7 עסקים הפרו תקנות דיווח על הכנסות

איך איתרו עובדי משרד פקיד שומה צפת את מעלימי המס? הפרטים בכתבה

עובדי משרד פקיד שומה צפת ערכו לאחרונה מבצע ביקורת בישובים ראש פינה, כפר ראמה וקריית שמונה, במטרה לבחון את רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות ולהגביר את ההרתעה. במסגרת המבצע נבדקו 47 עסקים וב-7 מהם נתגלו הפרות של אי רישום הכנסות. בנוסף, נערכו ביקורות לעניין החוק לצמצום השימוש במזומן ולא נמצאו הפרות.

במסגרת המבצע שלחו המבקרים לקוחות “סמויים” לבצע רכישות בבתי העסק השונים ולאחר מספר ימים באו המבקרים אל בתי העסק הללו ובדקו האם העסקאות נרשמו. כך, לדוגמה, נשלחה לקוחה סמויה לבצע תספורת ו”פאן” במספרה בקריית שמונה, בעלות של 230 ₪. מספר ימים לאחר מכן הגיעו המבקרים למספרה ובדקו את ספרי העסק, ומצאו כי הקנייה לא נרשמה. בתגובה אמר בעל העסק כי “אני זוכר את הבחורה. כנראה טעיתי”.

בחנות נעליים בקרית שמונה, בדקו המבקרים ומצאו כי קנייה של לקוח סמוי בסך 160 ₪ לא נרשמה. בתגובה אמר בעל העסק כי “אולי לא היה עודף והדפסתי 200 ₪”. מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.