כדורסל: יאכלו מהצלחת וישתו מהגביע?

קבוצת נערים ט’ של הפועל גליל עליון עושה חיל בכל המסגרות. שבוע לפני שתתייצב למשחקי גביע המדינה, שמחים להעניק לה את תואר “קבוצת החודש”

כבר הרבה שנים שבמחלקת הכדורסל לא התמוגגו כל כך מקבוצה במחלקת הנוער, כמו שמתמוגגים מקבוצת נערים ט’, שבתחילת העונה הודרכה בחודשיים הראשונים של העונה ע”י משה ורחמים, בהמשך תפס עליה פיקוד המנהל המקצועי, ליאור קרת, לצידו עובד כעוזר מאמן, עופרי נווה. בתום 12 מחזורי ליגה במחוז צפון נהנית הקבוצה ממאזן מושלם ב-12 משחקי ליגה, כשהיא מקדימה ביתרון של שני ניצחונות את הדולקת אחריה מהגלבוע. במשחקי גביע המדינה ואליפות התיכונים הצליחה הקבוצה להגיע לשלב חצי הגמר, תוך שהיא מדיחה בדרך קבוצות מהליגה הלאומית, שהיא הליגה הבכירה. שבוע לפני המשחק הראשון מבין שני משחקי חצי גמר גביע המדינה מול הפועל עמק חפר, זהו זמן מצוין עבורנו להעניק לקבוצה את תואר “קבוצת החודש”, זאת לאחר שבספטמבר האחרון אירחנו לריאיון את שחקן הקבוצה, כרם אשכנזי, המשתייך לסגל הנבחרת הלאומית.

קבוצה שיש לה גם גאווה לאומית. כרם אשכנזי במדי הנבחרת



קבוצת נערים ט’ של הפועל גליל עליון קבוצה מיוחדת – ולא רק מבחינה הישגית. כמה קבוצות נוער, אתם מכירים, שיש מאחוריהן גרעין נאמן של אוהדים בכל משחק ביתי? ליאור קרת מסביר בהרחבה: “הקבוצה הזו ייצגה העונה גם את תיכון עמק החולה באליפות בתי הספר הארצית, שבה הגענו עד לשלב חצי הגמר ואנחנו מחכים להמשך. הקבוצה הזו הצליחה לסחוף את השכבה למשחקים. זה הגיע למצב, שיצאנו למשחק בנהלל ובית הספר הקצה הסעה למשחק – ומרוב ביקוש הייתה הגרלה בנוגע לעולים והעולות להסעה. במשחק שמינית גמר הגביע, שאותו אירחנו בכפר גלעדי, האולם היה מפוצץ, כשהדבר המדהים הוא ששני מיניבוסים עם אוהדים הגיעו ממג’דל שאמס, שם מתגורר ח’אטר לוגאן, שחקן מוכשר שלנו, שהוא גם תלמיד מצטיין ומאוד אהוב בקבוצה. יש לנו שלושה שחקנים בפנימיה בכפר בלום, שהשתלבו בצורה מצוינת. הקפטן ענבר טינסקי מוביל את הקבוצה מבחינת מנהיגות וערכים.  זו קבוצה שמושתת על חברות טובה וקרובה, תמיכה בריאה מהבית. כיף גדול לנו ביחד”.

קבוצה מוכשרת ומחויבת. קבוצת נערים ט’ של הפועל גליל עליון


קבוצת נערים ט’ מתמודדת העונה בליגה, שהיא הרבה מעל הרמה הממוצעת, אך מנגד במפעל הגביע היא פגשה קבוצות מהדרג הבכיר ביותר. כיצד מצליחים לעשות את ההתאמות ולשמור על מתח גבוה? ליאור קרת מודה שמדובר באתגר גדול עבורו: “אתגר מאוד מעניין, שאני נדרש אליו בפעם הראשונה בחיי, למרות שאני 20 שנה בענף. ראשית, אני חייב לתת קרדיט למשה רחמים, שאימן בחודשיים וחצי הראשונים. קיבלתי קבוצה מאומנת מאוד מבחינת הרגלים, יסודות משחק וגם מבחינת רוח הקבוצה. היה לי מאוד קל להמשיך. ברוב המשחקים בליגה שהכרענו בשלב מוקדם, ייצרנו אתגרים מטודיים ולימודים כמו לשמור רק עם עבודת רגליים, לעשות סיומות ביד חלשה, כל מיני אתגרים אישיים, זריקות מטווח רחוק ועוד ועוד. הפערים בליגה עוזרים לנו לפתח שחקנים. בגביע המדינה ובאליפות התיכונים,  אין בעיה לייצר אצל השחקנים דרייב. המוטיבציה להוכיח היא טבעית”

ליאור קרת אינו מופתע מההצלחה של הקבוצה: “בשיא הצניעות ועם הרבה כבוד והערכה לקבוצות האחרות, אני חושב שיש לנו קבוצה שהיא בטופ 8 בארץ. אירחנו כאן בחג סוכות טורניר בהשתתפות קבוצות בכירות בדמותן של הפועל ת”א, הפועל עמק חפר ובני הרצליה. התמודדנו בצורה טובה בכל המשחקים והבנו כבר אז, שאנחנו שייכים לדרג גבוה יותר מזה שאנחנו משחקים בו. אנחנו משחקים בליגה המחוזית, בגלל ירידת הליגה של קבוצת השנתון שמעל. אנחנו לא רואים בזה גזירה, אלא דולים את המקסימום ואת המיטב במסגרת הזו”.

במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון רואים בקבוצה כקבוצת דגל, כזו שבעתיד הלא רחוק תוביל את קבוצת הנוער ובתקווה שתוצרים ממנה גם ישתלבו בעתיד הרחוק בקבוצה הבוגרת. איך זה מתבטא בשטח? הנה התשובה של ליאור קרת: “אנחנו רואים בקבוצה הזו קבוצת דגל במחלקה. הקבוצה זוכה להעשרה נרחבת מעבר לשעות האימונים הרגילים. אנחנו שמים דגש על כושר גופני, בעבודה עם המאמן יונתן זיינמן ובתמיכה של חן לביא – מנהלת המערך הגופני של המועדון.  פעמיים בשבוע הקבוצה מקיימת אימוני כושר במועדון “בי אקטיב”. רוב שחקני הקבוצה משתייכים לפרויקט היהלום וזוכים לאימון יכולות גופניות ויכולות אישיות עם אבישי גורדון וחן לביא. בנוסף, נערכים אימונים במסגרת התיכון עם מאמני המחלקה השונים”.

ליאור קרת דרוך לקראת משחקי הגביע הקרובים מול הפועל עמק חפר: “צפויים לנו שני משחקים מאוד מאתגרים, בהפרש של 4 ימים. המשחק הראשון יהיה אצלנו. מדובר בקבוצה מצוינת, מאוד מאומנת עם שיטת משחק ויתרונות ברורים. כמובן שיש להם גם חסרונות, שנרצה לנצל ולהבליט את החוזקות. מדובר קבוצת קליעה ברמה גבוהה, ריבאונד התקפה חזק, יש לה מספר שחקנים איכותיים, נצטרך להגיע מאוד מוכנים, כדי להיות בתמונה”.

רוצים להמשיך לשמוח. ליאור קרת, עופרי נווה ושחקני הקבוצה