כדורסל גברים: שביזות יום א’

הפועל גליל עליון נחלה הפסד 88:84 למכבי ת”א בתום הארכה. תקציר וידאו מהמשחק מצורף לכתבה.

*. צילום: גיל נוימן

ערב של רגשות מעורבים בגזרת הפועל גליל עליון. מצד אחד – אולם “הפיס” בכפר בלום חזר במשהו לימים היפים שלו מהעבר, עם יציע עמוס באוהדים, שלשם שינוי היו אקטיביים ורעשניים יותר ממשחקים קודמים, הקבוצה הצליחה לתת על המגרש פייט מרשים לדאבליסטית וגורפת התארים של הכדורסל הישראלי, מצד שני – מאכזב מאוד להפסיד במשחק שבו כבר צועדים ביתרון של 16 נקודות. דבר אחד בטוח: יום ראשון לא מאיר פנים לקבוצה הגלילית, שירדה למקום הרביעי בטבלה. ארבעת ההפסדים של הקבוצה העונה התרחשו במשחקים ביום ראשון.

אולם “הפיס” געש ורעש. אוהדי הגליל במפגן עידוד


הפועל גליל עליון עלתה למשחק עם חמישייה הכוללת את אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיאה אייזנדורף, נמרוד לוי וגבי צ’אצ’אשווילי. גליל עליון להטה במחצית הראשונה. משחק ההגנה הקשוח גרם למכבי ת”א לחפש לקלוע מחוץ לקשת, דבר שלא ממש הצליח. המכבים קלעו 2 מ-15 ניסיונות לשלוש במחצית הראשונה. להפסקת הרבע הראשון ירדה הקבוצה הגלילית ביתרון 16:25, ברבע השני התעצמו הפערים בין הקבוצות וגליל עליון, שנהנתה ממחצית מצוינת של שאבון לואיס, גבי צ’אצ’שוילי ונמרוד לוי, הוליכה כמעט לכל אורכו ביתרון דו ספרתי, אך הורדת הילוך בדקות האחרונות והתעוררות מסוימת של מכבי ת”א הביאה ליתרון גלילי 34:41 בתום המחצית הראשונה.

“תסמונת הרבע השלישי” הכתה גם הערב בהפועל גליל עליון. כמו במשחקי ההפסד הקודמים וגם במשחקים בהם ניצחה הקבוצה, שוב הורגשה ירידת משמעותית ברמת המשחק של הקבוצה ברבע השלישי – שהתבטאה בירידה באגרסיבית בהגנה ובחוסר ריכוז ורעיונות בהרבה מהמלכים ההתקפיים, מה שאפשר למכבי ת”א למחוק את היתרון הגלילי ואף לצעוד ביתרון חד ספרתי נמוך. בסיום הרבע השלישי תוצאת שוויון 57:57.

להט במחצית הראשונה, כבה במחצית השניה. נמרוד לוי במאצ’ אפ מול עוז בלייזר



בפתיחת הרבע האחרון של המשחק מכבי ת”א קלעה 9 נקודות ועלתה ליתרון חד ספרתי נמוך, אך עד מהרה גליל הצליחה להשוות את התוצאה ל-66:66. שתי שלשות רצופות של אייק איירבו הצעידו את שחקני הגליל ליתרון 68:72. שאבון לואיס, אחד מהשחקנים המצטיינים של גליל במשחק הערב, קלע לרוע מזלו קליעת עונשין אחת מוצלחת, שהעניקה לגליל יתרון 70:73. ברייס וושינגטון, שלא היה במיטבו, קטף כדור חוזר ומסר ללואיס, שדחק את עצמו לקרן זווית עם ניסיונות סחיטה של השעון. מכבי ת”א יצאה להתקפה, ג’יימס נאנלי עלה לשלשה, עבירה שביצע עליו שאבון לואיס שלחה אותו לקו העונשין לשלוש ניסיונות קליעה, שאותם ביצע כהלכה. גליל יצאה להתקפה מהירה, שלא הניבה סל והמשחק המשיך להארכה.

יפתח זיו – הרכז התל אביבי, ששיתף פעולה בהצלחה גדולה בעונה שעברה עם אבישי גורדון בגלבוע, שם את הסנטימנטים בצד ולקח בהארכה את המשחק על עצמו. זיו בלט בקליעת נקודות, בסחיטת עבירות ובמסירות חשובות. מכבי ת”א הצליחה לצעוד ביתרון חד ספרתי נמוך, שחקני הגליל היו קרובים לסגור את הפער, אך היה חסר גרוש ללירה ובסיום חגגו שחקני מכבי ת”א ניצחון 84:88.

היה במיטבו רוב הזמן. שאבון לואיס במאבק מול סקוטי ווילבקין



מה אומרים המספרים? הפועל גליל עליון קלעה באחוזים טובים יותר מקו העונשין – 26/31 לעומת  17/24, הפועל גליל עליון קטפה 51 ריבאונדים לעומת 46 שקטפה מכבי ת”א, לשתי הקבוצות היה ערב רע מחוץ לקשת – גליל עם 4/21 ומכבי ת”א עם 9/33.

שאבון לואיס היה האיש החם של הגליל עם 22 נקודות, אייק אירבו קלע  19 נקודות למרות יום רע מהשדה – זאת בזכות 11 קליעות עונשים מוצלחות, נמרוד לוי קלע 17 נקודות – 13 מהן ברבע הראשון ואין זו פעם ראשונה העונה שנמרוד לוי לוהט במחצית הראשונה ויורד בתפוקה משמעותית ברבע השלישי, גבי צ’אצ’אשווילי הצטיין עם 13 נקודות  ו-10 ריבאונדים), אייזיאה אייזנדורף וג’ונתן סטוב – 4 נקודות כ”א, ברייס  וושינגטון – סיפק 3 נקודות, 3 חטיפות ו-14 ריבאונדים, איתי מושקוביץ – 2 נקודות.  שותף במשחק ולא קלע: עומר טל.