רצים בצפת ובקרית שמונה

יום של מרוצים בערי הגליל העליון. רשמים מהם בכתבה הבאה

יום של מרוצים בצפת ובקרית שמונה. המדובר במרוצים שאינם תחרותיים ונערכו למטרות קהילתיות. מאות משתתפים לקחו חלק בכל אחד מהאירועים. בכתבה זו נפנה זרקור לעבר כל אחד מהמרוצים.

בצפת נפתחו אירועי יום צפת במרוץ מדהים בו השתתפו מאות בני נוער, שרצו בגאווה עם דגל ישראל ודגל העיר עם חיוך ואהבה לעיר ולמדינה.בסיום המירוץ התכנסו המשתתפים בגן העיר לטקס מרשים לציון זכר הנופלים בקרב על אירועי צפת וקיבלו קצת מורשת קרב ממר משה כהן – ממגיני העיר בתש”ח ומאלו שהגנו על העיר והמדינה. ברחבי העיר מאות תלמידים ערכו סיורים בעקבות לוחמים בעמדות של הגיבורים שנלחמו למען העיר.התלמידים שמעו על המורשת של הלוחמים מוותיקי העיר.

ראש העיר, שוקי אוחנה: “תודה רבה לכול השותפים שעמלו קשה בהצלחת הפעילויות. לצוות אגף החינוך ולעומד בראשו – מוטי כהן, לצוות מרכז צעירים ולעומדת בראשה – פולי בארט, לצוותי החינוך, מנהלי בתי הספר,תלמידים והתלמידות לוותיקי העיר שנרתמו להדריך ולספר על מורשת העיר וגיבוריה.לעובדי הרשות המדהימים”.

חגיגה בכחול לבן בצפת (צילום: מדיה עיריית צפת)

בקרית שמונה מאות תלמידים, תושבים, חברים ואורחים הגיעו לגבעת שחומית כדי להשתתף במירוץ בנצי הראשון ולעשות כבוד לאיש שכולם אהבו לאהוב – יעקב (בנצי) בן ציון ז”ל, שנפטר לאחר מאבק קשה במחלת הקורונה לפני כשנתיים. “בנצי” – בעברו איש צוות, ששימש בתקופות שונות כמפקד העיר קרית שמונה, היה לא רק נבחר ציבור ומנהיג מקומי, אלא גם אדם אהוב על הבריות שאהב לעשות טוב לאחרים ואהב ספורט.

דמות אהובה ברחבי הגליל העליון. יעקב (בנצי) בן ציון ז”ל



מרוץ שחומית זכור לוותיקי העיר עוד כשהיו ילדים קטנים. לפני שנים המסורת הופסקה, לפני כשלוש שנים חודשה המסורת ואז הגיעה הקורונה ושוב בעיריית קרית שמונה נאלצו להפסיק את המרוץ. כיום, לאחר שהוחלט לקרוא למרוץ שחומית – מרוץ “בנצי” לזכרו של יעקב בן ציון – אין ספק שיחד עם המשפחה תחזור עטרה ליושנה ונהפוך את המרוץ למסורת רבת שנים.

ראש העיר אביחי שטרן: “אני מודה למשפחת בן ציון היקרה, להורים המדהימים של בנצי ומאחל להם בריאות ואריכות ימים, לבת זוגו אילנית היקרה ולילדיו המקסימים שיידעו ימים יפים ומאושרים.תודה לתלמידים ולתושבים שהגיעו למירוץ. תודה למחלקת הספורט ולמתנ”סים שלנו ולכל מי שסייע לנו בהפקת המרוץ.תודה מיוחדת לממונה על הבפורט יורם ממן שיחד איתו החלטנו להנציח את בנצי במרוץ על שמו”.היום ובכל שנה נרוץ בדרכו ונרוץ לזכרו של בנצי”.

חלק מהמשתתפים על קו הזינוק בקרית שמונה (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)