מי אמר שאין היכן לבלות בצפת? בר היין “מוזה” במלון רות צפת, מרשת מלונות דן, מציע לכם חוויה ייחודית ופסטורלית לצד מטעמים אותנטיים של יינות וגבינות מהגליל העליון והגולן, מטבח ים תיכוני עשיר ודגים טריים.

צפת היא עיר קסומה ומיוחדת בנוף הישראלי; האוויר הצלול, הנופים הציוריים, האווירה הקדושה והחמימות של האנשים, מעניקים לה רובד נעים ורומנטי שנוגע בלבבות של רבים. עם זאת, לאורך השנים האחרונות, ניתן להרגיש בהיעדרם של מקומות בילוי איכותיים ומוקפדים הפעילים בתחומי העיר. לאחר שהתארחנו ב״מוזה בר״ ונהנינו מכל רגע, אין לנו ספק שהוא מגדיר מחדש את תרבות הבילוי בעיר ומביא עימו גאווה מקומית.

כחלק מעבודתנו בגליל עולה, אנו מבקרים בכל רחבי הגליל והגולן ומכירים היטב את כל העסקים, המסעדות, בתי הקפה, היקבים והאנשים הפועלים מבוקר עד ערב להפעלתם של מוקדים קולינאריים ותיירותיים למקומיים ולמטיילים. למרות זאת, באחד הימים בהם עבדנו בצפת וחשקנו במקום איכותי וקרוב שבו נוכל להנות מאוכל טעים ויין משובח, החלטנו להיעזר בבחור מקומי ולשאול על מקום שייתן לנו מענה מספק. ללא היסוס, הוא ענה – “סעו למוזה בר של מלון רות, מלונות דן הקימו שם מקום יוצא מן הכלל”. למען האמת, היינו מעט סקפטיים לפני שהגענו למקום, אך למזלנו הופתענו לגלות מקום כל-כך ייחודי ומרהיב, עד כדי כך שהוא עורר בנו צורך לשתף את כולם שהוא קיים.

לשם כך שאלנו את העובדים במקום, למה קראתם למקום “מוזה”? והתשובה הגיעה בחדות: צאו למרפסת והסתכלו על הנוף. יצאנו לשבת מול נוף עוצר נשימה, ומיד הבנו במה מדובר.

המרפסת הקסומה של “מוזה”, ליהנות מכל הטוב שיש לגליל ולגולן להציע בשולחן אחד

בגליל עולה, לרוב אנו כותבים על חדשות מקומיות ומתמקדים פחות בסקירת עסקים, אלא אם קורה משהו חדש וטוב במיוחד. פתיחתו של בר היין “מוזה” מרשת מלונות “דן”, מביאה עימה בשורה משמחת הן לתושבי העיר והסביבה, והן לתיירים הרבים הפוקדים את רחבי הגליל ואת העיר בפרט.

לצד קולקציית יינות משובחים אשר הורכבה בהקפדה מיינות של יקבים ומזקקות נבחרים מרחבי הגליל העליון, ״מוזה בר״ מציע תפריט חלבי שמורכב מגבינות בתוצרת מחלבות צפתיות ידועות, ביניהן נמנות גם מחלבות קדוש ומחלבות המאירי.

התפריט הים תיכוני כולל מנות השואבות השראה מהמטבח הערבי והצפתי, עם מאזטים מפנקים, דגי אמנון הישר מהכנרת, פלטות גבינות גליליות משובחות, סלטים עשירים, מנת חצילים עם יוגורט, כרוב ממולא באורז מתובל – הקרוי מלפוף מרג’ עיון, מקלות הסולטן – בצק סיגרים עבה ממולא בגבינות, קדאיף או לילות ביירות לקינוח, ועוד הרבה הפתעות קולינאריות שיעשו לכם ביקור מהנה, טעים ומעורר חושים.

לא נראה לכם את הכל בתמונות. הגיעו לשם ותהנו מכל רגע

מלבד השפע הקולינארי, בבר היין “מוזה” שמים דגש גם על יצירה מקומית ואותנטית; בימי שישי בצהריים, מגיעה להקת הנגנים המקומית של ״מקאמאת״ – בית ספר למוזיקה מהמזרח, להנעים את זמנם של האורחים עם מנגינות בסגנון ים תיכוני ואווירת קבלת שבת חמה ומדויקת. ”מוזה” מבטיחים שבעתיד יתארחו הרכבים מוזיקליים נוספים מהגליל ומהגולן, וכן אמנים בתחומים שונים שיתמזגו עם האווירה המיוחדת.

עושים שמח. חברי להקהת “יא וואלי”
עושים שמח. “מקאמאת”

הזמנו את האדם שעומד מאחורי החזון והייזום של בר היין ״מוזה״ – שמעון קיפניס, מנכ”ל מלון רות צפת, לשתף אותנו בסיבות שהביאו להקמתו: “כשהגעתי לפה מצאתי מבנה עתיק עם תקרות מקומרות, ששימש כאכסנייה בחאן העתיק במשך כ-700 שנים. היה לי ברור שאי אפשר לפספס מבנה כל- כך מיוחד, בלוקיישן כזה, ושעלינו להבליט אותו באמצעות מטרה אטרקטיבית. בשנה האחרונה ישנה פריחה גדולה של ברי יין בתל אביב, ועבורי זו הייתה הזדמנות מצוינת להביא בשורה חדשה לצפון ובפרט לעיר צפת. הפכנו את המקום לבר יין אותנטי, שנעים להיות בו. באירוע ההשקה הזמנו את ראש עיריית צפת – שוקי אוחנה, בעלי יקבים, אנשי תיירות, בעלי צימרים, בלוגריות, וכולם, ללא יוצאים ויוצאות מן הכלל, התחברו לקונספט והתרגשו ממנו מאוד. גם האורחים שהגיעו עד כה אוהבים את מה שאנחנו מציעים, וזה כל-כך ממלא ומספק. השקענו מאמצים רבים כדי ליצור תמהיל של מקום בילוי באווירה טובה, ששם את הדגש על יצירה מקומית מבחינה קולינארית ואמנותית, ובעיקר, שמספק מענה אידיאלי לקבוצות חברים וחברות, דייטים ומשפחות, וכמובן גם לאורחי המלון שלנו״.

מיטב היינות מהגליל העליון והגולן במקום אחד אותנטי במיוחד
דמיינו דייט עם הגבינות הגליליות הכי שוות ובאווירה משגעת חושים

אין ספק שבר היין ״מוזה״ שם את הדגש על האותנטיות; הם מתגאים להיות חלק מהנוף של ארץ הגליל ולתת ביטוי לאיכויות העצומות שיש במרחב הזה, ושואפים לעזור לעסקים ויוצרים מקומיים להגדיל את החשיפה ואת ההכנסות שלהם, בין היתר על ידי שילוב מופעים ומיצגים של אמנות מקומית. ראוי לציין שדלתם תמיד פתוחה להצעות של אמנים ויצרנים מקומיים המעוניינים להתמזג בהוויית המקום.

נראה שהושקע לא מעט זמן, מחשבה ומשאבים, על מנת ליצור מקום נעים וייחודי שיביא את הבשורה לצפת והסביבה. תקוותינו בגליל עולה היא שהמוני אנשים יצבאו על הפתחים, ימלאו את המקום ויעזרו למזג בין קולינריה ותרבות כאן בגליל העליון.

אז, אם לסכם את הכל במשפט קצר – אוכלים, מרימים לחיים ותופסים מוזה בעיר הקסומה!

איפה? מתי? כמה ולמה? בר היין “מוזה” שוכן במלון רות צפת מרשת מלונות דן, רח’ הט”ז 1 בצפת. המקום פתוח 7 ימים בשבוע, בין השעות 13-23. לפרטים והזמנות: 04-6994665.

לחיים הכי טובים בגליל ובגולן




פספסנו משהו? דווחו לנו