כדורגל: ביג בן

“ספורטאי החודש” שלנו הוא בן שמואלי מחצור, שכבש שלושער בשבוע שעבר בניצחונה הגדול של הפועל עירוני צפת על עראבה

קבוצת הכדורגל של הפועל עירוני צפת מוצאת את עצמה בעונה מאוד מורכבת. הבעיות הכלכליות שרובצות על הקבוצה משפיעות לא מעט על מצבה והיא נאבקת כנגד הירידה לליגה ג’. אחד השחקנים שהולכים איתה דרך ארוכה, למעשה מאז הקמתה המחודשת, הוא הקשר ההתקפי בן שמואלי מחצור, נשוי ואב לילדה, שעובד כמתקין בריכות. בשבוע שעבר שמואלי כבש שלושער במשחק הניצחון 1:6 על הפועל עראבה, שהעלה את הקבוצה למקום ה-13 בטבלת ליגה ב’, מקום שמוביל למשחקי המבחן על ההישארות בליגה. לשמואלי היה זה שער ליגה חמישי בארבעה משחקים, כעת מאזן השערים שלו עומד על 8 והרגל עוד נטויה. עבורנו זה הזמן הטוב ביותר להעניק את תואר “ספורטאי החודש” לבן שמואלי ולערוך עמו ריאיון.

“הפציץ” בשבוע שעבר. בן שמואלי



בן, יש הסבר להתפוצצות הזו בשבוע שעבר?

“הגענו למשחק של להיות או לחדול, ידענו שניצחון משאיר לנו סיכויים להמשך המאבק על ההישארות בליגה. שלטנו במשחק מהתחלה ועד הסוף, התעלנו על עצמנו בפרמטרים של מנטליות וברמת המשחק ואני שמח על כך. בהרבה משחקים קודמים הובלנו ובסוף הפסדנו, אבל אני שמח שהיום הראנו אופי ויכולת מצויינת שחקנים נתנו אקסטרה. אני שמח שהשערים שלי מביאים נקודות זה החשוב מבחינתי”.

בשלושת המשחקים האחרונים הכפלת את סך הכיבושים העונתי שלך. איפה היית קודם?

“האמת שמתחילת העונה עברתי פציעה, שהשאירה אותי בחוץ לכמה משחקים וזה פגע לי בכושר. בחודשיים האחרונים אני חוזר לעצמי ואני שמח שזה מתבטא בשערים ובישולים”.

חזר לכושר עם רעב מוגבר. בן שמואלי


לדעת רבים, יש לכם סגל ששווה מקום גבוה יותר. מהזווית שלך, מה הסיבות שאתם בתחתית הטבלה?


“העונה הזו התחילה לא טוב מכל הבחינות. חוסר מזל ופציעות של שחקנים בכירים שלנו, יחד עם זאת גם הבעיות עם השכר שלא עשו טוב, אבל יש לנו שחקנים גברים אמיתיים שיודעים להתעלות בכל פעם מחדש ולשים את הבעיות בצד ולתת את הכל בכל משחק. זאת סיטואציה לא פשוטה, כל אחד שיוצא לעבוד מצפה לקבל את השכר שלו בסוף חודש אצלנו זה לא קורה השנה כרגע, אבל אני מאמין בנהלה שידעו לסגור עם כל אחד את השכר שלו עוד לפני שתסתיים העונה”.

איך אתה מצליח ברמה האישית להתעלות מעל הבעיות האלה?

“אני משחק במועדון הזה כבר 4 שנים ולא היו אף פעם בעיות של כסף. צריך לזכור את זה לזכותה של ההנהלה. זו סיטואציה לא פשוטה, הפרנסה הזו חשובה מאוד, אבל יש משימה וזה להשאיר את הקבוצה הזו ליגה, המועדון הזה חשוב לי באופו אישי ובטח לכל האזור כולו. מאמין שדברים יסתדרו וישלמו בסוף לכולם”.

המאמן שלכם מאמן צעיר, אלמוני וחדש בצפון. עד כמה זה משפיע על המצב?

“משה מאמן צעיר ומצויין. הוא יודע לקבל החלטות ,אבל גם מצד שני יודע לבוא ולהתייעץ בנושאים כאלה ואחרים.  כל השחקנים מכבדים ומעריכים אותו”.

שיחקת בעבר גם בבועיינה וגם בשפרעם, כך שאתה מכיר את הליגה. מה תצטרכו לעשות, כדי להישאר בליגה?

“אין מקום לטעויות נשארו שישה משחקים חשובים ביותר שאנחנו חייבים לצבור כמה שיותר נקודות

אנחנו מתכוננים במרץ למשחק מול המוליכה מקרית ים, שתגיע עם ערן לוי.  קרית ים היא קבוצה מצויינת שבדרך לעלות ליגה, הביסה הרבה יריבות, אבל אותנו היא ניצחה 0:1 בביתה משער בתוספת הזמן. יש להם את העוצמה והיכולות, אבל נעשה הכל שזה לא יהיה על חשבוננו בבית שלנו. יש לנו שחקנים מצויינים ורק בגלל חוסר מזל של פציעות ודברים מסביב, אנחנו נמצאים בתחתית הטבלה. אני מאמין בצוות ובשחקנים שנדע להשלים את המשימה ולהשאיר את הקבוצה הזו בליגה. למרות הכל, צפת זה מועדון מסודר מאוד עם אנשים טובים שחייב קבוצה בליגה ב׳ והלאה. אני מאמין ביכולת שלנו שנישאר בליגה בזכות ולא בחסד”.

אופטימי בנוגע לסיכויי ההישארות בליגה. בן שמואלי בפעולה



הרבה אנשי כדורגל, שמכירים אותך שנים רבות, טוענים שהיה לך את הפוטנציאל לשחק בליגות גבוהות יותר. אתה גם מרגיש כך?

“האמת שמתחילת דרכי בתור נער קבלת ההחלטות שלי הייתה פשוט לא טובה, הייתי צריך כיוון ואופי חזק יותר, אני מאמין שיכולתי לשחק בליגות הגבוהות ביותר, אבל כישרון זה לא מספיק . אופי ועבודה קשה היא מתכון להצלחה ובזה הייתי פחות חזק. אני מאמין שהכל לטובה בחיים ואני מאוד שמח על המקום שאני נמצא בו כיום”.

מה השאיפות שלך ברמה האישית?

“השאיפות הן קודם כל להמשיך ולהנות מכדורגל, לשמור על החיידק הבריא הזה של אהבה לכדורגל שלא יעלם. כל עוד יש אותו אני אמשיך להנות כמו עכשיו, אני אהיה על המגרשים. כרגע השאיפה הכי גדולה, היא להשאיר את הקבוצה בליגה”.

לא רואה אופציה מלבד הישארות בליגה