כדורסל גברים: צפו בתקציר מניצחון הגליל בבירת הנגב

הפועל גליל עליון העפילה לבית העליון המוביל לפלייאוף העליון, זאת לאחר שהתגברה על מחצית ראשונה נרפית וניצחה 86:90 את משחק החוץ מול הפועל ב”ש-דימונה

הפועל גליל עליון עשתה הערב צעד ענק לעבר העפלה שניה ברציפות לבית העליון של משחקי ליגת העל, זאת לאחר שניצחה לפני זמן קצר 86:90 את משחק החוץ הרחוק מול הפועל ב”ש-דימונה, שבמהלך המחצית הראשונה כבר צעדה ביתרון של 21 נקודות וכל הסימנים הראו שתבוסה גלילית מתקרבת, אלא שמחצית שניה הירואית של שחקני הגליל – שהשקיחו את משחק ההגנה ונראו הרבה יותר טוב מבחינה התקפית, הובילה אותה לחולל מהפך ובסיום לחגוג  העפלה שניה ברצף לבית העליון – שלב ביניים בדרך לפלייאוף העליון.

תקציר המשחק בשיתוף ערוץ הספורט ומדיה מנהלת ליגת העל


הפועל גליל עליון עלתה למשחק בחמישייה שכללה את  רועי הובר, דיישון בוקר, לוטן אמסלם, נמרוד לוי וברייס וושינגטון. הקבוצה המארחת פתחה את המשחק בסערה ורצה ליתרון 0:8, שנתן לה מקדמה גם להמשך הרבע, שהסתיים ביתרון 17:26. ברבע השני שחקני ב”ש-דימונה השתלטו על המשחק והגדילו את יתרונם ככל שחלפו הדקות ובשיא היתרון של הקבוצה הדרומית עמד על 28:49. גליל הצליחה לעצור את הסחף ועם חיזוק משחק ההגנה ומספר מהלכים התקפיים טובים ירדה להפסקת המחצית, כשהקבוצה המארחת ביתרון 37:52.

נכנס לקצב ככל שעבר הזמן. דיישון בוקר (צילום: גיל נוימן)



למחצית השניה עלתה הפועל גליל עליון אחרת לגמרי. דיישון בוקר ונמרוד לוי תפסו פיקוד וכך ראינו קבוצה הרבה יותר מרוכזת וקשוחה בהגנה, הרבה יותר דינאמית ותכליתית בהתקפה. רצית 0:12 בהתחלה ועצם העובדה שהקבוצה המארחת לא הצליחה לתרגם איבודי כדור לנקודות, בעוד ששחקני הגליל הצליחו לתרגם איבודים לקליעה של 12 נקודות, הן לכשעצמן קיזזו חלק ניכר מהיתרון של המארחת, שעמד על 64:66 בתום הרבע השלישי. ברבע האחרון שחקני הגליל הצליחו להיצמד ואף לחולל מהפך ולברוח בשלב מוקדם ליתרון 70:75, מנקודה זו הקבוצה המארחת לא הצליחה להשיב אליה את היתרון וגליל הצליחה להוליך ביתרון חד ספרתי משתנה, שבשיאו עמד על 77:85. ניסיונות נואשים בדקה האחרונה מצידה של הקבוצה המארחת רק דחו במקצת את החותמת לניצחון 86:90 לזכות הגליל, שהושג בזכות צמד קליעות עונשין של דיישון בוקר.

למרות 11 החטאות מקו העונשין (29/40), למרות 11 החטאות מחוץ לקשת (5/16) ולמרות שוויון 37:37 בפרמטר הריבאונדים, הפועל גליל עליון מצליחה לזכות בניצחון גדול. ההבדל הגדול טמון בפרמטר תרגום איבודי כדור לקליעות, בפרמטר הזה גליל ניצחה 11:26. גם גאווה ישראלית יש הערב – 50 נקודות מתוך 90 שקלעה הגליל נקלעו ע”י ישראלים.

נמרוד לוי היא האיש החם של הגליל עם 25 נקודות ו-16 ריבאונדים, ללא ספק משחקו הטוב ביותר העונה. דיישון בוקר הצטיין אף הוא עם 20 נקודות ו-7 כדורים חוזרים. עוד ברשימת הקלעים: איתי מושקוביץ – 12, רועי הובר – 11 נקודות ו-7 אסיסטים, ווין לנגסטון במשחק טוב עם 10 נקודות, ברייס וושינגטון ודווין מארבל – 5, לוטן אמסלם – 2. שותף: יהל מלמד. 

להט. נמרוד לוי במשחק הערב (צילום: גיל נוימן)