קרית שמונה: ראש העיר דורש תקצוב להפעלת חדר המיון הקדמי

בפגישה עם ראשי הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל שטח את טענותיו והתריע, שללא תקציב נוסף ייחדל המקום לפעול

ביום ראשון התקיים הסיור הראשון בשטח של הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בראשותו של חה״כ מיכאל ביטון יחד עם חבר הוועדה חה״כ יונתן משריקי. לסיור הצטרפו המארחים ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, סגני ראש העיר, מנכ”ל העירייה ומנהלי אגפים וכן נציגי משרד הבריאות, הפנים, הביטחון, פיקוד העורף, מד״א ועוד.

במהלך הסיור וישיבת העבודה בבניין העירייה קיימה הועדה דיון בפערים ובסכנת הסגירה המרחפת על המוקד הרפואי בעיר שתוקצב בהחלטת ממשלה בסכום של כ-2.1 מלש”ח באמצעות משרדי הממשלה שונים ושעליו מוסיפה העירייה עוד 600 אלף שקלים. הועדה קראה לשר הבריאות לכנס דיון חירום בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים על מנת להבטיח פעילות רציפה עד למעבר תקציב המדינה ולאחר מכן להבטחת עתידו בתקציב המדינה עם ראיה רב שנתית קדימה. בנוסף, הנחתה הוועדה לבחון תוספת של ניידת טיפול נמרץ לקריית שמונה או ליישוב קרוב אחר במרחב.

בנוסף, דנה הוועדה במצב בטיחות מבני הדיור בעיר ובנתונים המטרידים הבאים: 428 מבנים אינם עמידים בפני רעידות אדמה וכ-4,800 יחידות דיור נמצאות בסכנה גבוהה וגבוהה מאוד. בנוסף, מתוך 8,360 יח״ד רק 1,500 הן עם ממ״ד תקני וזאת בעיר שבה ישנה סכנה לפגיעת טילים. הועדה קראה להעברת התקציב שהובטח בתוכנית ״מגן לצפון״ (בסביבות 500 מלש״ח לשנה), ומתוכו להבטיח מאות מיליונים יעודיים לעשרת הישובים שנמצאים ממש על השבר הסורי אפריקאי ונמצאים בסכנה מוגברת וביניהן כמובן קריית שמונה.

לצורך המחשה, הגיעו המשתתפים בסיור לביקור ברחוב שפרינצק בו החל תהליך שיפוץ וחיזוק מבנים (כולל הוספת ממ״ד) כחלק מתוכנית ״מגן הצפון״. תוכנית שאחרי שלוש שנים במגירה, רק התערבותו של חה״כ ביטון כשהיה שר במשרד הביטחון יצאה לפועל עם 100 מיליון ש״ח שהועברו מיידית לתחילת יישומה.
חה״כ מיכאל ביטון: ״חייהם של תושבי הנגב והגליל לא יכולים להיות מופקרים: לא מסכנת קריסה של קורת גג ברעידת אדמה או בשגרה, לא מנפילת טיל על מבנה ללא ממ״ד ולא מקריסת שירותי רפואת החירום שנמצאת בחוסר כבר למעלה מעשר שנים. כל יום שעובר מלמד אותנו כמה מידיים הנושאים הללו״.

עוד הוסיף חה״כ ביטון: ״כל אזרח במדינה משלם מיסים בשיעור זהה, אבל במרכז הארץ השירותים טובים יותר גם בדיור, גם בביטחון וגם בזמינות ובאיכות של הרפואה – לכן זהו לא פלא שככל שמתרחקים מהמרכז כך גם התמותה עולה וגם תוחלת החיים יורדת. בנגב ובגליל חיים בממוצע 3 שנים פחות ואסור לנו להשלים עם זה”.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן: “אני מודה לוועדה לחיזוק ולפיתוח הנגב והגליל, בראשות ידידי ח”כ מיכאל ביטון וחבר הוועדה ח”כ יוני משרקי שהקדישו יום שלם לסיור בקריית שמונה, על מנת לתת מענים להמשך הפעלת המוקד הרפואי ולחיזוק מבנים ותשתיות מפני רעידות אדמה. במשך יום שלם סיירנו במוקד הרפואי, במד”א, במתחם בו אנו בונים כיום את המרכז הרפואי האזורי וכן ברחובות בהן אנו מבצעים חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ומיגונם נגד פגיעת טילים. נמשיך לעשות הכל מול מקבלי ההחלטות במדינה כדי שתושבי קריית שמונה יקבלו את מה שמגיע לכל אזרח במדינה. שירותי הבריאות הינם שירותים בסיסיים ואני שמח שגם חברי הוועדה מבינים היום, יום מכל, את חשיבות המשך הפעלת המוקד הרפואי בקריית שמונה”.

חבר מועצת העיר והממונה על הבריאות מישל בן שימול: “כדי לפתור את בעיית הבריאות בקריית שמונה ובגליל צריך לדאוג להחלטת ממשלה להקמת בית חולים בקריית שמונה כפי שקבעו כל המומחים המקצועיים איתם התייעצנו. ועד שהחלטה כזו תתקבל יש צורך מיידי להמשיך את העברת התקציב להמשך הפעלת המוקד הרפואי בכל שעות היממה תוך שימת דגש על תוספת אמבולנס לטיפול נמרץ בזמינות של 24/7. תושבי קריית שמונה לא שונים מתושבי תל אביב ואמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותי כדי שתושבי העיר יקבלו שירותי בריאות איכותיים כפי שמקבלים תושבי כל הארץ”.