כדורסל גברים: הפועל ת”א מגיעה, נא להתנהג בהתאם

הפועל גליל עליון תארח את הפועל ת”א עם תקוות לשוב למסלול הניצחונות. כל הכרטיסים נמכרו. שידור ישיר בערוץ הספורט

מוצאי השבת, 18:30 בערב, אולם “הפיס” בכפר בלום, הפועל גליל עליון מארחת את הפועל ת”א למשחק ליגה אטרקטיבי ופיקנטי להרבה מאוהדי הגליל, שנמנים על קהל אוהדי הפועל ת”א בכדורגל ובליבם גם פינה חמה לקבוצת הכדורסל של הפועל ת”א. כמעט 30 שנים עברו מאז שהפועל גליל עליון ניצחה בסדרת הגמר סל את הפועל ת”א וזכתה באליפות היסטורית. כמו אז, גם הפעם יהיה אמסלם על הפרקט, הפעם מהצד הגלילי: לוטן אמסלם, פורוורד הפועל גליל עליון, בנו של מי שהיה אז על הפרקט כקפטן הפועל ת”א, שמעון אמסלם. לוטן אמסלם מושאל מהפועל ת”א ועבורו זה הרבה יותר מעוד משחק ליגה.

פוגש את ה”אקסית”. לוטן אמסלם (צילום: גיל נוימן)


אז אחרי שעשינו כבוד לפיקנטריה, נעבור למנה העיקרית – המשחק הכל כך חשוב להפועל גליל עליון, שכמהה בעוד ארבעה מחזורים לסיים את הליגה הסדירה בין 6 הראשוונות. בשל חוסר האחידות בכמות המשחקים ששיחקו הקבוצות, המצב כעת הוא שהפועל גליל עליון  מקדימה ב-2 נקודות ומשחק עודף את עירוני נס ציונה השביעית בטבלה, שבמידה ותסיים עם מספר נקודות זהה לזה של הגליל תמצא את עצמה מקום אחד מתחת לגליל, שניצחה בהפרש גבוה יותר את נס ציונה, שניצחה במשחק הראשון בגליל. כן, מסובך, אבל זה המצב. הפועל ת”א מקדימה את הגליל ביתרון של 3 נקודות ומשחק חסר. בסיבוב הראשון התל אביבים זכו בניצחון בפער ניכר וגם הפעם, לפחות על הנייר, הם מגיעים בעמדת עדיפות, אבל אחרי שהאלופה מחולון ומחזיקת הגביע מירושלים חזרו בידיים ריקות מכפר בלום, יש אמונה בהפועל גליל עליון שאפשר יהיה להתעלות ולזכות בניצחון נוסף.

יצטרך לתת אקסטרות של עבודה. ברייס וושינגטון (צילום: גיל נוימן)



הפועל גליל עליון מתייצבת למשחק עם ארבעה זרים, שניים מהם, אם להיות כנים, לא עשו עד כה רושם של שחקנים ברמה מספיק גבוהה לקבוצה שבחלק העליון של הטבלה – שחקן הפנים ווין לנגסטון והפורוורד דווין מארבל. הפועל ת”א רשמה למשחק חמישה זרים איכותיים, בראשם הגארד אקסבייר מנפורד, הסנטר צ’ינו אונואקו והגרד פורוורד ג’ורדן מקריי, שהוא גם מלך הסלים של הקבוצה. ארבעת הזרים של הגליל בראשות הגארד דיישון בוקר והסנטר ברייס וושינגטון – שהפך העונה לאחד מהסנטרים המובילים בליגה, זאת בנוסף לשחקני הנבחרת של הגליל בראשותם של הקפטן נמרוד לוי – שצפוי למאצ’ אפ ישראלי מעניין עם תומר גינת, איתי מושקוביץ ורועי הובר שצפווים למאצ’ אפ מעניין מול בר טימור וגיל בני, כל אלה יצטרכו להביא אקסטרות של יכולת ומנהיגות במשחק זה.

הפועל ת”א נחשבת לקבוצה מהמובילות בליגה בפרמטרים של קליעה באזור הצבע וקליעה מחוץ לקשת. מקו העונשין קולעת הקבוצה בדיוק באותם אחוזים כמו הגליל – 73.7 אחוזים. הפועל ת”א נהנית מהמאזן השני והמאוד קרוב לראשון בטיבו בליגה בפרמטרים של קליטת ריבאונדים. בהחלט אתגר גדול צפוי לשחקני הגליל. 

כל הכרטיסים למשחק אזלו מבעוד מועד. אוהדי הגליל שיגיעו לאולם “הפיס” יצטרכו לתת אקסטרות של עידוד ווקלי, שכן הפועל ת”א תזכה לעידוד קולני ללא הפסקה מכ-100 מאוהדיה שיאכלסו את יציע האורחים. מי שלא יהיו ביציעים יוכלו לצפות במשחק בשידור ישיר בערוץ הספורט (ערוץ 55)

צריכים אתכם בכושר שיא. אוהדי הפועל גליל עליון (צילום: גיל נוימן)