מדווש וחולם בספרדית

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא רוכב האופניים נדב רייסברג, בן קיבוץ דפנה, שמסתגל לחיים בספרד וסיים לאחרונה תחרות מוצלחת ברואנדה

*. כל התמונות צולמו ע”י נועה ארנון

נדב רייסברג, בן קיבוץ דפנה, שיחגוג בקרוב יום הולדת 22, לוקח בחודשים האחרונים כמה צעדים קדימה את קריירת הרכיבה הבינלאומית שלו. רייסברג, שהחל את דרכו בקבוצת הרכיבה TNT של המאמן תומר בארי בקיבוץ שדה נחמיה, משתייך בשנים האחרונות לקבוצת “ישראל סייקלינג אקדמי” – הממומנת ע”י איל ההון היהודי-קנדי, סילבן אדמס. בקבוצה 7 רוכבים צברים ועוד 30 רוכבים מרחבי העולם, שמתחרה בדירוג עולמי ולמעשה מייצגת את מדינת ישראל. בחודש ינואר האחרון, זמן קצר לאחר שחרורו משירות צבאי סדיר, עבר נדב רייסברג להתגורר בעיר ג’ירונה שבספרד, שם מתגוררים חברי הקבוצה. ג’ירונה, הממוקמת במרחק של כשעה נסיעה מברצלונה, מהווה בסיס פעילות לקבוצה, הן מבחינת אימונים והן מבחינת אפשרויות ליציאה לתחרויות ברחבי אירופה.

ריספקט באפריקה. נדב רייסברג זוכה להערכה בטור רואנדה


לפני כשבועיים נדב רייסברג הגיע להישג מרשים בתחרות רכיבת כביש, שנערכה ברואנדה שבאפריקה. התחרות נערכה 8 ימים, בכל יום נערך מקצה רכיבה של כ-150 ק”מ. את היום ראשון סיים רייסברג במקום התשיעי, את היום השני סיים במקום הרביעי ובהמשך בדירוגים פחות גבוהים, אך הניקוד המצטבר שהשיג סייע לקבוצה לשיפור מעמדה בטבלת הדירוג העולמית. קודם לכן, זכה באליפות רכיבת שטח, שנערכה במדבר יהודה. עבורנו זו הזדמנות מצוינת לארח את נדב רייסברג בפעם רביעית בשנים האחרונות לריאיון – והפעם בפינת “ספורטאי השבוע”.

גם ברואנדה יש ירוק. נדב רייסברג בפעולה



נדב, איך אתה מסכם את התחרות ברואנדה?

“בגדול, הייתי קרוב לפודיום ביום השני – וזה נותן הרבה דרייב. ביום חמישי קמתי חולה ולצערי זה שיבש את המשך הפעילות שלי. בסך הכל, זה היה מאוד מאתגר. זו פעם שניה שהתחריתי ברואנדה. זו מדינה מאוד מיוחדת. הקבוצה שלנו עושה שם פרויקט מדהים, כדי לפתח את ענף הרכיבה. בנו שם מסלול אופניים שבו אפשר להתאמן על טכניקה ועוד מסלול מרוצים של קילומטר וחצי. מאוד מעריכים ואוהבים אותנו. אתה מרגיש מאוד מיוחד להיות כישראלי שם, כתוצאה מההערכה הגדולה שאנו מקבלים שם. המסלולים שהתחרנו בהם באזורים מאוד ירוקים. הכבישים ברמה גבוהה מאוד, אפילו יותר מבאירופה. הרבה גבעות בדרכים”.

אתה מתמקד ברכיבת כביש, אך זה לא מנע ממך לזכות בתחרות שטח במדבר יהודה.

“כן. תחרות “סמרתון” בסמר הייתה תחרות אטרקטיבית. היה כיף לרכב כאן בארץ. תחרות של שלושה ימים בשטח, כל סיבוב הוא של 70-80 ק”מ. אתגר אותי לרכב במסלול כזה ואני שמח שהצלחתי לסיים את התחרות על הצד הטוב ביותר”. 

איך אתה מתאקלם בג’ירונה הרחוקה?

“בסך הכל, כיף לי כאן. אני גר עם עוד שותף מהקבוצה. רוב היום אנחנו באימונים או מתאוששים מתחרויות ואימונים, אבל מי שרוצה לבלות יש כאן מסעדות וברים ואירועי ספורט ותרבות. אני אמנם מגיעה ממשפחה ארגנטינאית, אבל אני לא דובר ספרדית. אני מצליח לתקשר כאן באנגלית. לשמחתי, יש כאן הרבה סטודנטים. המקומיים כאן אנשים נחמדים ונעימים. לא קל עם המרחק מהבית, אבל שומר על קשר הדוק ובכל הזדמנות אני אגיע לבקר”.

מגלה את העולם וטוב לו

מה השאיפות שלך לעתיד?

“בשבוע הקרוב אהיה חלק מקבוצה של מספר רוכבים, שתייצג את הקבוצה בתחרות מאתגרת באיטליה. המטרות לעשות את המקסימום, כדי להצליח הן ברמה הקבוצתית והן ברמה האישית. החלום שלי מילדות הוא להיות הרוכב הכי טוב שאפשר. אני רוצה לעשות את המקסימום, כדי לזכות בחוזה מקצועי, שיאפשר לי להגשים את החלומות שלי. החלום הגדול ביותר הוא להשתתף בטור דה פראנס”.

מוזמנים לקרוא ריאיונות שעשינו עם נדב רייסברג לאורך השנים:

לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע” בשנת 2018, הקליקו כאן

לריאיון בפינת “ספורטאי השבוע” בשנת 2019, הקליקו כאן

לריאיון בפינת “ספורטאי החודש” בשנת 2022,הקליקו כאן

המטרה – השתתפות בטור דה פראנס