כדורגל: ניצחון הרוח החדשה של קרית שמונה

עירוני קרית שמונה חזרה בצורה מרשימה מפיגור של 2 שערים במשחק מול מכבי נתניה. אין ספק, שתחת דראפיץ זה נראה הרבה יותר מעודד

עירוני קרית שמונה חזרה לחיים. לא פחות. מקבוצה כבויה, רופסת וכנועה, שבוע שני ברציפות שהקבוצה תחת סלובדאן דראפיץ נראית הרבה יותר טוב טרם בואו של המאמן הנתנייתי. היום אירחה הקבוצה את מכבי נתניה הלוהטת, שמוצאת את עצמה במקום הרביעי בטבלה ובחצי גמר גביע המדינה. נתניה אולי הגיעה עם מימד מסוים של עייפות אחרי משחק הגביע הארוך באמצע השבוע מול מכבי חיפה, אך זה לא ימעיט ולו במעט מהעובדה ששחקני עירוני קרית שמונה הצליחו לחזור בצורה מרשימה מפיגור 2:0 לשוויון 2:2 ולא הייתה רחוקה מלחולל מהפך ולנצח במשחק ששוחק לעיני קהל רב משני הצדדים.

על הקווים הרבה מאוד פינקטריה הייתה בדמות מאמנים עם היסטוריה מהצד הנגדי: סלובדאן דראפיץ – שנקלט כשחקן בארץ ע”י מכבי נתניה באמצע שנות ה-80 ואימן בשורותיה במהלך העשור הקודם, עוזרו רביד גזל – שגדל כשחקן במכבי נתניה ושיחק שנים רבות בקבוצה הבוגרת, ומצידה של נתניה זהו המאמן רן קוז’וק – שכשחקן שיחק 3 עונות בקרית שמונה והיה שותף לעליה ההיסטורית לליגת העל, ושימש לפני 3 וחצי שנים כעוזרו של מסאי דגו באימון הקבוצה.

פגש את ה”אקסית”. סלובדאן דראפיץ (תמונת ארכיון: צילום, לירן דורף – אתר דאבל פס)


עירוני קרית שמונה, שחסרה את מוחמד שאקר המוצהב, העניקה קרדיט בהרכב למרבית השחקנים שפתחו במשחק הניצחון בסכנין. אחרי 25 דקות קרית שמונה מצאה את עצמה בפיגור 2:0, לירן רוטמן האורח ניצל בדקה ה-14 השמטה של ברטקוש כדי לכבוש מקרוב וכעבור 11 דקות חדר לרחבה ובעט בעיטה עוצמתית לרשת. קרית שמונה התעוררה מההלם, ג’יאן מרטינס הצליח בדקה ה-34 לבעוט מתוך הרחבה לרשת של “האקס”, איתמר ניצן, ולצמק את התוצאה ל- 2:1.

עלה מהספסל והביא מפנה. ניר דרורי (צילום: שלומי גבאי)



קרית שמונה עלתה למחצית השניה עם אמונה ועם נחישות מוגברת. בדקה ה-52 המגן השמאלי ניר דרורי, שעלה כמחליף במקומו של זיו מורגן בהפסקת המחצית, חדר לרחבה ובעט כדור שפגע ברז שלמה וניתז לרשת וקבע שוויון 2:2 – שער ראשון כשחקן בוגרים למגן השמאלי, שהגיע לקרית שמונה בגיל נוער מהפועל עכו. 12 דקות מאוחר יותר, מספרת מרהיבה של איתמר שבירו שלחה את הכדור למשקוף ומשם לאזור קו השער. גם המצלמות לא הצליחו בוודאות לקבוע עם הכדור עבר במלוא היקפו את השער, התוצאה נותרה בעינה. קרית שמונה המשיכה לגלות יוזמה התקפית, שהתגברה לאחר הרחקתו של יובל שדה האורח בכרטיס צהוב שני בדקה ה-79, אך לא הצליחה למצוא את הרשת ובסיום חלקות נקודות.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטוש, נועם כהן, עאיד חבשי, אופיר בנבניסטי, זיו מורגן (ניר דרורי – 46), סמואל בראון (איוון בכר – 68), ג’יאן מרטינס, ידין לוגסי, רועי קהת, סנין סבאי (מרלון דוס סנטוס – 78) ואיתמר שבירו (ליאור טימוטי מוזי – 87).

יש סיבות לאופטימיות. שחקני קרית שמונה ועוזר המאמן, רביד גזל