קצרין והגולן בהסכם הקואליציוני

בהסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות יש עתיד וישראל ביתנו, מופיע סעיף שבו נאמר שהממשלה תקדם ותתקצב תוכנית ייחודית לפיתוח רמת הגולן וקצרין

אביגדור ליברמן ודימי אפרצב במצפה הר בנטל לפני מספר שנים

לפני יומיים, כמה שעות לפני שהושבעה הממשלה החדשה, התקיימה בקצרין ישיבה של המועצה המקומית. תחילת הישיבה הוקדשה לעדכונים על פעילות המועצה בחודש האחרון.

ראש המועצה, דימי אפרצב, פרט כמה נושאים וביניהם גם ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הסיעות המרכיבות את הממשלה החדשה. אפרצב התייחס לנושא ואמר: “אני מעדכן אתכם שבהסכם הקואליצוני של הממשלה, שכרגע עוברת הצבעה בכנסת, נושא קצרין מופיע.

“זה היה אחד הדברים המאוד משמעותיים שהיינו צריכים לפעול בהם, כדי שאנחנו נוכל לקבל התחייבות של הממשלה, שעוד מעט אני מאוד מקווה שתיכנס לפעולה, שהנושא של קצרין יושב על סדר היום”.

ישיבת מליאה של מועצה מקומית קצרין השבוע

אפרצב התייחס למעשה להסכם שנחתם בין המפלגות יש עתיד וישראל ביתנו, שהוא חלק מקבוצת ההסכמים בין המפלגות המרכיבות את הקואליציה.

בסעיף 17 של ההסכם נאמר: “הצדדים מסכימים לקדם ולתקצב תוכנית לאומית לחיזוק ופיתוח הצפון ובכלל זה תוכנית ייחודית לפיתוח רמת הגולן והעיר קצרין שתעוגן בהחלטת ממשלה”.

בניין מועצה מקומית קצרין

זה לא מקרי שהגולן וקצרין מופיעות בהסכם הזה. לראש רשימת ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, יש פינה חמה בלב לרמת הגולן בכלל ולקצרין בפרט. ראש המועצה של קצרין, דימי אפרצב, הוא אחד החברים הבכירים במפלגת ישראל ביתנו, ומקורב לליברמן.

מעבר להסכם עצמו, העובדה שמפלגת ישראל ביתנו מחזיקה בתיק האוצר ובתפקיד יו”ר ועדת הכספים, מגדילה את הסיכויים לכך שהמילים הכתובות בהסכם יוכלו להיות מתורגמות למעשים בשטח, ולהקצאת תקציבים לקידום תוכניות פיתוח.

צילומים: מועצה מקומית קצרין