מה יהיה, ג’וני קלוור?

האמן המוזיקלי יונתן אוחיון זכה במקום הראשון בתחרות הקליפים של מאקו.

דרך ארוכה עשה האמן ג’וני קלוור (Johnny Clever) מאז החל את דרכו היצירתית לפני כשנתיים; השבוע זכה הקליפ שיצר לשירו ‘מה יהיה’ במקום הראשון בתחרות הקליפים לשנת תשפ”א בחסות ‘מאקו’, אתר ‘רשמקול’ ו’רעש לבן’. אגב, ציינו כבר שהבחור בן 16? וכן, אל דאגה, בסיומה של הכתבה תוכלו לצפות בקליפ המדובר.

את דרכו האמנותית קלוור החל לסלול בעיצומה של מגפת הקורונה, כשהיה רק בן חמש עשרה; היום, פחות משנתיים אחרי, כבר אפשר לזהות את החותם האישי ואת הדרך המשמעותית שעשה מאז: קלוור, או בשמו המקורי יונתן אוחיון (בן קיבוץ איילת השחר), הוא מוזיקאי ורסטילי שמעלה לרשת יצירות ייחודיות ומסקרנות, המושפעות מסגנון הראפ-טראפ ומגובות בסרטוני וידאו-קליפ תזזיתיים ומלאי מעוף. החלק המפתיע ביותר ביצירתו, מעבר לכישרון הייחודי ולסגנון המוזיקלי, היא העובדה ש- Johnny Clever הוא היוצר הבלעדי של כל טווח היצירה שהוא מציג: הוא הכותב של מילות השירים, המלחין והמבצע, אולם הוא גם מצלם, מביים, מככב ועורך את הווידאו-קליפים המרהיבים שמלווים את שיריו.

יונתן אוחיון – ג’וני קלאוור (צילום: פרטי)



ביצירה האחרונה שהעלה לרשת, ‘מה יהיה?’, ניכרת העבודה הדייקנית והכירורגית בה הוא עובד על כל שנייה ושנייה בקליפים שלו: עבור כל שוט בקליפ הוא נדרש להכנה של סביבה חדשה לחלוטין בתלת-ממד, והתוצאה הסופית לא פחות מווירטואוזית. הצופים והמאזינים, שמן הסתם זיהו את הכישרון הייחודי, הציבו את הקליפ לפני לא מעט אמנים ישראלים עם רזומה עשיר, כיסים עמוקים ותקציבי הפקה אימתניים, כמרינה מקסמיליאן, עומר אדם ונינט. 

“אחרי כמעט שנתיים של עשייה, שמושקעים בה הרבה זמן ומאמץ, אני שמח לדעת שיש קהל שאוהב את מה שאני עושה”, אומר ג’וני, “אני מקווה להגיע לכמה שיותר אנשים ולהמשיך ליצור”.

אז מה יהיה עם ג’וני קלוור? אפשר לשער שבתוך שנים אחדות יהיה השם הזה הרבה פחות אנונימי, ויריעת היצירה שיציג תהיה רחבה ועמוקה בהרבה. אנחנו מאחלים לו הרבה הצלחה, ומצפים ליצירות הבאות שלו.