כדורגל: התפרקות בפאתי הכרמל

עירוני קרית שמונה הובסה 4:0 ע”י מכבי חיפה – והיא עדיין ללא ניצחון במשחקי הפלייאוף העליון.

ערב עגום לעירוני קרית שמונה. הקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה קיוותה לתת פייט במשחק החוץ מול מכבי חיפה, שהייתה מוכרחה לנצח כדי לעלות לפחות באופן זמני לפסגת הטבלה, אך דווקא במשחק שהחל עם יוזמה התקפית שלה מצאה את עצמה עירוני קרית שמונה מובסת ללא תנאי בשיעור 4:0, שמותיר אותה ללא ניצחון מאז תחילת משחקי הפלייאוף העליון ובמרחק של 7 נקודות ומשחק עודף מהמקום השלישי, המוביל בתום העונה למשחקי מוקדמות הליגה האירופאית ובמרחק של 2 נקודות מהמקום הרביעי – שמוביל לאותו מקום, במידה ואחת משלוש הראשונות תזכה בגביע המדינה.

אם היה כובש בתחילה, ייתכן שזה היה אחרת. לוסיו מרינאו (צילום: פושקו)



עירוני קרית שמונה עלתה למשחק הערב ללא הבלם אורי דהן המוצהב וללא הקשר האחורי סמואל בראון – שלמעשה גמר את העונה עקב פציעה טורדנית. זיו מורגן הוסט מעמדת המגן השמאלי לעמדתו המקורית כבלם, אמי בן שמעון פתח כמגן שמאלי וסקו טורה פתח בחוליית הקישור. הסיפור הגדול של המחצית הראשונה היה ניצול המצבים. קרית שמונה פתחה את המשחק בסערה, לוסיו מרינאו הגיע למצב של אחד על אחד מול ג’וש כהן – שהצליח לסכל את האיום והדף את הכדור לקרן. הגבהת הקרן לראשו של לוסיו הסתיימה בנגיחה שהחטיאה במעט את המסגרת החיפאית. מיד לאחר מכן, מכבי חיפה כבשה שער בדקה ה-7, ארנסט מאבוקה שלדעת רבים היה בנבדל באגף ימין הגביה כדור לראשו של דולב חזיזה שנגח לעבר תיבת החמש שם דוניו הקדים את ברטקוש העלה את קבוצתו ליתרון 0:1 – לאחר שהשער עבר בדיקה של שופטי המסך. מכבי חיפה השתלטה על המשחק, אך התקשתה לייצר מצבים, אך בחמש הדקות האחרונות מכבי חיפה גם ייצרה מצבים מסוכנים, בתחילה ברטקוש סיכל ניסיון התקפה של עומר אצילי, אך לאחר מכן מסירה מצוינת של סאן מנחם איתרה את צ’רון שרי לא מכוסה ברחבת קרית שמונה וזה בעט מקרוב לרשת של ברטקוש וקבע את תוצאת המחצית הראשונה – 0:2 לזכות מכבי חיפה.

המחצית השניה הייתה במעמד צד אחד. הקבוצה של ה”אקסים” של קרית שמונה, ברק בכר וגיא צרפתי, שלטה ללא עוררין במשחק. בדקה ה-54 הגבהה מצוינת של ארנסט מאבוקה מצאה את ראשו של מוחמד עוואד המחליף, שנגח לרשת של ברטקוש והעניק לקבוצתו יתרון 0:3. חיפה המשיכה במגמה התקפית ובדקה ה-77 עומר אצילי דחק כדור שחזר מהמשקוף לרשת של ברטקוש וקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 0:4 לזכות מכבי חיפה.

הרכב קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’יגאס ברטקוש, דור אלו, עידן נחמיאס, זיו מורגן, אמיר בן שמעון (ניר דרורי – 63),יואב הופמייסטר, רועי קהת (אופיר מזרחי – 75),  סקו טורה,  יוג’ין האנסה,  מוחמד שאקר, לוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל – 72).

הראש בדשא. זיו מורגן במאבק מול שחקן הפועל חיפה (צילום: פושקו)