טורניר פתיחת שנה לשער שוויון בקריית שמונה

ביום א’ ה-17.12 התקיים טורניר הפתיחה של שנת תשע”ח במחוז גליל עליון בתכנית “שער שוויון”. הטורניר נערך, באופן מסורתי, בקריית שמונה. הפעם אירח את הטורניר המגרש הסינטטי החדש והמפואר שנבנה בעיר.

בטורניר שיחקו 12 הקבוצות מבתי הספר היסודיים המשתתפים בתכנית בגליל העליון ובגולן, מהיישובים חצור הגלילית, קצרין, עילבון, יסוד המעלה, גוש חלב וכמובן קריית שמונה.

ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה עם הילדים. צילום: תמיר זנאתי

אל האירוע הגיע, גם כן באופן מסורתי, ראש עיריית קריית שמונה הרב ניסים מלכה, שנשא דברים בטקס הפתיחה. מלכה גם זכה לקבל תעודת הערכה מאנשי “שער שוויון”, כהוקרה על התמיכה של העירייה בפעילות התכנית בחמישה בתי ספר יסודיים בעיר.

ראש העיר מלכה, שנכדו משתתף בתכנית בבית הספר רמב”ם בקריית שמונה, אמר באירוע: “כיף לנו שהטורניר של שער שוויון הפך למסורת בקריית שמונה ושיש לנו הזדמנות להפגיש ילדים מערים שונות ותרבויות אחרות זה עם זה על מגרש הכדורגל”.

הילדים במשחק על המגרש הסינטטי של קריית שמונה. צילום: תמיר זנאתי

משער שוויון נמסר: “אנחנו שמחים לפתוח את השנה החמישית שלנו בגליל העליון ובקריית שמונה בפרט. שיתוף הפעולה עם עיריית ק”ש הוא מופלא והוא מתתבטא לא רק באירועי פתיחה מרשימים בעיר בנוכחות ראש העירייה, אלא גם בתמיכה שוטפת בפעילות, לרווחת ילדי העיר”.

“שער שוויון” הוא ארגון חינוכי, חברתי וספורטיבי השואף להקנות מסגרת מועילה לילדים ונוער באזורי הפריפריה החברתית של ישראל. הארגון מפעיל קבוצות בבתי ספר, אשר משלבות אימוני כדורגל וטורנירים חודשיים לצד מרכזי למידה לתגבור לימודי ופעילויות חינוכיות להקניית ערכים. במסגרת הטורנירים המחוזיים זוכים החניכים להיפגש עם ילדים מיישובים אחרים ושכונות אחרות, אשר מגיעים מרקעים שונים ולפעמים דתות שונות. בטורנירים מושם דגש על התנהגות ספורטיבית ואף מוענק בסופו גביע “הקבוצה ההוגנת”. בשנת הפעילות תשע”ח, התשיעית בתולדות הארגון, ישתתפו בתוכנית “שער שוויון” 3,500 ילדים ונערים, גילאי 9-16 בכל רחבי ישראל, בכ-220 בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ותיכונים, מרמת הגולן ועד אילת.