כדורגל: המאור מהעמק שפורח בגולן

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא מאור דובר – שחקן ההגנה של קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין גולן, שמתמודדת על אליפות ליגת צפון

קבוצת נערים ג’ של מרכז קהילתי קצרין גולן, שמודרכת ע”י כדורגלן עבר אלרואי כהן, עברה העונה לליגת מחוז צפון, שנחשבת לליגה ברמה גבוהה יותר מזו שהיא שיחקה בה בעונה שעברה בשנתון ילדים א’. בתום 16 מחזורי ליגה מוצאת את עצמה הקבוצה במקום השני בטבלה, כשהיא מרוחקת נקודה אחת בלבד מהמוליכה, הפועל אום אל פאחם – עמה סיימה בתוצאת שוויון 1:1 את המשחק הטעון ביניהן בשבוע שעבר. שחקן שהצטיין במשחק זה ובכלל תורם רבות להצלחת הקבוצה הוא מאור דובר, בן 15 ממושב אלמגור שבעמק הירדן. מאור דובר משחק כבלם וכקשר אחורי ולא בכדי קבוצתו נהנית ממאזן הספיגה הנמוך בליגה יחד עם המוליכה מאום אל פאחם. השתלבותו המוצלחת בקבוצה בעונתו הראשונה, מביאה אותנו להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

התמדה ותרומה לקבוצה, שמזכה בתואר “ספורטאי השבוע”. מאור דובר



מגיל ילדות מאור דובר מצא את עצמו מתחבר לכדורגל בעקבות אביו, רון – מאמן קבוצת ילדים א’ של קצרין. עם זאת, אחרי שנים שבהן השתלב במסגרות חוג שונות, בעונה שעברה הצטרף לקבוצת הילדים של הפועל עמק הירדן, עמה זכה באליפות הליגה, אך מאחר ומצא את עצמו מתקשה להשתלב בשורותיה בחר העונה לעבור לקצרין, ולדבריו של אלרואי כהן השתלב בצורה מצוינת בקבוצה: “מדובר בשחקן קבוצתי ביותר, רואים שהוא בן של מאמן. הוא ילד קסם, שחקן מצוין, אחד מהאגרסיביים אצלי בקבוצה – משהו לא מובן מאליו בגילאים האלה. הוא בעל ראיית משחק מצוינת בקו האחורי, שולח הרבה כדורים קדימה, מתנהג כמו קפטן, מבין את המשחק. בהרבה משחקים אני צריך אותו, כדי שירים את הקבוצה. תמיד עוזר, תמיד דואג לכולם, שם את הקבוצה לפניו. זו עונה ראשונה שלנו יחד, הוא הגיע יחד עם אביו למועדון וזה כיף גדול לאמן אותו. בתקופה האחרונה גם אחיו, עמית, הצטרף למועדון והוא בקבוצת ילדים ב’. שמח שבכל אחת מקבוצות הליגה שלנו יש ייצוג למשפחה כזו איכותית”.

זוכה למחמאות בשפע. מאור דובר





מאור דובר מסביר מדוע ביצע את המעבר מעמק הירדן לקצרין ובתחושות שלו נוכח המעבר: “אני תושב עמק הירדן והגעתי לקבוצה שם, בגלל שהייתה לי הסעה לאימונים ובעקבות חברים. פחות התחברתי לשיטת האימון שם וברגע שאבא חזר לאמן בקצרין, מה שמאפשר לי לזכות בהסעה לאימונים וחזרה הביתה, החלטתי לעשות את המעבר. לא הכרתי את החבר’ה קודם, אבל התקבלתי בצורה חמימה ואוהבת, כיף לי מאוד בקבוצה. כיף לי, שאבא רואה אותי מתאמן ומשחק, זה עוזר לי גם מבחינת ביטחון וגם מבחינת הכוונה. אני מאוד נהנה להתאמן אצל אלרואי, שהוא מאמן ברמה מאוד גבוהה, מאוד איכפתי ומאוד משקיע בנו. יש לנו קבוצה מאוד טובה, אם נמשיך להאמין ולעשות את הדברים בצורה טובה – אנחנו נזכה באליפות”.

מצא בית חם בגולן. מאור דובר



בשבוע שעבר קבוצת נערים ג’ של קצרין שבה מאום אל פאחם עם נקודה, במשחק שלדבריה היה טעון וככל הנראה ייחקר ע”י נציגים מטעם ההתאחדות לכדורגל. מאור דובר, שגילה יכולת טובה במשחק, משתף את הדברים מהזווית שלו: “זה לא היה משחק רגיל. האווירה הייתה מאוד לא נעימה. ספגנו שום איומים, יריקות וכניסות ברוטאליות. אין ספק שזה השפיע עלינו במחצית הראשונה, שבסיומה ירדנו בפיגור. ככל שחלפו הדקות במחצית השניה, קיבלנו יותר ביטחון והצלחנו להתעלות, גם שינוים שאלרואי ביצע עזרו לנו להיראות טוב יותר. שחקן שלהם שביצע עבירה עלי ספג צהוב שני והם נותרו בעשרה שחקנים ואחרי זה כבשנו שער. יצאנו משם עם ליווי משטרתי. לא היה נעים וחבל שזה קורה, אבל העיקר שלא הפסדנו וחזרנו בשלום”.


אחרי שנגענו בחוויה לא נעימה מהעונה הזו,מאור דובר משתף אותנו בחוויה המעצימה שלו העונה: “היה לנו משחק גביע בשלב מוקדם של העונה בבאר שבע מול מ.ס באר שבע. נסיעה של מעל 4 שעות, הגענו פחות מרבע שעה לפני המשחק, לא עשינו חימום סדיר. חוללנו שם מהפך, נכנסתי כמחליף בדקה ה-55 וכמה דקות לאחר מכן ספגנו שער. בהארכה הם עשו מהפך והוליכו 3:4, לא ויתרנו והצלחנו רגע לפני שיהיה מאוחר לכבוש שער ולעבור להכרעה בפנדלים. השוער שלנו נתן תצוגה אדירה, הדף שתי בעיטות ובסיום ניצחנו 2:4. הדרך הארוכה לגולן הייתה כל כך שמחה, ברמות שאני לא יכול לתאר במילים”.

מאור דובר מקווה לחגיגה כפולה בסיום העונה: “אני אוהד של מכבי ת”א מילדות, גם אבי וגם אחי אוהדים את מכבי ת”א. גם היינו במשחקים של הקבוצה. מאוד מקווה שבסיום העונה גם הקבוצה שבה אני משחק וגם הקבוצה שאותה אני אוהד יחגגו אליפות”.

יזכו באליפות בתום העונה? קבוצת נערים ג’ של קצרין והמאמן, אלרואי כהן