים קבוצה שעושה הרבה נקודות מריבאונד הגנה, חיתוכים ונקודות קלות כאלה שלפעמים מוציאות ליריבה את האוויר, קבוצה עם קליעה מצוינת מכל מיני טווחים, יש להם הרבה כלים התקפיים. אנחנו נצטרך להיות מאוד מרוכזים ולתת דגש על שליטה בקצב וזהירים בכל מה שקשור לאיבודי כדורים”.

ידהימו גם היום את אוהדיהם? שחקני הגליל חוגגים בשבוע שעבר את הניצחון על הפועל ת”א (צילום: גיל נוימן)