אתגר בגבהים

גבי צא’צשוילי, “ספורטאי החודש” שלנו, הרשים בשני משחקי הליגה הראשונים בהפועל גליל עליון. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון החלה ברגל ימין את דרכה בליגה הלאומית, עם שני ניצחונות בשני המשחקים הראשונים. אחד מהשחקנים שבלטו בשני המשחקים הוא הסנטר גבי צ’אצ’שוילי, בן ה-21, המתנשא לגובה 2.09. במשחק הניצחון 66:77 על מכבי קרית מוצקין קטף 11 ריבאונדים וסיפק 14 נקודות בכ-30 דקות משחק, בעוד שבמשחק הניצחון בשבוע שעבר 65:88 על אליצור נתניה סיפק השחקן ב-22 וחצי דקות משחק 8 נקודות ו-7 ריבאונדים. ההצטיינות של גבי צ’אצשוילי וסיפור החיים הספורטיבי הכל כך מרתק שלו, נתנו לנו את כל הסיבות להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

הרשים בשני המחזורים הראשונים. גבי צ’אצ’שוילי במשחק מול נתניה.



בשונה מרוב כדורסלני הבוגרים שאתם מכירים, גבי צ’אצ’שוילי הגיע בגיל מאוחר לכדורסל את דרכו הוא החל בכלל בכדורגל, עד שהבין שעם מימדי גופו כדאי לו מאוד להתחבר לכדורסל. גבי צ’אצשוילי משתף אותנו בתהליך המעבר בין הענפים: “עד אמצע כתה ט’ שיחקתי כדורגל בהפועל נצרת עילית, המייצגת את כור מחצבתי לה קוראים היום נוף הגליל. שיחקתי כמגן שמאלי ובלם. הגיע שלב שבו כאבי הגדילה גרמו לי לחשב מסלול מחדש. עברתי לקבוצת הכדורסל של הפועל נצרת עילית, בכתה י”א עברתי לקבוצת הנוער של הפועל עמק יזרעאל והייתי שותף לזכייה בגביע המדינה לנוער והגעתי לנבחרת העתודה, עמה הייתי שותף לרגע ההיסטורי של הזכייה באליפות אירופה בשנת 2018”.

עם האוכל בא התיאבון ואחרי הזכייה עם הנבחרת החליט גבי צ’אצ’שוילי לנצל את המומנטום להתפתחות: “החלטתי לקחת צעד קדימה את הכדורסל, עברתי לאקדמיית כדורסל לצעירים בפראג שבצ’כיה, שלה יש קבוצת בוגרים בליגה השניה, במטרה לעבוד על יכולות אישיות, לשחק נגד בוגרים ולהתפתח. זה היה קשה לעזוב את הארץ, לא לראות חברים ומשפחה עשרה חודשים. יצאתי עם מטרה לחזור יותר טוב. מאחר והתחלתי לשחק כדורסל מאוחר, היה עלי לעבוד קשה כדי לשפר יסודות, הבנת משחק, להתחזק ולפתח יכולות חדשות. המטרות האלה הושגו. הייתי באקדמיה בינלאומית ופגשתי אנשים מהרבה מקומות והתחברנו. יש אנשים שאני שומר איתם עד היום על קשר קרוב. פראג עיר מהנה ואהבתי את החיים שם. המטרה הייתה להמשיך משם לקולג’ בארצות הברית”.

דווקא בנקודת הזמן הזו, הגיעה פציעה שגרמו לחישוב מסלול מחדש: “כשקיבלתי הצעה מקולג’ אמרו לי שמעמד ספורטאי עילוי לא תקף ליותר משנה, אז נשארתי בארץ. לצערי, נפצעתי במשחק אימון של הנבחרת ואת העונה שעברה עברתי בתהליך מאוד מורכב של שיקום. היה מאוד קשה, כל התהליך של השיקום לא קל. פתאום הברך שלך מתנפחת, אתה הולך עם קביים, חש מוגבלות בכל מיני פעולות. מה שהחזיק אותי, זו הקול הפנימי שאמר לי: ‘תתחזק ותעשה מה שאתה אוהב’. עבדתי לאורך התקופה עם אנשי מקצוע בכירים כמו הפיזיותרפיסט מורן מיינץ, ומאמן הכושר רימון יבזורי, שהיו שם לצידי והיוו סביבה תומכת מאוד יחד עם הסוכן נדב מור ועם המשפחה שעטפה אותי מאוד. הצלחתי לחזור לכושר, להתחזק ולחזור מוכן”.



העונה הזו החל החיבור המחודש של גבי צ’אצ’שוילי עם הכדורסל הישראלי. גבי צ’אצ’שוילי היה השחקן הראשון שחתם בהפועל גליל עליון בעונה הזו – והוא שמח מאוד על המהלך שעשה: “קודם כל, התרשמתי לטובה מהמאמן, וההנהלה. עם הזמן הכרתי את החבר’ה בקבוצה ויש פה אחלה אנשים. למועדון יש היסטוריה ורצון לקדם צעירים ולעלות ליגה. זו קבוצה שהמיינדסט שלה הישגי ולא בא מהמקום של להעביר עונה. זה ענה על כל הדרישות שלי. יש כאן צעירים מוכשרים וותיקים שאפשר ללמוד מהם.  כיף גדול כאן. אנחנו נהנים מאוד. יש כאן הנהלה מאוד מסורה, צוות מקצועי ברמה מאוד גבוהה – המאמנים ברק פלג ונעם כהן מבינים כדורסל ברמה גבוהה ויש רק מה ללמוד ממה שהם נותנים. אור שוורץ הוא מאמן כושר ברמות הכי גבוהות. יש לנו מעסה מדהים כאיש מקצוע וכאדם בדמותו של מישל מויאל. התחושה היא שיש עם מי לדבר מעבר לכדורסל, שאיכפת ממך. יש אופי מטורף לחבר’ה, ברק בחר שחקנים לפי אופי, מרגישים את  בחדר הלבשה. בנוסף,  אני אוהב את השקט בסביבה, שהאולם חמש דקות מהבית בקיבוץ עמיר. כאן יש נופים מדהימים, נחלים, אווירה מדהימה”.

ניר וסרמן, מנהל הקבוצה, מאוד מרוצה מהשתלבותו של גבי צ’אצ’שוילי בקבוצה: “האמת שגבי היה המטרה הראשונה שלנו להחתמה, בתחילת הקיץ האחרון. נפגשנו מספר פעמים והחיבור היה מיידי.  גבי הוא גבר מקסים עם אישיות כובשת. אינטיליגנט ומאוד מנומס.  אני חושב שגבי הוא אחד הכשרונות הכי גדולים שיש לנו בכדורסל. אני שמח שהוא הגיע אלינו לחממה בגליל.  הדבר הכי יפה בגבי זה הצניעות שלו והשקט שלו.  אני מאחל לגבי ולנו שתיהיה עונה בריאה ומוצלחת.

גבי צ’אצשולי אינו מסתנוור מפתיחת העונה הטובה: “אני מאוד מרוצה מהמשחקים האלה. בסופו של דבר אני יותר מרוצה שהצלחנו להתחבר למרות כל העיכובים של הקורונה ואחרי משחקי ההכנה הלא מוצלחים. אני מרוצה גם מבחינה אישית וגם קבוצתית ועוד יותר מרוצה שזה יכול להשתפר ולהיות עוד יותר טוב. אני כרגע לא חושב יותר מדי רחוק לשנים קדימה, אלא מתמקד בתקופה הקרובה. השאיפה שלי לתת עונה טובה, להיאבק על העליה ומקווה לשחק עם הגליל בליגת העל בעונה הבאה”.