כדורגל: פעם שלישית, לא גלידה

הפסד כואב לעירוני קרית שמונה – 2:1 במשחק מול הפועל באר שבע, שכבשה את שער הניצחון בבעיטת פנדל שלישית שנפסקה לזכותה

ערב כואב ואכזרי לעירוני קרית שמונה, שהייתה קרובה דקות ספורות מלחזור עם נקודה יקרה ממשחק החוץ מול סגנית המוליכה, הפועל באר שבע, אלא שסימפטום של נאיביות של קבוצות תחתית הכה בה בתוספת הזמן של המשחק ובסיום באר שבע צהלה ושמחה עם ניצחון 1:2 לו היו שותפים ארבעה שחקנים עבר בקרית שמונה: הבלם איתן טיבי ושחקן ההתקפה יוג’ין האנסה – ששיחקו משחק מלא, הקשר עדן שמיר ושחקן ההתקפה רותם חטואל – שעלו כמחליפים במהלך המחצית השניה. מנגד, איתמר שבירו, חלוץ קרית שמונה, לא הצליח להתעלות מול קבוצת האם שלו.

עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק הערב בסגל כמעט מלא, ממנו נעדר זיו מורגן הפצוע. מוחמד שאקר חזר להרכב אחרי שריצה עונש הרחקה. כבר בדקה ה-6 הפועל באר שבע עלתה ליתרון. עבירה של עאיד חבשי של שאפי סולימנוב, הובילה לפסיקה לבעיטת פנדל, שאותה תרגם החלוץ הבינלאומי, תומר חמד, לכיבוש שער יתרון 0:1 לזכות באר שבע, שהמשיכה להיות דומיננטית, אך לא הייתה מספיק יצירתית ליד השער. בדקה ה-38 שוב נפסקה בעיטת פנדל לזכות באר שבע, הפעם בשל הכשלה של נועם כהן על יוג’ין האנסה. את בעיטת הפנדל בעט תומר חמד מעל השער והתוצאה נותרה בעינה עד לתום המחצית הראשונה, זאת לאחר שיוזמות התקפיות של באר שבע לא הניבו שער.

עבירה שהובילה לפנדל. עאיד חבשי (צילום: שלומי גבאי)


גם במחצית השניה הפועל באר שבע הייתה דומיננטית יותר. בדקה ה-70 רותם חטואל מסר מסירה מצוינת למגן אור דדיה, שבעט בעיטה עוצמתית מהאוויר לקורה. חמש דקות מאוחר יותר פטריק קלימלה החמיץ ממטרים ספורים מצב של אחד על אחד מול דז’וגאס ברטקוש. בדקה ה-85 הפועל באר שבע שילמה מחיר יקר על החמצותיה: הגבהת כדור מרגלו של ליאור טימוטי מוזי מצאה את רגלו של הלדר לופז המקומי, שכשל בניסיון הרחקה וכבש שער עצמי שקבע שוויון 1:1. שופט המשחק הוסיף 9 דקות תוספת זמן. הגיבור הטראגי של פרק הזמן הזה הוא הבלם איתי בן שבת, שעלה כמחליף כעבור שתי דקות של תוספת, ולאחר שתי דקות נוספות כדור שנגע בידו הביא לפסיקה לבעיטת פנדל, שאותה תרגם הלדר לופס לכיבוש שער, שסלל לבאר שבע את הדרך לניצחון 1:2.

עירוני קרית שמונה מסיימת את הליגה הסדירה במקום הלפני אחרון, כשהיא מרוחקת 3 נקודות מבני ריינה, שמדורגת במקום ה-12 המוביל להישארות בליגה. הפנים כעת למשחקי הפלייאוף התחתון.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, נועם כהן, עאיד חבשי, אופיר בנבניסטי, ניר דרורי (ליאור טימוטי מוזי – 56), ג’יאן מרטינס, ידין לוגסי (סמואל בראון – 46), רועי קהת (מרלון דוס סנטוס – 90), מוחמד שאקר (איתי בן שבת – 92), סנין סבאי (איוואן בכר – 46) ואיתמר שבירו

הגיבור הטראגי של המשחק. איתי בן שבת (צילום: בן מלניק)