כדורסל: דביר ביתו

“ספורטאי החודש” שלנו  דביר אוחנה – שמרשים בביצועיו במ.ס “דניאל” צפת, לצד עבודה מסורה ומקצועית שהוא משקיע באימון קבוצות בביה”ס לכדורסל

העיר צפת צמאה וכמהה לכדורסל בליגות הבכירות. רבים מאוהדי הכדורסל הוותיקים זוכרים את הצבע שהביאה הפועל צפת המיתולוגית לליגה הבכירה, אי שם באמצע שנות ה-90, עם שחקנים זרים מלהיבים כמו איבו נאקיץ’ ואדריאן פלדג’ר, ישראלים מלהיבים בדמותם של ארז חזן וברק פלג, קהל צבעוני שהגיעו בהמוניו גם למשחקי החוץ – מלווים עם חסידי חב”ד, שעשו שמח עם שירי משיח. בשנים האחרונות מנסה ספינת הדגל של העיר, מ.ס “דניאל” צפת להעפיל לליגה הלאומית.

הפעם הם יעשו את זה? שחקני מ.ס “דניאל” צפת


אחד מהדמויות המרכזיות בהתחדשות של הכדורסל הצפתי הוא דביר אוחנה – הקלעי המוכשר של הקבוצה הבוגרת, שמאמן גם שתי קבוצות בבית הספר לכדורסל (א’-ב’, ג’-ד’). אוחנה, שיחגוג יום הולדת 21 בשבוע הבא, בן למשפחה שורשית מאוד בעיר: אביו, שוקי, מכהן בארבע וחצי השנים האחרונות כראש העיר, והוא תומך נלהב בקבוצה ובכדורסל בפרט. שוקי אוחנה ליווה שנים רבות את בנו הבכור, אסף, ששיחק שנים רבות בליגה הלאומית, וכיום הוא אוהד מושבע של הקבוצה העירונית ובפרט של הבן הצעיר, דביר, שמזה שתי עונות וחצי משתייך לקבוצה, לאחר שהתפתח במחלקת הנוער של הפועל גלבוע מעיינות ובחצי העונה הראשונה שלו כשחקן בוגרים נכלל בסגלה של הפועל עכו, שהעפילה לליגה הלאומית. עבור דביר אוחנה תרומה מקצועית כשחקן וכמאמן היא הרבה מעבר ליעד אישי, מדובר כאן בשליחות של ממש. בעונה האחרונה

דביר אוחנה מצוי בקו עליה, ביום ראשון האחרון קלע 19 נקודות במשחק הניצחון 69:81 על מכבי קרית מוצקין. עבורנו זה זמן מצוין לארח אותו לריאיון בפינת “ספורטאי החודש”.

דביר אוחנה בקליפ עם מיטב הביצועים מהעונה שעברה


דביר, כבר שבועיים ברצף שאתה קולע סך דו ספרת של נקודות, ובכלל עושה רושם שזו עונת פריחה שלך ברמה האישית. למה אתה מייחס את זה?

“נתחיל בזה, שעבורי הצלחת הקבוצה היא מעל הכל. אני אחד שעובד קשה כל הזמן, גם בתקופות הטובות וגם בתקופות הפחות טובות. יש לנו חיבור מצוין בקבוצה, בכל משחק נתון יש מי שיכול להתעלות ולהתבלט. אני משקיע הרבה עבודה גם מחוץ למסגרת האימון הקבוצתית, אם זה בחדר כושר, אם זה בהגעה לפני אימון ולזרוק לסל זמן ממושך לפני האימון ואני גם נשאר לאחריו לקלוע. אני משקיע בהכנה הטקטית למשחקים, עובר על כל דו”ח סקאוט פעמיים, לומד את השחקנים היריבים,עושה הכל כדי להגיע כמה שיותר מוכן לכל משחק. יש פרגון גדול מצד המאמן, אסף רוטנשטיין ומצד החברים בקבוצה. שמח שיש לי זכות ללמוד משחקן עתיר ניסיון כמו נועם מטלון, שחולק איתי את אותה עמדה. נועם בעבר עלה ליגה עם הבקעה ושיחק שם לצד אחי. אני אוהב את כולם ומודה לכולם. אני שואב הרבה ביטחון ועידוד מהם, לומד הרבה מהחבר’ה המנוסים שלנו”.

חווה סיפוק גדול העונה. דביר אוחנה


איך החיבור שלך ברמה האישית עם המאמן?

“החיבור מדהים. אני מאוד אוהב אותו ומאמין בו. אסף נותן לי חופש לשחק את הכדורסל שלי, מעודד גם כשלא הולך, נותן הרבה ביטחון ושקט”.

בעונה שעברה הגעתם עד לחצי גמר הפלייאוף. מה היה חסר לכם, כדי לעלות ליגה?

“בעונה שעברה מבחינה חברתית היה חיבור טוב, אבל על המגרש לא היינו מספיק מחוברים. העונה זו שונה, הקבוצה מחוברת מאוד גם על המגרש, יש איזון בריא בין הותיקים לצעירים, יש הרבה רעב ומחויבות וחיבור טוב עם המאמן”.

בוא נעבור לדביר המאמן. איך החיבור שלך לתחום?

“מדהים. אני מאוד נהנה מעבודה עם הדור הצעיר. את קבוצת ג’-ד’ אני מאמן עונה שניה, את קבוצת א’-ב’ אני מאמן עונה ראשונה. רציתי להמשיך גם עם הקבוצה שלי מהעונה שעברה, שעלתה לדרג של גילאי ה’-ו’, אך זה לא התאפשר. אני נהנה מאוד מהאימון. יש לנו ילדים מוכשרים וילדות מוכשרות, שאנחנו רואים בהם דור עתיד”.

נראה בשנים הקרובות גם מחלקת נוער ענפה בצפת?

“יש לנו כרגע רק קבוצת נוער, שמורכבת מחבר’ה שמדי פעם מגיעים ומשלימים לנו סגל באימונים. אנחנו רוצים לפתח את מחלקת הנוער ורואים בילדי בית הספר פוטנציאל עתידי. אנחנו בשאיפה לפתוח בעונה הבאה קבוצת קט סל. אם וכאשר זה יקרה, אני אשמח לאמן את הקבוצה. שיחקנו לא מזמן עם הגדולים מול קבוצת גליל עליון/ברעם ומאוד נהניתי ממה שראיתי. הזדמנות טובה להודות לגאיה גל – שעוזרת לי באימון הקבוצה ולאסף רוטנשטיין – שעוזר לי עם הרבה תובנות והכוונה. אני מתרגש להביט ליציע במשחקים שלנו ולראות את החניכים שלי באים לעודד את הקבוצה ואותי בפרט”.

מוצא תשוקה גם לאימון. דביר אוחנה, גאיה גל, השחקנים והשחקניות

שחקנים שעברו בדרך בליגה הארצית כמו ניב משגב, איתי מושקוביץ, לוטן אמסלם וניב משגב, משתלבים בהצלחה בליגת העל. אתה רואה את עצמך, גם כמי שעושה מסלול דומה?

“בהחלט שואף ומכוון לזה. אני מאוד מעריך אנשים שעשו דרך, עבדו קשה ולא ויתרו. החלום האישי שלי לעלות עם צפת ללאומית ובתקווה שבעתיד גם לליגת העל. עבורי זו שליחות. כאן נולדתי, כאן אני גר, זה המקום שאני הכי אוהב. זו עיר שאוהבת כדורסל. הקבוצה עושה טוב לעיר. אנשים מדברים ומפרגנים לקבוצה בכל מקום. ביום ראשון היציע היה גדוש בקהל בכל מיני גילאים. אין לי ספק, שכשנהיה בליגה גבוהה יותר ונשחק באולם החדש, אנחנו נהיה מוקד משיכה עוד יותר גדול לקהל”.

אתם כבר כמה שנים מכוונים להעפלה, וכבר כמה שנים מפקששים. העונה התסריט יהיה שונה?

“אני מאמין שבעזרת השם, אנחנו יכולים לעשות את זה. המטרה היא לעלות ליגה. זה מה שצריך להיות כאן זה מה שכולם רוצים. אני בטוח שכשנגיע לפלייאוף, הניסיון והרעב שלנו יעשו את ההבדל, כמובן שיש לנו יתרון גדול אחר שאין ליריבות שלנו – קהל גדול ודוחף. אין לי ספק שזה יעשה את ההבדל הפעם”.

יחגגו גם בסיום העונה? שמחה צפתית אחרי הניצחון במגידו