כדורסל נוער: יואב אבן צור הסתדר בשלשות

“ספורטאי השבוע” שלנו הצטיין בניצחון קבוצת הנוער של הגליל על רעננה. שמחים לארח אותו לריאיון

קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון פתחה את השבוע האחרון בסערה, עם שני ניצחונות בתוך 48 שעות: במוצאי השבת ניצחה בביתה 59:65 את מכבי רעננה, ביום שני חזרה מהוד השרון עם ניצחון 58:66 על מכבי המקומית ובכך היא נהנית ממאזן מושלם בשלושת המחזורים הראשונים של הפלייאוף התחתון. מחר (חמישי) תארח הקבוצה את הפועל עפולה (20:30, אולם “הפיס” בכפר בלום) בתקווה לשמור על מאזן מושלם ולשפר את סיכויי ההישארות שלה בליגת העל.

עם כל הכבוד ליורוליג, החבר’ה האלה צריכים את התמיכה שלכם. שחקני קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון



במוצאי השבת האחרונה הצטיין בשורות הגליל הגארד יואב אבן צור, בן 17.5 מקיבוץ עמיר, המתנשא לגובה 1.83. אבן צור, תלמיד מגמת חינוך גופני בתיכון עמק החולה, קלע 4 שלשות ותרם 12 נקודות, קטף 8 ריבאונדים ותרם עוד אספקטים חשובים לניצחון הקבוצה על רעננה, ועל כן אנו שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע” שלנו. יואב אבן צור פעיל במחלקת הנוער מגיל 6, שימש גם בעבר הלא רחוק כאיש משק בקבוצה הבוגרת. עבורנו זה זמן מצוין לארח אותו לריאיון מכמה זוויות.

מוצ”ש לוהט עבר עליו. יואב אבן צור



יואב, במוצאי השבת זה היה המשחק הטוב ביותר שלך העונה?

“כן. אני מרגיש שלקחתי הזדמנות שחיכיתי לה וניתנה לי. אנחנו קבוצה שמשחקת עם הרבה חילופים, במשחקים שניצחנו בכל פעם היה שחקן אחר שהתבלט ולקח הזדמנות ובשבת הרגשתי שזה הזמן שלי, אחרי שבועיים של אימונים טובים. שגיא שליו, המאמן, אמר לי עוד לפני המשחק שאני אשחק, שמגיע לי, באתי לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים, באתי לגמרי בשביל להוכיח את עצמי ולהראות שיש לי מקום בקבוצה. אני שמח שהחזקנו אותם על סקור נמוך, שמרנו טוב, ולמרות שהייתה להם ריצה ברבע השלישי, המשכנו לשחק בקצב שלנו ובסוף רצינו יותר וניצחנו. שיחקתי במשחק הזה 21 דקות, אני מרוצה מהתרומה שלי ואני מקווה להמשכיות”.

בעונה שעברה שיחקת בקבוצת הנוער ארצית. העונה אתה משחק בקבוצת הנוער על, שזה אומר קפיצה של שתי ליגות. איך זה מרגיש?

“קפיצת מדרגה גדולה יחסית. אתה משחק עם ומול חבר’ה הרבה יותר גדולים, גבהים שלא ראית קודם, לו”ז משחקים ואימונים יותר צפוף, נסיעות ארוכות למשחקים, הסתגלות שונה לסוג משחק ולרמה. ברמה האישית נדרש עבורי זמן להבין עם מה אני מתמודד, איך מביא את המשחק שלי לרמה שאוכל להשתלב בנוער על. אני מרגיש ששגיא עזר לי מאוד, לימד אותי הרבה בצד המנטלי וברמת הכדורסל ואני מודה לו”.

בא חד למשחק. יואב אבן צור וחבריו במשחק במוצ”ש



מה הכיוון של הקבוצה להמשך?

“התחלנו פלייאוף תחתון עם שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. ביום חמישי מצפה לנו משחק ביתי חשוב מול הפועל עפולה,  שבאה מהליגה השניה ולא ניצחה עדיין, אך מדובר בקבוצה טובה וקשוחה. אנחנו באים עם הרגליים על הקרקע במטרה לנצח. יש לנו עוד 13 משחקים מאתגרים מאוד”.

מי המודל להשראה עבורך?

“קובי בראיינט. הרבה בזכות מוסר העבודהה עצום, ברמת המשחק הוא היה אוהב לעשות מהלכים וירטואזים  ולקחת זריקות קשות. ברמה המנטלית תמיד בא עם רצון לתת מאה אחוז בכל משחק, גם כשעלה פצוע וגם כשכאכב לו. אני רוצה לקחת ממנו דברים לא רק כדורסל, אלא גם לתחומים נוספים”.

מה מידת החיבור שלך לקבוצה הבוגרת?

“הדוק מילדות. אני אוהד של הקבוצה מילדות, שימשתי איש משק בעונת החזרה לליגת העל וחוויתי את העוצמות הכי קרוב שאפשר. ניר וסרמן – מנכ”ל הקבוצה, הוא  שכן שלי. אנחנו מתאמנים באולם “הפיס” בכפר בלום לפניהם, כך שאני נשאר הרבה פעמים לצפות באימונים. אני בקשר טוב עם הצוות המקצועי ועם השחקנים. בקיץ לקחתי הרבה טיפים משחקנים, כיצד להתכונן לעונה הזו. אני מגיע לעודד במשחקים יחד עם אמי ואחי הקטן. כיף לראות את הקבוצה כל כך מצליחה, תוך מתן מקום נרחב לחבר’ה ישראלים, כיף לראות מה הקבוצה הזו עושה כאן לאזור שלם”.

מה צופן העתיד שלך?

“אין לדעת. הגיוס לצבא עדיין רחוק. אני עוד לא יודע לאיזו דרך אפנה, אבל הכדורסל בטוח שיישאר חלק דומיננטי ממני”.

גם לשמור הוא יודע. יואב אבן צור במוצ”ש