חצור: ערב מבוא לפרויקטים לדיור לצעירים

מרכז הצעירים ביישוב אירח את ראש המועצה, שמעון סויסה, שסקר את תוכניות הבינוי ביישוב

במרכז הצעירים בחצור הגלילית רגישים לרחשי הלב ביישוב. מתוך תחושה שהרבה צעירים רוצים לבנות את עתידם בחצור, התקיים השבוע מפגש מיוחד במרכז בהשתתפות ראש המועצה שמעון סויסה, מנהל מרכז הצעירים דביר אלכסנדר וצעירי חצור בגילאי 25-40.

סויסה הסביר על התוכנית האסטרטגית של חצור בתחום הדיור, היכן יקומו בקרוב שכונות חדשות ובאיזה טווח זמן ועל תהליך הפינוי-בינוי והתחדשות עירונית שפועלים בשנים האחרונות ביישוב. במפגש שוחחו סויסה ואלכסנדר על עתיד הצעירים בחצור, מה צופן העתיד מבחינת דיור וענו לשאלות הצעירים, שמאוד מעוניינים לבנות את עתידם ביישוב.

חצור, נמצאת בשנים האחרונות בתקופה בנייה אדירה, וכזו שגם נותנת מענה לזוגות צעירים. פרויקט “דירה להשכיר”, למשל, שכבר אושר על-ידי כל הגורמים, יאפשר מגורים בשכירות לתקופה ארוכה ויכלול 144 יחידות דיור, מתוכן 72 למכירה ו-72 להשכרה.

מנהל מרכז הצעירים בחצור, דביר אלכסנדר: “מרכז הצעירים אמור לתת מענה לצעירים בגילאי 18-45 בכל התחומים, בתוכו גם הדיור – אחד הדברים הכי משמעותיים שיש. לכן כינסנו את השיחה והזמנו את ראש המועצה. הצעירים של חצור צריכים להיות מעורבים בתכנון השכונות החדשות כדי שיתאימו לצרכים שלהם. יש הרבה משקיעים מבחוץ או משפחות מהמרכז שמבינות את הפוטנציאל שיש בחצור. לכן צריך שהצעירים מהיישוב והוריהם יהיו מעורבים בתהליך”.

במקביל, השבוע, התקיימה גם הרצאה וסדנה לשותפים פעילים לתוכנית האסטרטגית החינוכית בחצור. מטרת הסדנה הייתה לראות איך אנשי החינוך יוצאים ממצרים בפן האישי לעבר מימוש עצמי בעשרה שלבים. צביה אנפנגר, מרצה בצופן יהלום אשר הגתה את הקונספט והרצתה בתשוקה, סיכמה כי יש נבחרת חינוכית שהיא חוד החנית בחצור ממש גאווה לראות את הצמיחה שחצור זוכה לה בתחומי מצוינות קהילתיות וחדשנות.

ראש המועצה שמעון סויסה התייחס לכך ואמר: “אנו רואים חשיבות רבה בהמשך תנופת הפיתוח והתחזקות חצור הגלילית. קיים קשר ישיר בין חינוך, מגורים ומשפחות צעירות ואנו פועלים לקידום תחומים חשובים אלו”