הוקי קרח: השרון עולה במטולה ובמדים הלאומיים

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא יהל שרון – שעושה חיל בנבחרות ישראל ובקבוצות מועדון צעירי מטולה

הנבחרת הצעירה ונבחרת הנוער של ישראל בהוקי קרח עשו חיל בתחרויות בינלאומיות בחודש וחצי האחרון. הנבחרת הצעירה זכתה במדליית כסף באליפות אירופה לדרג 3 שנערכה בטורקיה בחודש שעבר, נבחרת הנוער זכתה באליפות אירופה לדרג 3 – בזכות ניצחון 1:5 על איסלנד המארחת. למועדון צעירי מטולה הייתה נציגות נכבדת בשני ההישגים בדמותם של המאמן איתי בן טוב והשחקנים ליאון שולמן והקפטן יהל שרון. להישג האחרון עם נבחרת הנוער היו שותפים גם השחקנים מקס דשנוב ודור ורחובסקי. שני ההישגים שלהם זכו הנבחרות העלו אותן לדרג 2 באירופה. עבורנו זה זמן מצוין להעניק את תואר “ספורטאי השבוע” ליהל שרון, בן 18 מקיבוץ מעיין ברוך, תלמיד מגמת חינוך גופני בתיכון עמק החולה, עמו ערכנו ריאיון קצר.

יהל שרון זוכה בתואר מצטיין הטורניר האחרון



יהל, איך התחיל החיבור שלך עם ההוקי קרח ומה משאיר אותך פרק זמן ממושך בענף?

“ביום הולדת 12 הלכתי להחלקה על הקרח במרכז קנדה, התלהבתי מאוד מזה וגיליתי שיש גם חוג הוקי אז החלטתי לנסות ומאז אני חזק בעניינים. מה שמשאיר אותי בענף זו התחרותיות ושתמיד יש את הרצון להיות הכי טוב, מה גם שכמעט כל החברים שלי הם גם בהוקי”.

אתה משחק גם בקבוצת הנוער וגם בקבוצת הבוגרים. איך אתה מצליח לשלב?

“האימונים של שתי הקבוצות לעיתים משולבים ולעיתים נערכים בזה אחר זה, כך שמבחינתי זה מסתדר בצורה אידיאלית”.

מטולה אימפריה. המאמן איתי בן טוב ושחקני מטולה השותפים להישג נבחרת הנוער


מה הסיכום שלך לאליפות באיסלנד?

“האליפות באיסלנד הייתה חוויה מאוד טובה. בהתחלה הקבוצה לא הייתה כל כך מגובשת, אבל לאורך הטורניר כולם התחברו והתחלנו לשחק ביגנון המשחק שהמאמנים רצו  שנשחק בו והתוצאות היו בהתאם. שמחים מאוד להיות חתומים על הישג כל כך חשוב”.

ואיך הייתה התחרות הקודמת עם הנבחרת הצעירה?

“באליפות עד גיל 20 הייתה לנו קבוצה מאוד טובה, אבל צעירה מאוד – כך שכל הקבוצה היו באזור גיל 18 ולכן כמעט כולם יהיו גם בשנה הבאה באליפות. שהיינו נורא צעירים יחסית לקבוצות האחרות, היה חסר לנו ניסיון כדי לסיים את האליפות עם מדליית זהב, אבל גם מדליית כסף זה בהחלט הישג מכובד”.

איך הדינמיקה עם השחקנים בנבחרות?

“מצוינת. כל השחקנים בנבחרות הם חברים מאוד טובים שלי, אני מכיר את רובם וגם את המאמנים כבר כמה שנים טובות”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“להשתפר ולעזור לנבחרת לקחת מדליית זהב באליפות עד גיל 20 בשנה הבאה. לגבי העתיד, אני עוד לא יודע. לצערי, ההוקי בארץ יחסית למדינות אחרות הוא מאוד לא מפותח, אז אני חושב אולי לעבור לשנה לשחק בחו”ל ולראות איך זה במקום אחר”.

יש לו כבר מעריצים צעירים. יהל שרון ושחקני קבוצת הילדים יחד עם המאמן מייק מז’איקה