כדורסל גברים: שבוע דרומי על כל הקופה

הפועל גליל עליון תתארח הערב אצל הפועל ב”ש-דימונה, שבוע לפני משחק הנעילה של הליגה הסדירה מול אילת. מה צריך לעשות, כדי לסיים במקום ה-6 המוביל לבית העליון? יחסי הכוחות לקראת הערב, על זאת ועוד בכתבה זו.

הפועל גליל עליון נכנסת לשבוע על כל הקופה. הערב וביום שני הבא תפגוש הקבוצה של ברק פלג את שתי הקבוצות הדרומיות של ליגת העל לשני המשחקים שייסימו את הליגה הסדירה. הערב זה מתחיל במשחק חוץ מול הפועל ב”ש/דימונה (20:00, אולם “הקונכיה”, שידור ישיר בערוץ 55).

תמונת מצב עדכנית

כדי להגיע לפלייאוף העליון יש שתי דרכים: לסיים את הליגה הסדירה בין 6 הראשונות המעפילות לבית העליון או לסיים את משחקי הבית התחתון במקומות 7-8. הפועל גליל עליון כעת מדורגת במקום החמישי והיא מקדימה ב-2 נקודות ומשחק עודף את השישית בטבלה הפועל ב”ש-דימונה, שאותה היא ניצחה 84:90 בסיבוב הראשון, ואת עירוני נס ציונה מהמקום השביעי – עליה היא גברה בהפרש גבוה יותר מההפסד שנס ציונה הנחילה לה. מה זה אומר? כדי להיות תלויה אך ורק בעצמה, גליל צריכה לנצח את שני המשחקים. בכל סיטואציה אחרת, היא תהיה תלוי בתוצאות שיושגו במשחקיהן של ב”ש-דימונה ונס ציונה. היה ובתום הליגה הסדירה גליל תסיים עם מספר נקודות זהה לזה של אחת או שתי הקבוצות, מה שייקבע הוא המאזן הפנימי במשחקים מול הקבוצות. מול נס ציונה המאזן הוא לטובת גליל, מול ב”ש-דימונה זה יהיה תלוי הרבה בתוצאת המשחק הערב. הפסד בהפרש של 7 נקודות ומעלה יעניק לב”ש-דימונה עדיפות בטבלה.

זמן להביא אקסטרה של מנהיגות. נמרוד לוי, קפטן הקבוצה (צילום: גיל נוימן)


בחזרה למשחק בקונכיה

הפועל גליל עליון מגיעה למשחק אחרי שני הפסדים צפויים במשחקים מול שתי התל אביביות מהצמרת, בעוד הקבוצה מהנגב מגיעה אחרי הפסד צפוי במשחק החוץ מול הפועל ירושלים. היריבה קולעת בממוצע 84 נקודות למשחק – 1.4 פחות מהממוצע הגלילי. הקבוצה הדרומית נחשבת לקבוצה עם מאזן קליעות לא טוב מקו העונשין (כ-70 אחוזים), קולעת באחוזים זהיים לזה של הגליל מחוץ לקשת (כ-33 אחוזים), נהנית מאחד המאזנים הטובים בקליעות נקודות בהזדמנות שניה (13.7) למשחק. שני מאצ’ אפים מרתקים צפויים במשחק הזה בין צמד הגארדים – דיישון בוקר מהגליל ודיוויד אפיאני מהקבוצה הדרומית, שמוליכים את טבלת מלך סלי הקבוצות – וכן בין הסנטרים ברייס וושינגטון ובן מור. בגזרת הישראלים, לאיתי משוקוביץ ורועי הובר צפויה קונטרה מצידם של נטע סגל ורועי פריצקי. ללוטן אמסלם והקפטן נמרוד לוי צפוי להיות מעניין מול חואקין שוכמן ואיגור קולשוב. בהחלט משחק בין שתי קבוצות עם ברמה שווינית, שכל תוצאה היא אפשרית בו. 

ימשיך בכושר קליעה מצוין? דיישון בוקר (צילום: גיל נוימן)