כדורסל גברים: באים למכבים

הפועל גליל עליון תתארח בשעה 18:00 אצל מכבי ת”א, מוליכת הטבלה, עם תקוות לחולל הפתעה גדולה

המחזור ה-19 בליגת העל כבר כאן. הערב, בשעה 18:00, תתארח הפועל גליל עליון בהיכל הספורט ביד אליהו אצל מוליכת הטבלה, מכבי ת”א, שמקדימה אותה ב-3 נקודות ומשחק עודף. גליל מדורגת במקום החמישי ושואפת לסיים את הליגה הסדירה בעוד ארבעה מחזורים בין 6 הראשונות ולזכות בכרטיס למשחקי הבית העליון, שיובילו אותה בהמשך לפלייאוף העליון. לגליל יתרון של 3 נקודות ומשחק עודף על פני הפועל ב”ש/דימונה ובני הרצליה, שמדורגות במקומות 7-8. בסיבוב הקודם מכבי ת”א חזרה מכפר בלום עם ניצחון 67:96. הפעם בגליל מקווים למשחק הרבה יותר צמוד.

מכבי ת”א מגיעה למשחק הערב אחרי מפלה במשחק החוץ במונאקו במסגרת היורוליג. ביום רביעי מצפה למכבי ת”א משחק יורוליג חשוב ומאתגר במיוחד מול פנברחצ’ה, כך שמכבי ת”א מגיעה למשחק הערב, כשהראש שלה יותר ביורוליג, אך אין זה נותן הצדקה כלשהי לשאננות בצד הגלילי. מכבי ת”א קבוצה עם יתרון בכל פרמטר מול הפועל גליל עליון, שתצטרך להיות ביום שיא ולקוות ליום לא טוב של הקבוצה המארחת, כדי לחולל הפתעה גדולה.

הגנה חזקה היא המפתח. שחקני הגליל במשחק הקודם מול מכבי ת”א (גיל נוימן)


המשחק הערב מזמן את שתי הקבוצות המעניקות את זמן המשחק הרב ביותר בליגה לשחקנים ישראלים. בעוד שבגליל מדובר נטו בשחקנים צברים, מכבי ת”א נהנית משני מתאזרחים בקנה מידה בדמותם של הקלע, ג’ון דיברתולמיאו והסנטר ג’ייק כהן. עוד בגזרת הישראלים של מכבי ת”א שחקנים עם יכולות מוכחות בדמותם של הסנטר רומן סורקין, הרכז יפתח זיו והפורוורדים, רפי מנקו וגיא פניני, שלקחו בעונה שעברה אליפות עם הפועל חולון. בגזרת הישראלים של הגליל חזרו לפעילות במהלך השבוע שעבר שלושת שחקני הנבחרת: הפורוורד והקפטן נמרוד לוי – שקלע 20 נקודות במשחק מול סלובניה,הרכזים רועי הובר ואיתי מושקוביץ, שהם שחקני המפתח של הגליל יחד עם צמד הזרים, הגארד דיישון בוקר והסנטר ברייס וושינגטון, שיצטרכו לתת מענה גם לסוללת השחקנים הזרים המרשימה של מכבי ת”א בראשות הגארד המצוין לורנזו בראון והסנטר סולימאן בריימו.

איך צופים במשחק הערב? המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט (ערוץ 55). רכישת כרטיסים באתר האינטרנט של מכבי ת”א

כל משחק מתחיל משוויון 0:0. שחקני הקבוצות בג’אמפ של המשחק הקודם (צילום: גיל נוימן)