כדורגל: קרית שמונה מתרחקת מהפלייאוף העליון

הקבוצה נחלה הפסד 1:0 במשחק הביתי מול סכנין. המרחק מהיעד עומד על 4 נקודות.

מופע הקסמים של דראפיץ נגמר. אם בהנהלת עירוני קרית שמונה הסתנוורו מההצלחה הגדולה והמיידית שהגיעה כבר במשחק השני שבו סלובדאן דראפיץ עמד על הקווים, כדאי להתחבר מחדש למציאות ולהבין, שכמו שעירוני קרית שמונה נראית במשחקים האחרונים – לפלייאוף העליון היא לא תגיע, והיא גם עלולה למצוא את עצמה חוזרת למאבקי תחתית. חיזוק מיידי בבלם ומגן שמאלי הוא צו השעה, גם קשר קדמי אנרגטי באמצע יכול מאוד לתרום.

אחרי שצברה 5 נקודות בחמשת המשחקים האחרונים, בהם ספגה 10 שערים, כשלזה אפשר וצריך להוסיף את ההדחה מגביע המדינה עם הפסד 3:2 במשחק הגביע מול מכבי ת”א בתום 120 דקות, עירוני קרית שמונה אירחה הערב את בני סכנין למשחק הנעילה של המחזור ה-20, כאשר שתי הקבוצות מוצאות את עצמן מרוחקות 4 נקודות ומשחק חסר מהמקום השישי, המוביל לפלייאוף העליון. על הנייר, משחק שאמור היה להיות משחק הזדמנות לקרית שמונה, שכן הקבוצה האורחת הגיעה למשחק בסגל שחסר את המגן הימני עבדאללה ג’אבר צמד הבלמים מארון גנטוס ואנטה פוליץ’ – מה שגרם לקבוצה האורחת לאלתר תפקידים, כך לדוגמא מצאו את עצמם הקשרים מופלח שלעאטה ומרוואן קבהא בעמדות דפנסיביות. במקום לנצל זאת, קרית שמונה עלתה עם חוד ללא שחקנים חדים, שכלל את מורגן פרייר ומוחמד שאקר – ששב להרכב אחרי תקופה ארוכה. איתמר שבירו, מלך שערי הקבוצה, החל את המשחק על הספסל.

מה יש בו, שאין בחלוץ מתוצרת בית כמו אלון בוזורגי לדוגמא? מורגן פרייר במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)



הקבוצה האורחת עמוסת “האקסים”, כשברשימה המאמן חיים סילבס, השוער גד עמוס והקשר רועי שוקרני, לא הגיעה להתבטל. אמנם לא הציגה כדורגל גדול, אך ידעה לנטרל את קרית שמונה, שהחל מהדקה ה-26 שיחקה בעשרה שחקנים, בשל הרחקתו של המגן עלא ג’עפר, שביצע עבירה מאחור על גיא מלמד, החלוץ האורח, עבירה שחייבה הרחקה ומרגע זה לקרית שמונה היה קשה עוד יותר. 30 דקות החזיקה קרית שמונה עד אשר איברהימה קונטה שחרר בעיטה מדויקת מרחבת קרית שמונה לרשתה וקבע 0:1 לבני סכנין, שאמנם לא הגבירה קצב. קרית שמונה הכניסה לשדה המשחק בדקה ה-76 להופעת בכורה את החלוץ ווילי ברבוסה, שעוד צריך זמן להתאקלמות. בשלהי המשחק סכנין גם הייתה קרובה להכפיל את יתרונה, אך החמצה ממצב קורץ של מוטי ברשצקי הותירה את התוצאה בעינה.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, גיא מזרחי, עאיד חבשי, זיו מורגן, עלא ג’עפר, יוליוס סקה, נדב נידם (אדריאן רוצ’ט – 86), ידין לוגסי (ווילי ברבוסה – 76), רועי קהת (סמואל בראון – 65), מורגן פרייר (איתמר שבירו – 65) ומוחמד שאקר (ניר דרורי – 45). 

נסיגה ביכולת. זיו מורגן במשחק מול מכבי ת”א (צילום: מדיה מכבי ת”א)